Sekačka NAC nestartuje



Stránky: 1,  2,  3   
multa64 - (14) - 93.180 (?) 
30.6.2013 8:41, zobrazeno: 33839x

Zdravím všechny a prosím o radu.Mám sekačku NAC model 6548 s motorem Brigs & Straton 675 výkon 6 HP.Syn při sekání najel do kamene a sekačka již nešla nastartovat.Pročetl jsem si na tomto foru vše dostupné o těchto údajně,,blbuvzdorných" motorech a pokusil se o opravu svépomocí.Po výměně svíčky a vyčištění karburátoru motor bez problémů naskočil, ale moje radost byla předčasná.Měl takový přidušený zvuk, nešly regulovat otáčky a zhasínal.Zkontroloval jsem, zdali není střihnutý klínek setrvačníku, vše bylo v pořádku, tak jsem zdemontoval sací a výfukové potrubí jestli se hýbou zdvíhátka ventilů, na demontáž hlavy jsem si netroufl, poněvadž jsem neměl náhradní těsnění.Při nastartování motoru jsem si všiml, že do prostoru vzduchového filtru je vstřikován benzín, místo toho, aby byl nasáván do motoru.Pokusil jsem se motoru zvýšit otáčky ručně páčkou která je odtlačována ventilátorem, otáčky se sice zvyšovaly, ale pouze chvíli-pak motor zhasl a již jej nemohu nastartovat.Zkontroloval jsem mezeru zapalovacího trafa (0,3 mm) jiskru na svíčce ale motor jsem již nenastartoval.Moc prosím o radu co ještě mohu udělat,(demontáž hlavy apod),zaráží mne nasávání bezínu do filtru-může to být způsobeno ventily?Prosím poraďte, jestli mi nezbývá, než ji odvézt do servisu.Děkuji předem.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
Standam - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (471) - 230.182 (?), 30.6.2013 13:55

Zdravím, po takové to kolizi je na prvním místě kontrola čepu klikovky na kterém je nasazen unašeč. Sejměte nůž a unašeč, vyšroubujte svíčku a nechte někoho zatáhnout za startovací šňůru (odblokovat brzdu). Pohledem snadno zjistíte zda je čep ohnutý nebo ne. Pokud je ohnutý, tak nemá cenu měnit filtr, svíču, šťourat se ve ventilech atd. Nejprve vyměnit nebo srovnat kliku, zkontrolovat stav klínku a potom teprve dolaďovat motor až se povede natočit. (samozřejmě s nožem). Standa.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
multa64 - (14) - 93.180 (?), 30.6.2013 18:52

Děkuji za odpověď.Čep ohnutý není.Nakonec jsem se odhodlal sundat tu hlavu(bez problémů).Sací ventil se mi zdál netěsný, tak jsem jej brusnou pastou zabrousil.Motor jsem postavil a ventily zalel benzínem abych zjistil jejich těsnost.Byly OK.Bohužel motor stejně nestartuje a už jsem docela bezradný.Zaráží mne to profukování paliva do filtru.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 128.254 (?), 1.7.2013 14:34

Zdravím, jakou vůli má sací ventil, pokud jste jej zabrušoval bez demontáže   jen na zdvih vačky, tak tam asi moc vůle nezbylo. U tohoto motoru se vůle seřizuje po usazení ventilů tak, že se na brusce zkracují na požadovanou vůli. Nejprve se vyjmou zdvihátka, zafrézují se sedla, osadí se obroušené ventily, ty se zabrousí. Potom teprve se vrátí zdvihátka a od nich se nastavuje vůle zkracováním ventilů. Standa.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
multa64 - (14) - 93.180 (?), 2.7.2013 7:29

Zdravím Stando a děkuji Vám za odborné rady, ventil jsem zabrušoval jen sací a hlavně mi šlo o odstranění karbonu.Po přečtení Vašeho příspěvku jsem se docela vyděsil a obávám se, že na tohle nemám i když jsem poměrně zručný kutil a řemeslník.Z jiných zdrojů jsem zaslechl názor, že nárazem přeskočil rozvodový řemen, nebo prasklo rozvodové kolečko, které se protáčí, což by vysvětlovalo nasávání paliva do vzduch. filtru.Nikdy jsem motor B&S rozebraný neviděl, takže opravdu nevím, co na mne čeká.Vzhledem k cenám za opravy jsem koupil sekačku novou (Vega) a tu starou budu postupně a v klidu rozebírat a snad na něco příjdu a dílo se podaří, hlavně s pomocí dobrých lidí.Ještě jednou děkuji a doufám, že ještě budete ochoten mi v mojí snaze pomoci dobrou radou.Mirek.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 255.44 (?), 23.7.2013 18:54

B+S motory jsou velice jednoduche motory. Tam se nemusis niceho bat pri rozdelavani. Ale nepises, jestli ses dival na vyfuk, jestli neni ucpany. A rozdelej karburator a profoukni vsecky trysky. Ty novy karburatory jsou hrozne citlivy byt jenom na nepatrne vlakno z filtru.Dost casto se stava, ze se zasekne jehlovej ventil.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 167.77 (?), 7.7.2013 17:58

Jestli mohu se svou kapkou do mlýna tak bych rozebral horní část sekačky, kde je startování. Pod ním je kolo setrvačníku s magnety. Celé je to dotažené jedinou matkou na středu (tuším, že na povolení je třeba 24 nebo 27 nástrčkový klíč) Setrvačník je na konusu, je dobré použít stahovák jinak může dojít k poškození. Vsadím boty že mezi setrvákem a hřídelí najdete "střihnutý klínek" Ten je z hliníku a je právě pro tyto případy. Pokud je střihnutý byť jen lehce dochází k zalití svíčky, benzín se dostabe až kam nemá a sekačka nechytá. Nátazem do kamene se mohou poškodit jen dvě místa na klikovce. To dole (horší případ), nebo to co popisuji já (jednodušší oprava. smiley

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 136.63 (?), 7.7.2013 18:21

Zdravím, v šesté větě tazatel uvádí, že střihnutý klínek není. Standa.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 93.180 (?), 11.7.2013 7:35

Zdravím-Klínek byl vyměněn za nový, podotýkám,že starý byl jen mírně zmáčknutý, ale CELÝ.Nelhal bych vám, lhal bych jenom sám sobě.

Přišel jste o boty.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 93.180 (?), 15.7.2013 8:10

Zdravím všechny, tak jsme se pustili do rozborky toho motoru.To, co mne tam čekalo mi doslova vyrazilo dech a asi mi to mnoho lidí neuvěří, ale je to prostě fakt.Vše jsem podrobně nafotil a zadokumentoval, foto posílám.Před rozborkou jsem ještě zkouknul vše přístupné na youtube a domovských stránkách B&S, abych měl co nejvíce informací.Takže po rozpůlení motoru jsem objevil něco, co na netu nebylo a to jakousi odstředivou regulaci (foto č.6 a 7).Jedná se o žluté ozubené kolečko, které zvyšujícími se otáčkami rozevírá závažíčka, která vysunují čep a ten působí na páku regulace, která přes soustavu páček vně motoru otevírá klapku karburátoru(jsou tam dvě).Ale teď to hlavní:
V uzavřeném prostoru klikové skříně jsem našel pomačkaný hliníkový klínek (podobný tomu, který hlídá setrvačník).Klínek, který tam určitě NEMÁ co dělat, alespoň jsem nezjistil, že by někde chyběl(foto č.1).Ten pravděpodobně celé 2 roky, co máme sekačku ležel v pohodě na dně klikové skříně a po nárazu, kdy jsme začli sekačku různě otáčet a demontovat se uvolnil a začal dělat paseku.
A co způsobil??Posekaná plastová ventilová hřídel (foto č.2 a 3) i vačky ventilů.Ulomený zub odstředivé regulace (foto č.5 přímo vpředu).Jinak chválabohu, žádné větší škody nenapáchal.Ale to nejpodstatnější-nárazem došlo k uvolnění ozubeného kola a jeho prasknutí, takže kolo se na hřídeli protáčí a tím je porušeno časování.Což je vlastně příčina, proč jsme motor nemohli nastartovat.Takže příčina (asi)nalezena, teď jen to vše dát zase dohromady.Budu rád za každé náměty které pomohou a do budoucna mohou pomoci i ostatním.


Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika