Hrušky - zoctovatění kvasu



Stránky: 1,  2   
host - 20.126 (?) 
26.10.2014 15:20, zobrazeno: 23830x

Dobrý den

Na úvod, jsem naprostý amatér a letos jsem se poprvé pokusil o založení hruškového kvasu. Informace jsem se snažil získat z internetu, ale každý říká něco jiného, jak to tak bývá.. chtěl bych se ale zeptat, jak poznám, že je kvas v pořádku? A nebo že zoctovatěl? Dá se to nějak změřit?

Kvas je asi 14 dní starý, nedávali jsme ani cukr ani nic jiného, jen podrcené hrušky bez stopek, na povrchu se vytvořil hnědý koláč a pod ním to bublalo, po týdnu jsme to zamíchali a taky sud přesunuli do chladnějšího prostředí (tak 18-20°, do té doby byl v o kousek teplejším prostředí), pak už nic nedělali a sud byl zavřený. Teď je ale cítit nakysle a tak se bojím, že už to směřuje do octu.. PH jsme naměřili cca 3.

Díky moc!

Petr

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
Alkohol esence - vše pro domácí výrobu lihovin, piva i vína včetně kvasnic, aromat, filtrací, soudků.
   
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 236.1 (?), 26.10.2014 16:22

Horní vrstva kvasu často chytá křís nebo octové kvašení. Měřit pH nemá smysl, nic Vám to neřekne. Význam by mělo změření zbylého cukru. 14 dní je poměrně krátká doba, nicméně pokud Vám nad kvasem nezhasne sirka a na chuť není nasládlý, radši jej nechte vypálit.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 33.11 (?), 5.10.2016 12:30

Dobrý den všem.