Vari DSK 317: nepřesné řazení



Stránky: 1,  2,  3,  4,  5  >   
altosch - (34) - 135.172 (?) 
13.4.2015 9:12, zobrazeno: 47245x

Dobrý den, mám úplně novou sestavu VARI s převodovkou DSK-317.1/S.

Překvapila mě nesnadnost řazení rychlostí. Téměř nikdy se mi nepodaří zařadit na první cvaknutí. Musím opakovaně zkoušet, nebo strojem trochu zacloumat, popojet, nebo přidat a zase ubrat plyn. Případně jindy zase přeřadím přes 2 rychlosti, kam jsem nechtěl. Navíc nikdy nevím, co je vůbec zařazeno, protože ukazatel plíšek-šipka má obrovskou vůli a většinou ukazuje úplně jinam (mezi, nebo o jednu rychlost dál).

Že bych třeba zařadil z pojezdu (P) na dvojku, když sedím na sedačce vozíku bez toho, abych slezl se mi nepodaří.

Samozřejmě řadím jen na volnoběh nebo i bez motoru při zastaveném stroji. V převodovce nic nechrastí, jen rychlostní stupeň prostě nechce napoprvé zaskočit.

Máte-li stejnou převodovku: jak se vám řadí? Máte podobné problémy? Časem se to nějak ochodí nebo to chce jen víc praxe? Mám to vrátit do servisu, ať mi to seřídí?

Díky za odpovědi.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 73.74 (?), 13.4.2015 11:11

To je úplně normální převodovka nemá sinchrony proto aby jste zařadil musí být převodovka v klidu a motor by měl mít správné otáčky volnoběhu trošku vyšší a už zabírá spojka a jde to přes zuby.Musíte se smířit a naučit se to používat.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
J.f.K - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (322) - 244.2 (?), 13.4.2015 11:48

Nespoléhejte na plíšek (nebo kulisu s kuličkou) a na pohonné jednotce si udělejte značky. Prostě čárky bílým emailem na černý plast nádrže (kapoty) v místech kam má řadící páka směřovat. Pak řadíte co nejblíže k značce a o jemné dosednutí se podtará "kulisa s kuličkou".

Další je možnost mít dálkové ovládání (jsou různé kutilské konstrukce) s dostatečně dlouhým chodem nahoře na řidítkách klečí.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 63.44 (?), 13.4.2015 17:14
Mám tentýž problém u DSK317 pro 2T. J.f.K., myslíte, že takovými nedostatky by měl zářit téměř profi stroj!? Prostě proč bych si měl na profi stroji dělat bílým emailem značky a k čemu je mi na boku značka, když na ni z pozice řidiče nevidím. Totéž pociťují mí dva bývalí kolegové.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 223.242 (?), 13.4.2015 22:41

Nevím jak J.F.K, ale já ty značky na převodovce beru jako návod k použití. Kdy ž přijdu po zimě ke stroji, nehledám papírový návod, ale zopáknu si to pohledem z boku a pak když už mám nastartovaný motor, tak se tam nepotřebuji dívat stejne jako u osobního/služebního auta nekoukám při každém přeřazení, jak je "H" namalovaný zvrchu na řadící páce.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
brousek - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (71) - 175.210 (?), 13.4.2015 23:39

Zas pletete. Nemůžete srovnávat řazení v autě s řazením na variku! V autě zakvedláte pákou, aby jste zjistil volnoběh šoupnete ji k sobě, pokud máte volant vlevo a potlačíte na doraz dopředu, víte že je tam jednička. Když se na bok varika nepodíváte, tak víte prd. Jedině když máte zasunutou aretaci, víte po vyzkoušení bez dívání kde je 0

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 248.136 (?), 14.4.2015 0:45

Ale vždyť je to jednoduchý... rozjíždíte vozík na 2 a máte páku na doraz k sobě + po rozjezdu do maxima otáček uberete prudce plyn aby se rozpojila co nejrychleji sporka a kopnete páku na doraz dopředu a jste na pojezdu. Přidáte plyn, pelášíte plnou parou p.p.p.

Pokud chcete couvat, nepotřebujete od rozjezdu do zastavení nikam přeřazovat.

Při orbě dáte aretaci a zase pákou nadoraz vpřed a nadoraz vzad.

Nulu (O jako Odstavení) máte v podstatě pouze na startování a pro odlehčení samosvornosti převodovky.


Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 176.91 (?), 14.4.2015 6:53

A to myslíte vážně, rozjet to na plný plyn a z dvojky tam kopnout ten pojezd/trojku.?Není žádné nebezpečí?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.f.K - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (322) - 244.2 (?), 14.4.2015 9:29

Je, zejména pokud nemáte volnoběžný otáčky správně seřízený nebo dostatečně neuberete plyn  ... no

proto taky nerozjíždíte na 1, protože by jste ten počet řazení násobil...

dolů se taky nevyplatí podřazovat...

Pokud je souprava lehká, nevyplatí se rozjezd s pomocí dvojky a rozjíždí se přímo na pojezd.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 116.16 (?), 15.4.2015 20:30
Prosím, můžete vysvětlit co je to samosvornost převodovky.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
zahrada.cz
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika