Dolmar 420 - vysoké otáčky volnoběhu



Stránky: 1,  2,  3   
Daník - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (789) - 23.98 (?) 
24.3.2014 10:10, zobrazeno: 18426x

Po zahřátí pily při řezání se mi začnou postupně zvedat otáčky volnoběhu. Zkoušel jsem vyčistit filtry, vyměnit benzín a nakonec dal pilu na záruční prohlídku (má necelé 2 roky). Výsledek prohlídky: "Měli jsme pilu puštěnou dlouho a otáčky se nezvedaly, tak jsme jen jemně seřídili". Po příchodu domů a po krátkém řezání se opět otáčky zvedly, takže pila ve volnoběhu jede jakoby mírně "pod plynem". Napadá vás nějaká rada?

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 39.38 (?), 24.3.2014 10:31
Měl jste pilu déle odstavenou? Pokud ano, tak použijte do směsi stabilizázor paliva a pročerpejte primerem. Je možné, že bude třeba pootevřít L a po protočení motoru vrátit do stejné polohy, příp upravit volnoběh protože mohou být v karburátoru úsady z paliva a mění /snižují průtok u sedla trysky L. Puštěná a zatížená pila je rozdíl, palivový filtr se nečistí, ale mění, čistí se sítko v karburátoru, olejový a vzduchový filtr. Nejprve vyměňte palivový filtr a použijte stabilizátor, ten rozpustí gelové úsady.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Daník - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (789) - 23.98 (?), 24.3.2014 13:27

pila byla odstavená cca 2měsíce s 1/2 plnou nádrží, měl jsem za to, že to je ještě únosné. Po kolísání otáček jsem pročistil vzduch. filtr, svíčku (trvalo nestandardně dlouho pilu nahodit) a dolil nový benzín, ale výsledek se nedostavil. Díky za info, zkusím

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 39.165 (?), 24.3.2014 14:54
V tomto případě bychcnejprve použil stabilizátor briggs straton v ceně cca do 80 Kč, zhodí se i do sekačky a pod. Teprve po aplikaci a dopravením primerem do karburátoru, nastartování motoru a ponecháním min 10 min v chodu s příp. zvýšením otáček nechat působit. Zkusit příští den stav.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
Daník - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (789) - 23.98 (?), 25.3.2014 8:55

díky, zkusím stabilizátor, pokud jej seženu - zatím marně pátrám v okolních shopech

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
PavelO - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (59) - 76.46 (?), 25.3.2014 10:20

Něco podobného se mi stalo u pily Homelite, taky jsem dělal všechno možné, až nakonec jsem zjistil že lanko s bovdenem do karburátoru byl příliš krátký, takže když se pila zahřála trochu se s ní pohlo a lanko se naplo a zvýšilo to otáčky. Vzal jsem original bovden o kousek ho zkrátil a najednou bylo po problému.

Pavel

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 9.229 (?), 25.3.2014 10:59

Tohle není novodobá Homelitka ;) Půjde nejspíš o usazeniny z biosložek v benzínu - zalepený pal. filtr, zmenšený průřez trysek v karburátoru. Zmenšeným průtokem se ochudí směs a zvýší volnoběh.

Chce to vyjíždět do sucha při odstávce delší než týden, používat benzín bez biosložek. Pro krátkodobá použití  typu "jednou za měsíc 10 minut" je ideální Aspen...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
PavelO - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (59) - 76.46 (?), 25.3.2014 11:18

Jasně jen jsem chtěl napsat, že vás dokáže pozlobit úplná blbost která se hodně špatně hledá. Ale zdá se mi trochu, že z toho děláte kovbojku. Taky mám dolmar 420 a benzín v ní nechávám furt a to třeba půl roku neřežu. Přijdu nacepuji a nastartuji. Pila funguje úplně v pohodě. Mám ji zhruba 2 roky a zatím bez závad.

Pavel

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 9.229 (?), 25.3.2014 12:19

jj,

ale kovbojka to neni - začíná se od nejpravděpodobnéjší možnosti a od jednoduchých úkonů. Ten stabilizátor paliva může usazeniny rozpustit. Kovbojka by byla hned to rozebírat, čistit karburátor ultrazvukem atd.

Nechávat směs půl roku atd. - tím si koledujete o problémy. Když to přirovnám k autům, tak je to něco jako v naftě commonrail - taky je citlivý na kvalitu paliva, když tam nalejete friťák tak to nemusí přežít. Dnešní benzíny jsou pěkný sajrajt, problém jsou jak usazeniny z biosložek (takový rosol - pryskyřice), tak i rychlé rozkládání oleje a ztráta mazací schopnosti.

Jak se tu objevuje názor "Dolmarky se zadíraj", tak hlavní příčina je váš způsob provozu - půl roku stará směs, přijdu načepuju řežu, dva roky v pohodě a když se zadře tak je Dolmar šmejd, protože stará pila takhle fungovala roky. Není šmejd, jen není tak blbovzdorný jako byla pila před nim...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 72.149 (?), 25.3.2014 12:36

Daníku, když po zatížení má pila trochu zvýšený volnoběh, tak se po chvilce vrátí na správné volnoběžné otáčky, nebo to tak zůstane napořád?

FO

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3   
zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika