Tohoto veterána uchovávejte jako zlatý pohár, to byla SUPERPILA! Odtrh jsem vždy, stejně jako u motocyklů dělal na cigaretový papírek a předstih, než najdu návod s daty, udělejte zhruba tak, že desku přitáhnete šroubky asi v půlce těch oválných otvorů. Samozřejmě před HÚ. Jak vyhrabu archiv, ihned to tu máte.
Takže povedlo se a dřív. Zdvih motoru je 36mm, vrtání 52 mm, obsah 77ccm. Max. otáčky 7200/min., bod zážehu 24 st. před HÚ, tj. kdy pustí papírek kontakty, odtrh 0,3-0,4mm, ten upravuji dle "vyběhanosti" motoru, zap. svíčka Oregon/Brisk P17, může být i PR17Y vzdál. elektrod 0,5mm, odtrh magnetu 6-9mm. Odtrh přerušovače a předstih lze jednoduše odstranit demontáží přerušovače a montáží náhradní kostky, uvedena ve vlákně o STIHL 041AV ! Pozor na hadičku mazání z nádrže k čerpadlu, pod výfukem, nelze lehce nahradit a replika není! Mazání ložiska řetězky lze šťouchačkou středem klikové hřídele.
Nastavení karburátoru - šroub L zlehka utáhnout ve směru hod. ručiček, povolit o jednu otáčku v levo, šroub H zlehka utáhnout ve sm.hod. r., povolit o 3/4 ot. v levo. Šroub T - otvor v horním krytu od zadní rukojeti v levo- nastavit tak aby pila na volnoběh nezhášela, ani se netočil řetěz. Toto je základní nastavení, při karburátoru a celé palivové soustavě v naprostém pořádku, samozřejmě čistý filtr vzduchu a paliva , motor zahřátý a perfektně seřízené zapalování nebo namontovaná kostka. Šroub L má vliv na volnoběžný chod a musí vykazovat tzv. efekt U, to znamená z 1 utahuji opatrně v pravo, až začne motor zhášet, vracím se zpět na 1, motor zvyšuje otáčky, přejdu 1 a povoluji v levo až začne zhášet. Vrátím se na nejvyšší otáčky a povolím asi o 1/8 v levo. Doladím šr. T. Šroub H - maximální otáčky - opět najdu nevyšší ot. a mírně povolím o 1/8. Motor by měl začít tzv. čtyřtaktovat.
Radek