Motorová pila husqvarna



Stránky: 1,  2   
host - 248.78 (?) 
13.4.2009 20:33, zobrazeno: 26519x
Mám HQ272 studená startuje v pohodě, ale zahřátou ji mám problém nastartovat.Poradte čím to může být.
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 13.4.2009 21:08

Začal bych svíčkou, případně kontrolou vysokonapěťového kabelu a koncovky. Dále to může být seřízením karburátoru, poslední, nejhorší možnost je ta, že pila má již malou kompresi a po zahřátí se nízkým tlakem nezapálí palivo. To ale jen odhaduji, protože má třeba výkon v pořádku a jsou problém jen starty. Potom ověřit první 2 možnosti. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 145.210 (?), 15.4.2009 14:39

Mám podobný problém s HQ 345. Studená startuje dobře, pokud je teplá nastartuje jen pokud mám současně zmačknutý plyn. Myslíte, že by to mohly být stejné závady?  Díky Petr B.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 220.253 (?), 15.4.2009 16:21

Může jít o stejné, nebo související závady. Většinou jsou to první projevy mírného zhoršení technického stavu některého dílu, např. pouze ucpaný, resp. částečně ucpaný palivový filtr, nebo podtlak v nádrži(vyčistit, vyměnit odvzdušňovací ventil) Pokud se ponechá palivový filtr nadoraz, tak nastane stav, kdy se nečistoty dostávají dál do sítka v karburátoru. Tím se start na sytič studeného motoru nijak neovlivní, neboť na obohacení to stačí, ale tepltý motor již se sytičem nestartujete a malým průtokem je směs příliš chudá, aby se zapálila. To souvisi s tím, že na volnoběh pila nechytne, ale na půlplyn ano, neboť tímto nastavením - půlplynem je směs zápalnější - bohatější - klapka plynu je více otevřená, přitom se startuje z nulovývh otáček. Start teplého motoru na půlplyn může být nutný v případě, že je úplně spotřebována nádrž a po okamžitém doplnění se pokračuje hned v práci. Tím je palivové vedení zavzdušněno a je třeba použít sytič. Nejprve bych si ověřil, zda při pokusech o start je viditelná modrá jiskra, potom bych vyčistil a palivové vedení - sítko v karburátoru a vyměnil palivový filtr. Zkouška, zda došlo ke zlepšení, případně seřídit karburátor, který může mít L nastaven příliš chudě.  Složitější závady vyžadují demontáž dílů a ověření jejich stavu(komprese, těsnost hřídelového těsnění, stav těsnění, stav membrán v karburátoru a pod.).  

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 194.26 (?), 15.4.2009 16:52
Nejčastěji se takto projevuje úbytek komprese. Dá se to vyzkoušet tak, že se vyzkouší odpor tahání startovacího špagátu při studené pile a potom ta samá zkouška při teplé pile, jak píšete až pila nechce běžně naskočit. Pokud je cítit rozdíl síly odporu při jakoby startu, tak se pila zadírá z důvodu špatný směsi. Nastavením na karbecu větší bohatosti se to částečně zlepší, ale výsledek se pouze oddálí. V horším stádiu je na kontaktech svíčky pozorovatelný jemný stříbrnobílý jemný prášek. Pokud je odpor stejný, jsou tu další i když už méně časté možnosti
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 15.4.2009 17:48

Tady se prolíná popis různých závad, které spolu mohou souviset. Tazatel se ptá na špatný start teplého motoru, což vůbec nemusí znamenat přidření motoru, i když takto na dálku to nelze vyloučit. Vy popisujete příznaky(šedý hliníkový prášek na svíčce, příp. ve výfukovém kanálu), které lze zjistit u motoru, který se zadřel, případně různě závažně přidřel, což je skoro stejné. Rozdíl je v tom, že přidřený motor jede dál, ale jeho výkon je nižší, klesne komprese a zhorší se starty. Zadřený motor má zablokovaný píst ve válci. Oprava a její náklady jsou u zadřeného motoru většinou značně vyšší, pokud se poškodí i válec. Přidřený motor má většinou jen poškozený píst, někdy to ani není patrné. Motor se většinou zadře zablokováním pístního kroužku materiálem pístu. Tím ztratí kompresi a je třeba jej opravit. Další možností zadření motoru je destrukce spodního ojničního ložiska, které potom poškodí třecí plochy a příznakem je potečkovaný od jehliček ložiska píst z horní strany a spalovací komůrka. Raritou zadření je např. uvolnění nesprávně zajištěné klapky z karburátoru, je to vlastně mech. poškození pístu, nebo přes poškozený vzduchový filtr. Někdy se díky pozornému majiteli zjistí tyto příznaky dříve(změna chování, okamžitá kontrola svíčky a pístu, příp. výfukového kanálu a dalších dílů) a lze ještě píst, ale hlavně válec zachránit. Komprese je u studeného motoru, dle zkoušky zavěšení pily na start. lanko vždy větší, než u teplé pily - z pohledu, jak rychle pila padá k zemi. To přesnější je sundání výfuku a prohlédnutí pístu přes výfukový kanál. Pokud to zvládnete, tak můžete ověřit, zda píst není poškozen - svislé rýhy. Při takovém zjišťování závad je vhodné uvádět stáří pily a trochu její životopis, jinak se musí popisovat širší okruh závad.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 194.26 (?), 15.4.2009 18:35
Pane JS, nepíši že to začínající zadření MUSÍ být. Píši jenom, že to bývá nejčastější příčina, která se dá laicky bez demontáže vcelku dobře odzkoušet. Myslím, že je dobré postupovat vylučovací metodou. Kdyby měl tazatel všechny úkony provést co tu na vlákně máte napsány, tak může dostat výuční list. To myslím samozřejmě zlehčeně.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 96.66 (?), 15.4.2009 19:15
OK, ale na to zadření motoru jste příspěvek zaměřil, tak jsem to popsal. Ztráta komprese nemusí být jen poškozením dílů, ale také opotřebením pístního kroužku, pístu, válce. U motoru v dobrém stavu výměna p.kroužku stav komprese obnoví.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 45.244 (?), 15.4.2009 19:31
Snad možná by to příště zachránil jiný poměr paliva že pane J.S
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 96.66 (?), 15.4.2009 20:05

Tady se řeší HQ, ne váš McCulloch.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2   
zahrada.cz
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika