Gufera jsem vyměnil. Ložiska jsem nechal původní, nezdálo se mi, že by byla "načnutá". Je na nich Made in China, pila Made in USA, karburátor Mexico. Pak že je HQ Sveden...
Po složení kompletně rozebrané pily (výměna válce, pístu, p. kroužku a gufer-vše neoriginální díly), s původním karburátorem, ji bylo možné nastartovat a udržet v běhu jen se sytičem (L i H otevřené na 1a1/4ot + drobné korekce). Mezi válcem a přírubou karburátoru ale začal hodně "chcát" benzín...
Znovu rozborka sání pily, montáž neoriginálního karburátoru + nové těsnění, i pod tlumič výfuku. Benzín pořád někde utíkal ven, i když míň.
Výměna silikonové pulsní hadičky i sací trubky, oba kousky gumy orig z HQ (361,-CZK a ta sací byla hodně levnější, pasuje z HQ40). Průsak paliva se téměř zastavil, pilu bylo možno po zahřátí seřizovat L i T. Po převrácení na bok ale chcípala. Stejně ale nešla hned po prudkém přidání plynu do otáček.
Ještě vyměním benzínovou hadičku (možná prasklina?) a vyčistím palivový filtr. Pokud nepomůže, poskládám ze dvou karburátorů jeden a uvidím...
Jeden laický dotaz: Jak se v servisech provádí zkouška těsnosti motoru? Zaslepit výfukový otvor, popř. přívod od karburátoru si dokáži představit. Ale tu 8mi mm dírku pulzního podtlaku?!
Musím se přiznat ještě k něčemu. Do nových gufer jsem nalisoval ty původní (dle mého ještě použitelná ložiska). Na kliku šly ale nasadit volně. Takže místo přesahu 0.01 mají vůli cca 0.02... Může mít tato prasárna vliv na přisávání falešného vzduch při naklonění pily na bok? (nová gufera by to snad mohla utěsnit?).