HQ36 - nastavení karburátoru Walbro WT-239



Stránky: 1,  2   
petrfilipi - (6) - 94.5 (?) 
27.4.2015 22:03, zobrazeno: 20897x

Dobrý den všem.

Už měsíc se trápím s nastavením karburátoru na HQ36. Tato pila je stará asi 20 let, ale šlapala jak švýcarské hodinky. Ted mám problém, že když studenou pilu nastartuji na sytič (to celkem jde bez problémů) a chci řezat, tak normálně stisknu plyn, tím se vypne sytič a motor by měl zvýšit otáčky. Jenže on zdechne. Pilu musím nastartovat opět na sytič, i když je teplá. Pak zase jde nastartovat bez sytiče, jen nesmím přidat plyn. Prostě při přidání plynu zdechne.

Vyměnil jsem dnes obě hlavní membrány (tu se zpětnými klapkami na palivo) i tu ovládající jehlu, provedl jsem základní nastavení, ale de facto se nic nezměnilo. Jako kdyby hlavní tryskou nešel benzín. Hlavní tryska je pod mosazným zalisovaným víčkem a tam by měla být ještě jedna membrána, zajištěná ocelovým kroužkem. Je to tak? Mohla by třeba tato špinavá memrána způsobovat "chcípání" motoru při pokusu o zvýšení otáček?

Jak bych měl vyndat mosaznou zalisovanou ucpávku?

V servisu, kde jsem kupoval náhradní těsnění, mi radili vymýt karburátor v UZV vaně - tu mám. A že nesmím karburátor čistit stlačeným vzduchem, že tam jsou prý zpětné ventilky. Které to jsou? Já si myslím, že tam kromě zpětných ventilků na těsnění pro dávkování paliva a samozřejmě jehly žádné zpětné ventilky nejsou.

Jediné co jsem nevyměil je benzín, ten je asi 1 rok starý. Ale pila nastartovat jde, tak snad tak špatný nebude.

Ještě doplním, že jsem zkontroloval hadičku na benzín - je OK a filtr je sice původní, ale zdá se že propouští taky v pořádku, profoukl jsem ho od motoru do benzínu.

Prosím, pokud byste mi někdo uměl poradit, zkuste to. Díky

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
Standam - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (471) - 136.63 (?), 28.4.2015 8:22

Zdravím, podle Vašeho popisu to vypadá na neprůchodnou hlavní cestu obohacování směsi. Součástí hlavního rozprašovače (uvádíte "hlavní tryska") je zpětná klapka. Zřejmě tato klapka bude "přilepená" a tím nedovolí proudění paliva do rozprašovače. Vyšroubujte hlavní jehlový šroub a do otvoru zasuňte hadičku čističe karburátorů, prostříknutím zkontrolujete zda z rozprašovače proudí čistící kapalina. Lze použít i WDčko. Toto vyzkoušejte a pak budeme pokračovat. Standa.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
petrfilipi - (6) - 30.42 (?), 28.4.2015 11:11

Pánové, děkuji za reakce.

Taky mě mohlo napadnout prostříknout H vedení. Ale pilu jsem sestavoval včera už okolo 20. hodiny a moc jsem na to neviděl a taky jsem byl rozladěný že to stále nejde, tak mi to už moc nemyslello.

Zkoušel jsem dnes koupit opravárenskou sadu K20-WAT, ale v Chrudimi ji na prodejně nikde neměli. Jediné co jsem ještě neviděl/nečistil je právě prostor pod mosazným zalisovaným víčkem.

Stáhl jsem si i dva servisní manuály na Walbro WT karburátory, tak už vím jak vytáhnout mosaznou zátku (závitníkem nebo vrutem).

Odpoledne jedu ke kámošovi, má náhradní karburátor, tak aspoň ověřím, zdali je to v něm nebo jinde.

Petr Filipi

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 178.235 (?), 28.4.2015 13:16

Držím Vám palec při demontáži a odstraňování Přilepených membránových ventilů.Dejte vědět, jaký byl výsledek a co je dobré udělat pro předcházení těmto závadám.Zdá se, že období klidu minikarburátorům moc nesvědčí.  AB

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 9.254 (?), 28.4.2015 15:57

Zdravím, to není zátka ale zmíněný rozprašovač, jeho výměna je možná ale zřejmě jej budete těžko shánět. Zkuste co jsem Vám radil a teprve potom se uvidí co dál. Standa.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
Budli - (1) - 13.169 (?), 28.4.2015 18:35

Ještě bych zkontroloval hrdélko štítu, je to taková krátká hadička mezi přírubou karburátoru a válcem. Pro kontrolu je nutná demontáž příruby.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 178.235 (?), 28.4.2015 18:58

Ještě víc bych popsal svou úvahu podle tohoto servisního manuálu.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 9.254 (?), 28.4.2015 19:52

Zdravím, k čerpání bychom se dostali po vyloučení rozprašovače. Říká se tomu těsnění impulzního potrubí, nemá to funkci hadičky ale utěsní malý průměr nátrubku do větší díry ve válci. Pokud bude nutno toto vyměnit, tak hned vyměnit i nátrubek sacího potrubí. Standa


Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 30.42 (?), 29.4.2015 10:25

Pánové, díky za reakci. Včera jsem už nestihl napsat své postřehy, přijel jsem od kámoše až okolo 21. hodiny.

Takže - výměna karburátoru za podobný z HQ41 proběhla bez problémů, pila chytala a akcelerovala bez problémů.

Vrátili jsme tedy původní karburátor a začali zkoušet. Svíčka byla ale stále suchá, při stříknutí benzínu pod svíčku motor naskočil, ale z nádrže tam nešel. Rozdělali jsme tedy karburátor a zkoušeli profouknout sítko při otevřeném ventilku. To ale nešlo, tak jsme vyndali sítko a ono bylo úplně zahnojené. Asi tomu nedělá moc dobře benzín, který je rok starý a zůstane v pile. Vyndali jsme tedy sítko, protože nové nebylo a začali jsme zkoušel. PIla kupodivu naskočila, dokázali jsme ji i seřídit, ale musím mít vytočené L a H jehly u 2 a 1/4 otáčky. Pila stejně neakceleruje jak by měla. Když přidávám plyn opravdo pooomalu, tak jde i do maximálních otáček, ale při průdčím přidání plynu zdechne. Tak mám ještě podezření na měřící komůrku v karburátoru, kámoš mi totiž natáhl trochu pérko pod vahadlem ventilku. Před chvílí jsem koupil nové sítko i perko, tak uvidím, co výměna udělá.

Takže jako hlavní problém všech příčin bych viděl ucpané sítko v karburátoru. Následné problémy byly způsobeny jen ne úplně odbornou manipulací (např. natažené perko) - ale někde se to naučit musím, že.

Ještě bych se chtěl zeptat na jednu věc - v prodejně se ptali, zdali jsem karburátor čistil v UZV vaně. Je to nutné, když pila de facto běží?

Petr Filipi

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.f.K - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (322) - 244.2 (?), 29.4.2015 10:35

je otázkou, jestli by UZV vyčistilo sítko méně pracně než je výměna za nové.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika