Vari - motor GCV160 nebo GCV190?



Stránky: 1,  2,  3,  4,  5   
host - 163.242 (?) 
21.6.2007 6:21, zobrazeno: 78105x

Uvažuji o nákupu traktůrku Vari a to především k orání.
Prosím o zkušenosti, zda na tuto práci stačí motor GCV160. Soused vlastní Terru s motorem Jikov u něhož je udávaný výkon 3,5kW. Podle toho by měl stačit GCV160 s výkonem 5,5HP (4,1kW), avšak jak už padlo v jiných tématech, maximální udávaný výkon se může dosti podstatně lišit od výkonu který motor poskytuje při provozních otáčkách. Takže ta Honda GCV160 se v běžném provozu může jevit jako slabší než Jikov. Nakonec na stránkách Hondy je u motoru GCV160 uveden výkon 3,3kW při 3600 ot/min.

A ještě tento dotaz, na stránkách Hondy lze najít základní ceny motorů Honda GCV160 a GCV190, které jsou cca 9 a 11t kč. Samozřejmě chápu, že se cena bude lišit podle konkrétního provedení, ale pokud je u obou motorů odpovídající provedení, čekal bych, že rozdíl v ceně se nebude zásadně odlišovat od 2t kč. U Vari je rozdíl v ceně cca 6t kč. Mohlo by to znamenat, že mezi Vari s motorem GCV160 a GCV190 jsou ještě nějaké další rozdíly než jen v použitém motoru?

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388), 21.6.2007 19:26
Zkusím  vystihnout to podstatné. Výkon motoru je jedna věc, velmi důležitou hodnotou je ovšem kroutící moment - jednoduše tah motoru při nižších otáčkách a tyto zejména využíváme. Proto se touto hodnotou u tohoto motoru nezabývejte, jako že je to malý výkon. Stačí si porovnat kroutící momenty a zjistíte, že GCV 160 má podstatně vyšší hodnoty. Dále k motorům jsou stejné a liší se pouze objemem, tím jsou výkonové hodnoty jiné( GCV 160 4,1kW 5,5PS, GCV 190 4,4-4,8kW 6-6,5PS dle více pramenů) . Poslední věc je cena motoru - motor Vari Honda má v ceně přírubu na připojení na převodovku s držákem na sejmutí a zajištěním, odstředivou spojku a myslím že i řidítka, kdežto motor v nabídce firmy Honda je pouze motor bez  uvedených příslušenství. Jestli Vám nevadí si připlatit, tak silnější motor je vždy výhoda, ale i GCV 160 plně zvládne a myslím i překoná vaše požadavky. Teď pouze teoreticky, asi to nebude problém, ale převodovky jsou při troše údržby nezničitelné a s motory o výkonu 5,5 PS jsou již dlouhodobě vyzkoušené, takže jistě existuje limit výkonu motoru na takovou převodovku při zachování  životnosti. Proto je možné, že budou trpět nejvíce namáhané součástky a projeví se závady. Např. rotavátorem jsem několikrát zastavil do prokluzu motor, protože se tam dostal kořen, kdyby spojka neproklouzla, muselo by to povolit jinde. Tento motor je zatím relativně krátkou dobu provozován na porovnání těchto vlivů. Ale předpokládám, že to má výrobce prověřené a odzkoušené. Největší rozdíl poznáte při dopravě, tam pojedete např. na 2 rychl. stupeň, ale tak byste musel řadit na 1. V orbě, sečení, rotavátoru nemám s výkonem 5,5 PS problémy. Oba motory mají automatický dekompresor - malé zvednutí ventilu,které se při vyšších otáčkách vypíná. Je proto důležité mít správně seřízené vůle ventilů, jinak to kope, nebo špatně startuje a motor neběží v optimálním režimu.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 11.99 (?), 21.6.2007 19:59
Já jen k těm výkonům. Právě Honda motorové- stroje uvádí jiné výkony v HP při 3.600 ot.min a o dost nižší. A taky si všimněte že motory GCV jsou v hobby kategorii, kdežto GXV 160 byl profi. Když se člověk takhle porozhlédne nestačí se divit. A slogan, že profi stroj Vari žene hobby motor... no nic moc.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 11.99 (?), 21.6.2007 20:10
Jo a k těm cenám. Jde o dva holé motory na které je třeba namašlit pár stejných dílů. No a po namašlení úplně stejných věcí je rozdíl u Vari úplně jiný než u těch holátek.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 11.99 (?), 21.6.2007 20:13
No a do třetice, já za sebe říkám GCV 160 stačí. Stejně si myslím, že se něco kolem motorů bude dít.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 163.242 (?), 26.6.2007 5:50

Děkuji za odpovědi. Vzhledem k předpokládanému použití mi hobby provedení motoru nevadí.

Ještě bych měl jeden dotaz. Kromě pluhu jsem uvažoval o rotavátorových nástavcích.
Zdá se mi, že při práci s těmito nástavci se občas mohou výstupy hřídele z převodovky nořit do zeminy, ktará může obsahovat zrnka písku. To běžná gufera nevydrží.. Tady by mě zajímalo, jak jsou ložiska zakrytovaná, zda mají šanci to přežít. Není lépe se bez rotavátorových nástavců raději obejít a neničit tak převodovku?

Jiří S.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 234.140 (?), 27.6.2007 14:31

  Pane Jiří S. - xxx.xxx.163.242,  na Vas dotaz :  jak jsou ložiska zakrytovaná, zda mají šanci to přežít, by som odpovedal, ze na prevodovkach Vari uspokojivo. Na kazdej strane je  v smere zvnutra von  ulozenie v nasledovnom poradi: lozisko v olejovom kupeli, gufero, plstena podlozka (prachovka) a ocelova podlozka (ochranny plech). Zivotnost tohto ulozenia sa javi v praxi ako velmi uspokojive, lebo bezproblemov vydrzi aj viac ako desat rokov v tazkom rezime, co obnasa nielen kyprenie hriadok, ale aj hlbkove rozrabky starych mnohorocnych travnikov na ornu podu. Travniky boli "prespikovane" kamenmi, tehlami  vcitane korenov priemeru okolo 4-5cm.  Bezna orna poda zo zahrad  tomuto ulozeniu moc nevadi ani ked su osi rotavatora celkom ponorene v hline ci uz suchej, alebo vlhkej - vyskusane vo dlhorocnej praxi. Asi vacsinu necistot  zadrzi plstena prachovka. O poznanie viac tomu vadi piesok, ale dost to vydrzi aj v "cistom" piesku : napr rozrabka stareho prerasteneho pieskoviska, do ktoreho uz ani nechcela ist lopata, alebo dokonca vykopanie starej podlahy v starorodicovskej chalupe do hlbky vyse pol metra pre tepelnu izolaciu. Boli to tvrde, hadam storocne udupane vrstvy hliny, jemneho piesku, ostreho piesku, strku a kamenov. Noze rotavatora boli ponorene cca 30 cm hlboko (uz vobec netrcali z piesku) , ale Vari to rozrobil na kypru zmes, ktoru sme vyhadzali lopatami. To samozrejme uz az tak moc  rotavatoru nesvedci, ale vydrzal to bez ujmy na zdravi. A ste jedna dobra sprava na zaver:  ked aj to utesnenie po case "odide", tak cely novy komplet utesnenia (bez lozisiek) na obe strany stoji okolo 100 korun.                               ___pooh.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388), 27.6.2007 16:18
Ještě jsem si vzpoměl u DSK 317, jako rotavátorové převodovky na nebezpečí, které spočívá v možnosti zařadit zpátečku. Při této variantě a vyblokovaném bezpečnostním, nebo nefunkčním vypínači na řidítkách je to velmi nebezpečné, někde jsem četl dokonce o smrtelném úrazu. Dotyčný zakopl a spadl a rotavátor se nezastavil a přejel ho - pracoval sám a vykrvácel.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 234.140 (?), 27.6.2007 16:42

  S tym nebezpecim pri  vyblokovaném bezpečnostním, nebo nefunkčním vypínači  na řidítkách  treba  na 100percent suhlasit. Je to tak. Preto pri kazdom odstaveni a viackrat aj pocas dna spinac skusam na jeho funkcnost a to celkom jednoducho: motor v prestavkach v praci vypinam iba nim, aby som sa uistil o jeho funkcnosti. Jeho vyblokovanie by bolo nerozumne. Inak vsak  spiatocku na rotavatori Vari hodnotim ako velmi-velmi pozitivny faktor, a len velmi nerad by som pracoval s rotavatorom bez spiatocky, vzhladom na clenitost pozemku, alebo kvoli  otacaniu sa na konci uvrate v stiesnenych pomeroch. Ked zajdem az tesne 2-3 cm napr. ku plotu dam spiatocku, cuvnem, a pokracujem dalej.  Rovnako, ked sa do rotavatora  natoci napr. silny drot, alebo zakopany dvojmetrovy zelezny L-profil 15*15  -stalo sa  :o(( , alebo pletivo plotu a podobne. Vycuvam a je to. Nech sa akokolvek zahrabe, ci navinie korene napr. agatu, vzdy s nim vycuvam.  Spiatocku na  rotavatore Vari pouzivam sice opatrne, ale rad a velmi casto - je fajn, ze je tam.                   ____pooh.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 45.5 (?), 12.8.2007 13:24

Dobrý den. Chtěl bych se zeptat jaké možnosti rotorování u vari jsou? Jeto jen přes převodovku DSK 317, nebo se dá něco připojit na DSK316? Jaký je rozdíl mezi převodovkou MTP-320 a DSK317? Patří taky MTP-320 k vari? Děkuji Vám. ZT

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5   
zahrada.cz
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika