První řez



host - 254.19 (?) 
22.4.2014 16:25, zobrazeno: 3057x

Dobrý den, prosím odborníky, kteří by mi poradili s řezem meruňky. Druh Harogem, podnož Torinel. Zasazena jako proutek 3.5.2013. Nyní vypadá - viz fotka. Nejsem odborník jen vím, že v mé zahradě všechny stromy rostou do výšky jako topoly. A navíc je to mrazová kotlina u brněnské přehrady. Korunku bych chtěl mít nízko. Předem díky. Alex

jednoletá meruňka
jednoletá meruňka
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
jarda7 - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (641) - 23.8 (?), 22.4.2014 16:58

V mrazové kotlině chcete korunu nízko? To asi nemáte rád meruňky.

Založil bych korunu z vyrašených letorostů co nejvýše (co snesete), při zemi bývá mráz nejtvrdší.

Vyberte 5 letorostů vhodně do stran směřujících, pod nimi na kmínku všechny ostatní odstraňte. Nad těmi 5 budoucími větvemi ponechte 1 letorost jako terminál, nad ním špičku odstřihněte. Můžete ponechat nejvyšší letorost jako terminál, nepotřebné letorosty odstraníte. 2.letorost odshora vytvoří konkurenční výhon, který odstraníte v červnu. Vyroste koruna s terminálem a 4mi větvemi. Terminál bude mít tendenci vytvářet 2.patro koruny. S tím už si poradíte - odřežete tam,  kde uznáte za nutné. J.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 254.19 (?), 22.4.2014 17:52

Mockrát Vám děkuji pane Jaroslave. Je to napsáno jasně a srozumitelně. Jen jsem chtěl ještě dodat k předešlému popisu mé meruňky, že poslední vrchní letorosty, které budou tvořit budoucí korunu, jsou nyní od sebe ve vertikálním směru asi 2cm. Jestli to není málo. A že bych to od vrchu prostříhal objeden, tzn. že by byly letorosty od sebe asi 5cm. Alex. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
jarda7 - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (641) - 23.8 (?), 22.4.2014 19:45