HQ136 karburátor



davor - (6) - 179.2 (?)
24.2.2017 0:00

Gufera jsem vyměnil. Ložiska jsem nechal původní, nezdálo se mi, že by byla "načnutá". Je na nich Made in China, pila Made in USA, karburátor Mexico. Pak že je HQ Sveden...

Po složení kompletně rozebrané pily (výměna válce, pístu, p. kroužku a gufer-vše neoriginální díly), s původním karburátorem, ji bylo možné nastartovat a udržet v běhu jen se sytičem (L i H otevřené na 1a1/4ot + drobné korekce). Mezi válcem a přírubou karburátoru ale začal hodně "chcát" benzín...

Znovu rozborka sání pily, montáž neoriginálního karburátoru + nové těsnění, i pod tlumič výfuku. Benzín pořád někde utíkal ven, i když míň.

Výměna silikonové pulsní hadičky i sací trubky, oba kousky gumy orig z HQ (361,-CZK a ta sací byla hodně levnější, pasuje z HQ40). Průsak paliva se téměř zastavil, pilu bylo možno po zahřátí seřizovat L i T. Po převrácení na bok ale chcípala. Stejně ale nešla hned po prudkém přidání plynu do otáček.

Ještě vyměním benzínovou hadičku (možná prasklina?) a vyčistím palivový filtr. Pokud nepomůže, poskládám ze dvou karburátorů jeden a uvidím...

Jeden laický dotaz:    Jak se v servisech provádí zkouška těsnosti motoru? Zaslepit výfukový otvor, popř. přívod od karburátoru si dokáži představit. Ale tu 8mi mm dírku pulzního podtlaku?!

Musím se přiznat ještě k něčemu. Do nových gufer jsem nalisoval ty původní (dle mého ještě použitelná ložiska). Na kliku šly ale nasadit volně. Takže místo přesahu 0.01 mají vůli cca 0.02... Může mít tato prasárna vliv na přisávání falešného vzduch při naklonění pily na bok? (nová gufera by to snad mohla utěsnit?).

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2   
host - 179.2 (?), 27.1.2017 16:22, zobrazeno: 9114x

Dobrý den,

dělám generálku na pile HQ136. Mojí neopatrností (a neznalostí) při rozebírání karburátoru mi něco vyletělo do prostoru garáže, našel jsem jen jedinou součástku. V žádných rozkresech výrobce, videích na youtube ani jinde nemohu najít, co se mi podařilo ztratit.

Pila byla zakoupena v10/2001. Dle návodu je v ní osazen karburátor Walbro WT-239, na netu uvádějí jiné typy, fyzicky je namontován karbec s označením WT-542.

Při demontáži hřídelky, na které je klapka plynu, něco vystřelilo. Našel jsem jen mosazný váleček d4mm s o-kroužkem. Předpokládám, že pod ním (nebo nad, vzhledem k hřídelce s klapkou?) byla minimálně pružinka.

Otázka zní:

Co jsem ztratil, co tam má být a v jakém pořadí?

viz.foto

Walbro WT-542
Walbro WT-542
Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
davor - (6) - 179.2 (?), 27.1.2017 16:28

než jsem to dopsal, vypršel čas registrace apod.

přikládám další obrázek

Walbro WT-542
Walbro WT-542
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 190.207 (?), 27.1.2017 17:06

Zdravím, do otvoru by měla přijít nejdřív pružinka, na ni ten váleček s těsnícím kroužkem směrem k pružince, pokud se tedy nemýlím. Myslím, že plní funkci jako akcelerační pumpička. Nažene více benzínu při prudkém stisku plynu. Nějaké vraky karbů bych tu měl mít.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
davor - (6) - 179.2 (?), 27.1.2017 17:17

Budu vděčný za každé foto, popř. za rozměry pružinky, vč. průměru drátu, z kterého je navinuta!

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 190.207 (?), 11.2.2017 3:23

Vyřešeno?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
davor - (6) - 179.2 (?), 13.2.2017 19:47

Je tam strašně málo místa. Pružina ve stlačeném stavu může mít jen 2.3mm. Jediné z čeho se to dalo udělat, je zkrácená z prupisky...

Stejně jsem ale pilu nebyl schopen seřídit ani na volnoběh. Problém bude ještě jinde.


Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 4.6 (?), 14.2.2017 12:55
Zdar. Idealní řešení je novej karbec laslo
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
davor - (6) - 179.2 (?), 14.2.2017 18:11

Zdar. Další ideální řešení je nová pila...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 190.207 (?), 22.2.2017 1:24

Pokud pila má dostatečnou kompresi, tak bych to ještě na novou neviděl. U této pily bývá problém v tom, že praská pulzní hadička mezi valcem a karburátorem a tak dochází k sání falešného vzduchu a naopak k vytlačování paliva z klik. skříně. Také gufera často propouští a je potřeba je vyměnit. Tím bych začal. Karburátor se dá sehnat z nějakého vraku za babku.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
davor - (6) - 179.2 (?), 24.2.2017 0:00

Gufera jsem vyměnil. Ložiska jsem nechal původní, nezdálo se mi, že by byla "načnutá". Je na nich Made in China, pila Made in USA, karburátor Mexico. Pak že je HQ Sveden...

Po složení kompletně rozebrané pily (výměna válce, pístu, p. kroužku a gufer-vše neoriginální díly), s původním karburátorem, ji bylo možné nastartovat a udržet v běhu jen se sytičem (L i H otevřené na 1a1/4ot + drobné korekce). Mezi válcem a přírubou karburátoru ale začal hodně "chcát" benzín...

Znovu rozborka sání pily, montáž neoriginálního karburátoru + nové těsnění, i pod tlumič výfuku. Benzín pořád někde utíkal ven, i když míň.

Výměna silikonové pulsní hadičky i sací trubky, oba kousky gumy orig z HQ (361,-CZK a ta sací byla hodně levnější, pasuje z HQ40). Průsak paliva se téměř zastavil, pilu bylo možno po zahřátí seřizovat L i T. Po převrácení na bok ale chcípala. Stejně ale nešla hned po prudkém přidání plynu do otáček.

Ještě vyměním benzínovou hadičku (možná prasklina?) a vyčistím palivový filtr. Pokud nepomůže, poskládám ze dvou karburátorů jeden a uvidím...

Jeden laický dotaz:    Jak se v servisech provádí zkouška těsnosti motoru? Zaslepit výfukový otvor, popř. přívod od karburátoru si dokáži představit. Ale tu 8mi mm dírku pulzního podtlaku?!

Musím se přiznat ještě k něčemu. Do nových gufer jsem nalisoval ty původní (dle mého ještě použitelná ložiska). Na kliku šly ale nasadit volně. Takže místo přesahu 0.01 mají vůli cca 0.02... Může mít tato prasárna vliv na přisávání falešného vzduch při naklonění pily na bok? (nová gufera by to snad mohla utěsnit?).

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika