Lišejník na angreštu



host - 243.210 (?) 
17.4.2013 12:19, zobrazeno: 23390x

Dobrý den, poradíte mi, jak odstranit lišejník na angreštu? Ptal jsem se v zahradnictví, kde mi doporučili mechanicky lišejník odstranit. Jenže mám angrešt poměrně značně porostlí lišejníkem a pokud bych měl takto odstranit lišejník z celého keře, tak udělám více škody než užitku a angreštu zlámu větvičky. Poradíte mi?Děkuji

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 170.246 (?), 17.4.2013 12:31

Nejsem odborník na angrešty, ale nedávno jsem u těch svých prováděl omlazovací řez: právě ty větve, které byly nejvíc porostlé lišejníkem, jsem u země ucvaknul. Přišlo mi to jako logický tah, usoudil jsem, že to budou nejstarší větve. Odstranil jsem takhle asi třetinu větví na každém keříku (angrešt i rybíz).

Tak, a teď pojďte do mě.frown

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 220.186 (?), 17.4.2013 12:49

Také mi tam roste, ale keři nevadí. Při řezu občas nějakou starší větev s ním odstraním, ale spíš z důvodu stáří.           Lída

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Wimpi - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2112) - 44.75 (?), 17.4.2013 12:58

A co takhle postřik mědí? (např. Champion, Kuprikol). A nebo zelenou skalicí?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
cechura - (42) - 39.219 (?), 17.4.2013 17:34

Postři mědí funguje. Větve co jsme stříkli Kuprikolem že nám zbylo od broskví, jsou jak na angreštu tak na meruňkách bez mechu a lišejníku. Narok poštříkám ty stromy celý, teď už jsou moc narašený.    j.c.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 193.104 (?), 29.4.2013 21:55

Dokud se nám objevoval šedý a žlutý (asi) lišejník na ovocných stromech, tak jsem to moc neřešila. Ale loni mi obrostl magnolii a to už mi vážně vadí.    Fugoval by Kuprikol i na ni? Nerada bych si ji zničila. L.K.