Seřízení karburátoru Walbro



Dwarf - (1) 
19.8.2007 19:15, zobrazeno: 86011x
Dobrý den potřeboval bych poradit nějaké základní nastavení karburátoru Walbro  trysky T a L + šroub volnoběhu prosím o radu jen člověka který přesně ví jak tento karburátor nastavit.
Mám tyto karburátory na křovinořezu a na motorové pile.
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 212.22 (?), 19.8.2007 20:51
T - šroub vonoběžných otáček
H - šroub vysokých otáček, - lehce dotáhnout a 1 ot. zpět (360 stupňů)
T - šroub nízkých otáček, - lehce dotáhnout a 1 až 1,5 ot. zpět (360 - 540 stupňů)
Jestli jinak pile nic není, (myslím tím přechlastaná, nebo jiná závada) mohla by naskočit. Pak se ale musí doštelovat přesněji.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 212.22 (?), 19.8.2007 20:56
omlouvám se za překlep
Většina pil to má takto:
T - volnoběh s velkou hlavou
H - vysoký ot.
L - nízký ot.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
skolin - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (78), 19.8.2007 21:31
Základní nastavení trysek L a H bývá u většiny  1+1/8  +- 1/č otáček, jinak jak říká pan -  host - xxx.xxx.212.22. čili lehce doráhnout a pak povolit obě minimálně o jednu otáčku, já to většinou dělám tak že obě povolim o jednu a čtvrt, nebo o jednu a půj a pak podle potřby (zvuku motoru a otáček) dotahuji, tak aby motor šel čistě, nekuckal se a nehltil se při přidání plynu. Jinač hel L se řídí hlavně bohatost směsi! a tu je dobré mít více povolenou - alespň na tu 1+1/4 otáčky, má to sice pak větší spotřebu, ale pokud by se to více přiškrtilo mohl by se motor zadřít - díky chudé směsi, by se méně mazal. L je zpravidla ta triska blíže k motoru, k válci. u H je zase duležité nastavení tak, aby motor nepřekročil překročil maximální předepsané otáčky (u pil je to většinou do 14000 a křévinořezů do 10000)  T se potom nastavá buď podle otáčkoměru na  2500-3000, nebo odle potřeby tak aby motor sám nezhasínal a  aby  nezabýrala spojka - nepootáčel se řetěz, nebo kotouč...
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388), 27.8.2007 22:00

Jenom doplním, že každá pila má povolený max. počet otáček - je to většinou v návodech na obsluhu. Dále jsou tam uvedeny volnoběžné otáčky. Na toto je nutné mít otáčkoměr, nebo se pohybovat v rozmezí povolených hraničních hodnot zašroubování trysek. Zejména H je nutné nastavit přesně, aby motor nebyl poškozen vysokými otáčkami - chudá směs. V každém případě L i H se vzájemně ovlivňují(bohatost směsi - akcelerace, otáčky) a L šroub také mění volnoběh - bohatší nastavení - nižší otáčky a obráceně. U pil s karburátorem bez omezovačů je nastavení L od nejvyšších, ale ještě plynulých otáček otevřít o cca 1/4 a potom již nepatrně doladit - zkouškou akcelerace - špatná + 1/8(motor má díru), naopak při viditelných výfukových plynech teplého motoru a správné směsi - 1/8. V současné době je již většina karburátorů osazena tzv. omezovači, je to hlavně pro vyloučení neekologického provozu pily. Někdy je nutné je přenastavit - nasazeny při nesprávných polohách trysek  - nemožnost nastavení správného chodu motoru. Kdo takovému nastavení nerozumí, nedoporučuji to zkoušet  jestli se to povede, může to být zbytečně drahá zkušenost. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 36.39 (?), 21.10.2007 16:49
Dobrý den
rád bych se zeptal jaký otáčkoměr je potřeba při seřizování karburátoru Walbro zda klasický nebo elektronický
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 21.10.2007 17:46
K seřízení karburátoru, který je předpokládám na nějakém přístroji - jinak je nastavení tzv. základní dle tabulek výrobce přístroje pily,kosy rozbrušovačky a pod.  - je třeba elektronický otáčkoměr. Jsou různé jiné typy, ale to je většinou na auta, pro levnější řešení se nabízí  např. otáčkoměr z auta, ale bylo by třeba vymyslet upevnění snímačů na např. ventilátor motoru, přepočet  otáček  a mít potřebný rozsah na otáčkoměru. To by splňoval otáčkoměr např. z motorky, ale zase je třeba vymyslet snímání a asi by bylo nutné provést kalibraci. Otáčkoměry, kterými se měří správné nastavení max. otáček a otáčky volnoběhu jsou bezkontaktní, stačí se přiblížit ke kabelu  - svíčce a při teplém motoru, čistém vzduchovém filtru a s kvalitní pohonnou hmotou nastavovat. Je dobré po nastavení provést ještě kontrolu - např. se mi stalo, že lanko plynu šlo dost těžko a zdálo se, že je to naplno, potom jsem zjistil, že to točí víc - tak jsem si všiml jiné závady.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 170.18 (?), 20.10.2013 21:34

°Chlapci, ešte si to doštudujte.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 154.166 (?), 3.6.2014 22:38

JE to velmi jednoduché:

Označení trysek: H - vysoké otáčky, L - nízké otáčky, T-obvykle kónusový šroub pro nastavení volnoběhu. Nejdříve obě jehly utáhneme na doraz (lehce). Potom H povolíme o jednu otáčku, L povolíme 1,5 - 2 otáčky. Při tomto natavenní obvykle motor bezpečně nastartujeme, pokud není chyba jinde... Po nastartování a mírném ohřátí nastavíme nejprve H jehlu postupným utahováním při plném plynu. Otáčky se postupně zvyšují na maximum, najednou začnou klesat. V tomto okamžiku povolíme jehli o cca o 1/8. Jehlou L nastavíme spodní otáčky a hlavně bohatost směsi. Postupujeme tak, že necháme motor běžet cca 20sec na volnoběh a potom ostře přidáme plyn. Pokud se motor neochotně rozbíhá a tarokuje, jehlu o kousek utáhneme. Pokud má motor tendenci zhasnout, jehlu o kousek povolíme. Několikrát opakujeme do stavu, kdy motor "jde" ochotně za prudce přidaným plynem. Celý postup opakujeme cca 3x, obě jehly se navzájem ovlivňují. Nezapomeneme přitom postupně upravovat volnoběžné otáčky šroubem T. Celé to zní možná složitě, ale je to otázka 5 minut. Pozor! vždy kontrolujte volnou "dírku" u výškové korekce bohatosti směsi. Na karburátoru jesou dvě pukličky - pod jednou je podtlakové čerpadlo paliva a druhá, obvykle výlisek z plechu má na sobě cca 2mm díru. Kolem ní musí být čisto. Pod pukličkou je membrána, která reguluje bohatost směsi automaticky podle okolního tlaku vzduchu. Hlavně u motorových pil je okolí karburátoru často směs pilin s olejem... Poslední rada zdarma: nejhorší, co může majitel udělat, je rozštelovat trysky protože motor nejde jak má! z 90% tam ale závada není, je třeba prvně kontrolovat svíčku, kvalitu paliva a vše okolo... Ten karburátor za to v drtivé většině případů nemůže.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
zahrada.cz
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika