Vari Honda nepravidelný chod motoru



Stránky: 1,  2   
Honda_zahrada_cz - (6) - 231.226 (?) 
28.8.2012 12:57, zobrazeno: 34643x

Mám motor Honda po opravě, která proběhla před půl rokem. Až nyní jsem jej začal používat na vyorávání brambor. Byl v provozu asi hodinu a začal nepravidelně běžet a chcípat. 

Viz video

Svíčka je suchá, nová, filtr paliva a vzduchu nový, karburátor po ultrazvuku.

Měl někdo podobný problém a jak ho řešil?

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 210.17 (?), 29.8.2012 15:27
V opravě byl ze stejného důvodu, nebo to přitom udělali? Vypadá to na ucpanou hlavní trysku, ta je přístupná po demontáži plovákové komory. Pozor na poškození trysky. Vypadá to, že dlouhé odstavení po opravě nebylo vhodné, chce to vyzkoušet pořádně hned, nečistoty tam mohly po opravě zůstat a nebo se vyplavily z nádrže po demontážích.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 29.6 (?), 29.8.2012 16:09

Nenapísali ste o aký typ motoru ide myslím model.Honda karburátor je velmi citlivý na sebemenšie nečistoty.V každom prípade ho treba zdemontovať opatrne rozobrať.Zospodu z presným skrutkovačom odskrutkovať hlavnú trysku.Po povolení sama nevypadne treba po telese jemne poklopkať.Potom vytiahnuť zmiešavaciu trubičku.Všetko vyčistit a dokonale vyfúkať.Pozor niektoré karburátory majú pod nastavovacou skrutkou škr.klapky skrutku.Tú treba vytočiť.Objaví sa presný otvor.Vyčistit tenkým ale ocelovým drátom.Potom pri škrtiacej klapke v nasávacom potrubý karburátoru su 3 menšie otvory za sebou.Tie tiež dokonale prečistit a prefúknuť.Toto je velmi podstatné inak bude motor kolísať na otáčkach! Po zložení a naštartovaní sa po chvíli motor ukludní.Samozrejme podmienka je čisté palivo a nastavený záťažový regulátor.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Honda_zahrada_cz - (6) - 231.226 (?), 30.8.2012 12:16

Díky za odpovědi, věřím že mi moc pomohou.

Typ motoru je Honda GXV 160 PJ-5V PROFI r.v. 2001

Když jsem prvně oddělal plovákovou misku tak tam byly 4 černé šupinky o průměru  asi 0,5 mm.  Servisák mi vyměnil silikonové hadičky za černé gumové. Když jsem včera vyndával karburátor, tak jsem musel u filtru paliva jednu hadičku odpojit, ale to byla celkem fuška a pak jak jsem jí dával zpět, tak to bylo ještě horší. Chci říct že se možná s té hadičky "vydře" část gumy a tyto kousíčky se pak mohou pstupně uvolňovat do karburátoru. Ráno jsem totiž pustil benzín a plovákový ventil jej nebyl schopen zastavit, tak jsem znovu sundal plovákovou misku a v ní byly nepatrné černé tečky velikosti prachu. Nechal jsem vytéct deci benzínu přes plovákový ventil (do sklenice) a znovu nasadil misku. Benzin již pak plovák dokázal zastavit, ale mám z toho divný pocit. Přemýšlím jestli by nebylo lepší vyměnit ty černé hadice za průhledné "silikonové"?

Motor v plném tahu pak běžel pravidelně, jen dvakrat mu klesly otáčky, ale jen na okamžik  (tak tři takty, bud nehodil jiskru, nebo nějaká nečistota). Volnoběh se mi zdá trošku nepravidelný, jakoby si nepatrně přidával otáčky a pak zase klesly, ale je to nepatrné jen se mi zdá, že dříve byly otáčky na volnoběh konstatní - stálé.

Obrázky:

Honda GXV 160
Honda GXV 160
Honda GXV 160
Honda GXV 160
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 29.6 (?), 30.8.2012 12:32

Ano to je presne ono.Pri meniacej sa záťaži regulátor uberá a pridáva plyn.Priesvitné hadičky sú síce dobré ale po dlhšom čase ztvdnú.Je dobre pridávať do paliva fuel fit.U Mountfieldu sa to predáva.Je to stabilizátor paliva.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 210.120 (?), 30.8.2012 13:13
Mohla tam být kondenzovaná voda, tu jste vypustil. Hadičky jsou i po letech ok, měly by mít pojistky. Volnoběh ovlivňuje seřízení bohatosti směsi - šroubek zepředu, seřizuje se při teplém motoru na nejvyšší pravidelné otáčky. Dle provozu nechte, nebo seřiďte ventily sací 0,15 a výfukový 0,20mm ve studeném stavu. Jinak kvalitní olej a správnou hladinu, tento motor si to zaslouží, molitan na filtru nastříkat olejem, mastný lépe zahycuje prach.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 29.6 (?), 30.8.2012 17:28

PreJ.S.Myslíš si že bežný užívatel si má a vie doma správne nastaviť ventilovú vôlu?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 208.172 (?), 30.8.2012 18:12
To je individuální. Je spousta těch, kteří to ani nikdy potřebovat nebudou, ale zase jsou takoví, kteří nastavení ventilů zvládnou, jako prkotinu. Jen jsem uvedl správné hodnoty, majitel už musí posoudit, zda to dokáže, nebo ne. Když nám skončil zdroj na PC, tak jsem koupil nový a dotaz byl, zda výměnu dokážu. Pro někoho prkotina, jiný nedokáže ani zdroj vymontovat. Takže zde nehodnotíme, schopnosti, ale problematiku provozu, závad, obsluhu a pod. Své schopnosti musí každý znát a podle toho se řídit. Jinak seřízení ventilů je u daného motoru OHV, snadné.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
Honda_zahrada_cz - (6) - 231.226 (?), 30.8.2012 21:50

Servisák mně taky zakázal čistit karburátor, že mu to musím dovézt vždy při jakychkoliv potížích a taky že se nemám ptát na forech, že je to cesta do pekel, ale ja su rád, že jsem se do toho pustil a z vaší pomocí to dal do chodu. To riziko, že člověk něco pokazí je vždycky, jenže člověk se tu základní rutinu naučí a vyčistit přívod paliva a hlavní trysku by měl zvládnout každý sám. U mně je to i otázka peněz, Servisák si bral celkem slušný obnos za údržbu.

Nastavení ventilů asi dělal servisák. Jinak po kolikati motohodinách je seřizujete? Já najezdím tak do 20 motohodin za rok.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 210.106 (?), 30.8.2012 22:00
Tak to máte 5 let čas s rezervou 50hod. Ale i tak jsou korekce velmi malé.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2   
zahrada.cz
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika