Vari - Motor



- ()
0.0. 0:
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2,  3   
host - 154.78 (?), 4.3.2015 14:05, zobrazeno: 18723x

Zdravím chtěl jsem se zeptat zdali jde předělat vari dvoutakt (válec 50) na válec 60?

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 244.2 (?), 4.3.2015 14:37

Teoreticky jde udělat převrtání frézou rovnou z originálu na píst "třetí výbrus", ale já osobně bych si to nikde neobjednal. Pokud chcete větší výkon, kupte silný 4takt.

III. výbrus
III. výbrus
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6461) - 9.135 (?), 4.3.2015 14:45

Jestli ty míry jsou v milimetrech tak to je sakra pořádnej "výbrus". Víte vůbec oba, co máte na mysli?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 76.182 (?), 4.3.2015 19:45
Jó drahý pane PP, ten pořádnej výbrus je běžná praxe při zvětšování objemu a zvyšování výkonu. Pak při poruše, dalo by se říci přímo destrukci motoru, vás odbudou s tím, že jste motor nadměrně zatěžoval. Neodnáší to jen klikové ústrojí s pístem, ale i jiné části motoru z titulu přehřátí, protože žebrování zkonstruované pro menší objem válce, neni schopno odvést teplo produkované objemem vyšším.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6461) - 9.135 (?), 4.3.2015 20:19

Tak od motorů jsem daleko, ale že by běžná praxe byla převrtat válec o 10 mm se mi zdá hodně. Mnohdy ani vložka, pokud je válec s vložkou, tak silná není. Ani v hliníkovém bloku, který by se převrtal a nanesl znovu nikalsil, tolik materiálu k odebrání nebude. Nevím, možná jo. Pokud jde o původní dotaz, jde tam jednak o to namáhání dalších součástí a i kdyby k bloku válec pasoval, bude nuté upravit karburátor, minimálně přetryskovat, lépe vyměnit difuzor, otázka je, jestli je to možné. Jestli myslíte tím odbytím pokus o reklamaci převrtaného motoru, byl by to čin opravdového dobrodruha. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 223.242 (?), 4.3.2015 20:42

Standardně je výbrus z 56,0 na 56,25 (druhý z 56,25 na 56,50 a třetí 56,75) podle typových velikostí pístů a pístních kroužků. Při tuningu je možný jakýkoliv průměr, na který seženete pístní kroužky až do 60,20 mm, kdy dosáhnete mezní tloušťky vložky. každý atyp je dražší než typ. U průměru 60 se častěji dělá výměna válce, než výbrus. Prostě, já bych do toho peníze nedával, to radši budu pomaleji orat... a na pojezdovou rychlost po rovině průměr vrtání válce nemá vliv.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 234.7 (?), 4.3.2015 21:20
Nevím odkud jste a čím se živíte, ale zde dosti často a hodně plácáte nesmysly. Jedná se pouze o 4mm, ale i to stačí aby byly problémy. U objemu 153cm³ se výbrus nedělá!!!, protože stěna válce je větším vývrtem už tak velmi oslabena. Povrchové úpravy o kterých se zmiňujete nedělají ve všech motorech ani Japonci. V Česku by za to chtěli nejspíš majlant a možná že to ani neumíme.Karburátor je u obou kubatur stejný - Jikov typ 2820 T!!! Ty pohádky o přetryskování a jiných zásazích mi velkmi sině připomíná pohádky výrobců z účelem navýšení ceny. No a o dobrodružství stran převrtaných válců a co to obnášelo se můžete přesvědčit, když si trochu zaguglíte a zašmejdíte mezi zemědělské tahače, samorzřejmě, že české.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 0.155 (?), 4.3.2015 19:31
Staníku, zakladatel o silný čtyřtakt nemá zájem a jestli je převodovka starší tak by se o repasu ani nemělo uvažovat a koupit rovnou celou sestavu, to je převodovka + motor a protože to určitě nemá Global tak ještě kompletní nápravu navrch, nebo nákladná přestavba na objednávku. Tak jak uvažujte vy, tak je možné činit jen v případě, že nevím co s penězi, což v Česku hrozí jen málokomu. Vy jich máte zřejmě nadbytek tak plácáte ptákoviny.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 223.242 (?), 4.3.2015 19:47

njn já mám na jednom stroji druhé kroužky na originálním pístu v originální díře 56. Navíc píšu, že do přestavby na lII.výbrus nebo 60ku bych nešel.

Druhý motor jsem dostal k nákupu lištové sekačky "zdarma", ale zatím jsem nezjišťoval, nakolik je zralý na výbrus nebo jestli jej již nemá minimálně jednou za sebou.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 154.78 (?), 4.3.2015 14:49

Ja jsem si myslel že bych si koupil origo 60 válec, píst a dal ho místo 50 ale zajímá mně jestlik by seděli plechy a tak dále 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika