Slivkový kvas - viac druhov



host - 172.9 (?) 
17.10.2016 11:07, zobrazeno: 7130x

Zdravím

Čo sa týka pálenia som takmer úplný laik, prvý krát som pálil minulý rok jablká. Tento rok sa mi celkom prekvapivo, urodilo dosť sliviek. Mám teda 120l bystrických sliviek, 200l. Duranzií a 200l nejakých velkých sliviek (kupovaných) mne neznámej odrody (údajne dovoz z maďarska). Každé z týchto druhov sliviek som kvasil v samostatných nádobách nakoľko Bystrické dozreli ako prvé, potom asi o dva týždne som kúpil tie veľké a až na konci septembra som zberal durandzie a podľa rád aj v tomto fóre som nechcel miešať čerstvé spolu z rozkvaseními. Teraz mám dilemu či počkať a dať to vypáliť všetko naraz alebo to páliť postupne poda druhu sliviek samostatne. 

Inak všimol som si že tu na fórum prispieva dosť pestovateľov aj zo Slovenska preto by som bol rád ak by mi niekto poradil pálenicu s ktorou má dobré skúsenosti ideálne v okolí Bánoviec prípadne Trenčína. Minulý rok som jablká pálil v novšom type pálenice (jednokotlová) ale výsledná chuť aj aróma bola podla mňa mdlá. Netvrdím však že to bolo vinou spôsobu pálenia, samozrejme asi záleží aj od jabĺk. Teraz by som chcel slivky skúsiť vypáliť v klasickej dvojkotlovej pálenici.  

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
Alkohol esence - vše pro domácí výrobu lihovin, piva i vína včetně kvasnic, aromat, filtrací, soudků.
   
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 67.66 (?), 17.10.2016 14:49

Mám zato, že nejchutnější slivovice je ze směsi durancií a pravých švestek, Takže bych kvasy smíchal.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 176.120 (?), 18.10.2016 3:11

Pokud je to reálné a nepřineslo by to zbytečné komplikace nechal bych to vypálit zvlášť.
Můžete koštovat, porovnávat a smíchat můžete ty jednodruhové destiláty vždy.

Rafael.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 172.9 (?), 12.11.2016 9:21