Zadřené ložiska v křoviňáku



Stránky: 1,  2,  3   
host - 32.194 (?) 
29.7.2010 11:09, zobrazeno: 33204x

Zdravím všechny,

mám už přes dva roky (2 měsíce mimo záruku) křovinořez BlueBird M47. Až do teď jsem s ním byl naprosto spokojený (první rok dostal celkem zabrat při čištění zanedbaných ploch kolem chalupy kterou jsme koupili - posekal opravdu hodně). Nikdy jsem neměl problém, na míchání benzínu jsem si dával pozor, převodovku jsem domazával.

Nedávno jsem potřeboval zase něco posekat, křoviňák po chvilce sekání začal vydávat divný zvuk - dalo by se to přirovnat k takovému klepání. Okamžitě jsem ubral na volnoběh, skoro okamžitě se motor zastavil.

Křoviňák šel na kontrolu a šok... Zadřené obě ložiska na ojnici. Přitom píst a válec jsou naprosto v pořádku a nevykazují žádné známky poškození.

Za benzín dám ruku do ohně, nová směs ve správném poměru. Míchaná ten den.

Nová ojnice s klikovkou stojí 5700,- Ložiska prý pouze vyměnit nelze, musí se prý vyměnit celá sestava ojnice s klikovkou.

Servisák netuší čím to mohlo vzniknout, nicméně i kdyby byl stroj ještě v záruce, stejně by ji prý neuznali.

Nemáte někdo zkušenost co mohlo být příčinou zadření ložisek?

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 184.61 (?), 29.7.2010 15:34

Dobrý den, vy se čudujete ja nie, kto v číne, kde se tento stroj montuje uvažuje o lícovaní, šupnu čo je, bez rozmyšlení a toto je výsledok.

Mám 15 ročný STIHL FS 450, ktorý jede bez problémov, preto, že to skládali a montovali ludia na úrovni s kvalitními komponenty.

To je iba poučenie pre Vás a dalších záujemcov o levný krovinorez, nič si z toho nerobte u Nás ich je ve šrotu podobných 6 ks rôzných farieb no rovnakej kvality.

Zvážte čo si koupite až se Vám to nezopakuje, kvalita se vôbec nezlepšuje, výhoda, že máte opať nový krovinorez.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 32.194 (?), 29.7.2010 15:58

No, po dvou letech mě vidina noveho křovinořezu moc výhodná nepřipadá :o)

Teď jsem to přivezl od servisáka. Píst a válec jako cumel, ložisko na pístu taky nakonec OK, v troubě je ložisko na klikovce, na ojnici jsou patrné stopy po přehřátí (je do fialova), navíc se mi zdá, že je deformovaná.

Má cenu se pokoušet opravovat? Zkoušel to někdo? Nicméně mám obavu, že ojnici budu stejně shánět horko, těžko. Z těch 6ks co máte ve šrotu, není jeden náhodou této značky???

Bohužel pokud jde o značku, dal jsem na radu prodejce a byl jsem i ovlivněn zkušeností známého, který měl a má M54 a jede jak víno.

Pokud jde o cenu, zas tak levný nebyl, dal jsem za něj přes 10 000. Dvojnásobná blbost :o((

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 184.61 (?), 29.7.2010 17:42

musím Vám povedať, že čo je to za kvalitu, keď som kúpil nový motor italské výroby za 1.500 kč s obsahom 45 ccm..

Dúfam, že pochopíte za takú nízku cenu nemôže byť motor kvalitný s dlhou životnosťou ako je to u dobrej značky STIHL FS 450.

Všetky stroje za nízku cenu sú určené na krátke použitie a potom poďme do šrotu a kupte si nový.

Ak si myslíte, že 10.000 kč je vysoká cena tak zabudnite,  teraz si spočítajte, že 10.000 kč v háji a kosiť nie je čím.

Nebolo rozumnejšie hneď kúpiť značkov´ý krovinorez a bezstarostne kosiť a nemať problém.

Cena je nastavená tak, že sa neoplatí opravovať a poďme do kontajneru, to platí aj pri kúpe píl čínskej výroby za 100 EUR, nech si potom každý kúpi 3 ks...

Na Slovensku tieto krovinorezy a motorové píly predávajú občania ciganského pôvodu, záruka trvá maximálne 5 minút, po zavrčení sa zaplatí suma a užívateľ staraj sa...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 126.227 (?), 29.7.2010 18:41
Souhlasím,... srovnávat to podle toho, že to dost stálo je otázka marže ne kvality. Kolik že má FS 55 výkon a k čemu je určený... a na co je mnohdy používán., neexistuje bezporuchový přístroj, ale existuje % závad a také se dá snadno porovnat rentabilita cena, opravy, životnost. Kdo neuznává německou kvalitu, neuznává i jiné výrobce, kterým německé firmy dodávají díly a součástky - proč je nevyrábějí sami.. např. Mahle a další.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 44.31 (?), 29.7.2010 16:01

Nevím, jak ten kočkopes vzniká, ale na obalu je made in Italy. Proč došlo k závadě bych si vysvětloval takto : zpočátku jste uvedl, že dostal zabrat, tedy v době záběhu, nyní se poškodila ložiska na ojnici. Ten začátek je běžný, většinou každá mašina dostane ze začátku zabrat, neboť se každý snaží novou věc využít na max. Takže to by nemusel být hlavní důvod, ale já jej spojuji s tím, že kvalita asi nebude nic moc a tím se to podepsalo na ložiscích ojnice, která jsou velmi namáhaná, hlavně to spodní. Sečení je pro motor velká zátěž, zejména tehdy, když se pořád mění otáčky plný plyn záběr / zpátky ubrat a tak pořád dokola. Tím se rázovitě zatěžuje motor a pořád se rozbíhá do plných pracovních otáček. Tyto nápory a namáhání se podepsaly na ložiscích, která tímto způsobem nejvíce trpí. Špatná směs to nebyla, neboť by se to jasně projevilo na pístu a válci. Zřejmě jste to podstatné z tohoto přístroje vymáčkl a on na to zareagoval tím, že na víc nemá.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 32.194 (?), 29.7.2010 16:11

jo, made in italy

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 32.194 (?), 29.7.2010 16:16

ještě k tomu záběhu, dostal sice zabrat, ale až poté co jsem spálil několik nádrží. Během záběhu jsem dával malinko více oleje do benzínu a karburátor byl nastaven na bohatější směs a nižší otáčky. Po těch cca. 10 nádržích šel znovu na seřízení karbece a nastavily se maličko vyšší otáčky (stále pod povolenou hranicí).

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
jacktenrek - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (452) - 218.17 (?), 29.7.2010 15:49
Nekvalitni material ukladany do tvrdo plastu místo plechu ktery odvede rychleji vznikle teplo... Nemužete naříkat - kdo si nekoupí kvalitu nemuže očekávat zázraky...
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 32.194 (?), 29.7.2010 16:07

No pohledem nejsem schopen posoudit uložení, jak bylo zmíněno v příspěvku výše a může to být samozřejmě jeden z faktorů.

Nicméně s tím tvrdoplastem jste mimo. Všechny podstatné díly motoru (blok, klikovka, čep, ojnice) jsou kovové. Uložení klikovky na valivých ložiskách. Kde by se jako ten tvrdoplast měl nacházet???

J.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3   
zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika