|
Sekačka Honda nebo Stiga
|
|
|
|
|
|
|
host - 176.58 (?) 22.3.2009 14:36, zobrazeno: 33186x
Máte někdo zkušenosti s těmito sekačkami? Honda HRG 465 C3 SDE, Stiga Turbo 47 S, kterou by jste doporučili. Obě mají stejný motor Honda GCV 135. Sekačka Honda má automatický sytič bez páčkového ovládání otáček, Stiga má páčku sytiče s ovládáním otáček želva-zajíc, co má jaké výhody a nevýhody? Budu sekat pravidelně do koše, mám rovinatý terén 700m2
Adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?), 22.3.2009 19:31
Myslím si, že obě značky jsou to nejlepší, co se dá pořídit. Jen bych vysvětlil změnu otáček želva - zajíc, co to v praxi přináší za výhody. Já to velmi využívám, neboť je např. porost po horkém létu značně řídký a není třeba hnát motor na plné obrátky, když navíc rotující nůž zvedá spoustu prachu. Další výhodou je snížení otáček vzhledem k rychlosti pojezdu. Někdy to pomůže i při potřebě nižší hlučnosti, když musíte sekat v době, kdy by měl být klid, protože čas, nebo počasí to nedovolilo. Při husté trávě je to ale většinou nutnost sekat na zajíce, aby se motor nedusil. To je možné regulovat a přizpůsobit si otáčky požadovanému zatížení. Výhodu to má i v terénu, kde může teoreticky hrozit nějaká překážka, snížením otáček je pravděpodobnost poškození motoru, nebo ustřižení pojistek na noži menší.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
host - 84.11 (?), 22.3.2009 19:53
Želva a zajíc na ovladači je motor v otáčkách - volnoběh a plný plyn, nedoporučil bych ovšem sekat na želvu, nůž potřebuje více otáček aby trávu useknul a dopravil trávu do koše.Jinak obě sekačky jsou dobré ovšem po mých zkušenostech bych řekl slabé - motoricky.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 86.207 (?), 23.3.2009 7:46
OK nižší a pracovní otáčky. Výrobce to sice napsal do návodu ale je to blbost. Sekat se s těmi nižšími otáčkami nedá, zkoušel jsem to a motor se dusí a nůž trávu špatně seká. Dá se to použít např.když chcete ubrat plyn když přejíždíte nebo chcete na místě ochladit trochu motor před vypnutím. Je to jako s autem jezdit na volnoběh - jde to ale není to ono.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
host - 45.244 (?), 23.3.2009 8:09
Poslední příspěvek to jasně vysvětluje, symboly pouze vyznačují otáčky motoru, tudíš i rychlost jízdy ale sekat na zajíce to je dobré tak akorát požvejkat trávu nebo něco na motoru zničit
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 80.237 (?), 23.3.2009 9:32
Automatický sytič u Hondy vůbec nijak nesouvisí s regulací otáček želva-zajíc. Na želvu, čili nejnižší možné provozní otáčky motoru fakt sekat nelze.Sekat vždy na plný plyn.Je to pro citlivější a technicky založené lidi utrpení, ale čtyřtakt je takto postaven.Regulace otáček motoru při práci má význam pouze u dvoutaktu.Na doslovně přeložené návody výrobců koukejte trochu s nadhledem.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?), 23.3.2009 16:33
Neskutečný blábol, vždyť sekáme na želvu i zajíce již víc, jak 10 let. Nejprve to bylo se sekačkou Gutbrod s motorem B+S Classic, nyní Dolmar PM 480S. Původní sekačka je stále v provozu.Motory jsou 4 takty, stejně, jako u x jiných sekaček s touto volbou. Známý má nejsilnější profi model sekačky Dolmar a seče na plný plyn 20% v sezóně a velmi si tuto možnost volby pochvaluje. V návodech je uvedeno, že lze otáčky přizpůsobovat porostu a vlastně zatížení, nebo upravit rychlost pojezdu. Jestli potřebujete sekat stále na plný plyn, tak to nenuťte jiným. Každý normálně inteligentní člověk pozná, když motor nestačí a přidá plyn, nebo sníží záběr. S posečením a jeho kvalitou nemáme problémy, ale sečeme trávu, která nemá 0,5m na výšku.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
Pokračování této diskuze (další příspěvky) | 1, 2, 3
|
|
|
|
|
|
|