Srovnání pozemku s MS19 - jak na to?



host - 40.38 (?) 
17.4.2011 8:10, zobrazeno: 15702x

Dobrý den,

zakoupil jsem starší MS19 s veškerým příslušenstvím a chtěl bych srovnat cca 300m přikoupené zahrady. Pozemek je značně hrbolatý, velké drny apod.,léta byl nevyužíván.

Otázka zní, jak na to? Mám to zkusit rovnou kultivátorem, nebo nejdříve využít radlici z příslušenství a zkusit to zorat? Jsem úplný laik a vše se teprve budu učit.

Děkuji všem za rady.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 44.31 (?), 17.4.2011 8:27

Já jsem rovnal pozemek orbou i rotavátorem. V obou případech platí, že máte hodně nakypřené hlíny, kterou můžete snadno srovnávat a potom uválet, v obou případech také platí, zda to stroj zvládne...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 40.38 (?), 18.4.2011 19:20

Tak jsem dnes zkoušel obojí a dopadl jsem jak sedláci u Chlumce.Rotavátor mi skákal po drnech a měl tendenci neustále ujíždět, takže jsem po pár minutách měl ruce jak orangutan.

Nazul jsem ocelová kola, nasadil závaží a pluh a : díky nerovnostem jsem někde byl 20cm pod zemí a jinde jsem se země ani nedotkl. Navíc tu brázdu to dělá značně nepravidelnou, spíš bych řekl, že jsem odkrajoval pásy trávy cca 20-30cm široké.

Jeden problém vidím v nemožnosti nastavit záběr nože, je to svařený celek a mohu nastavit pouze úhel k zemi. Hlavní problém samozřejme ale vidím v sobě, protože jsem to nikdy nedělal a nic o tom nevím.

Ještě jeden poznatek: jak jde mašina do tahu tak má tendenci zatáčet, MS19 má řešeny převody řetězama, nemůže být problém i tam?

Hold to vidím tak, že si objednám radlici s bagrem, přiznám si že jsem lempl a stroj zase prodám. Za každou radu nebo tip jak na to budu rád.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci