Sekačka Honda HRX 476 a 537 C HXEA



host - 75.218 (?) 
27.2.2008 10:17, zobrazeno: 10935x

Chtěl bych se zeptat na systém pojezdu-převodovku u těchto strojů označovaný hydrostatic. Nevíte někdo jak to funguje?? Od motoru není poháněno žádné olejové čerpadlo jako u traktorků a tudíž nevím co to u nich znamená hydrostatická převodovka. Děkuji za zprávy. 

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 69.198 (?), 29.2.2008 19:37

Ptal jsem se na to u dealera Hondy a ten taky nevěděl jak to funguje. Prý mi to zjistí... dám pak vědět. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 98.118 (?), 12.3.2008 18:06

Je to uděláno asi takto. Motor přes řemen pohání malé olejové čerpadlo a to tlačí olej do malé turbínky, která pohání rozvodovou hřídel, která ústí do kol. /v malém hydrostat u traktorů/. Ovládací pákou kde je několik /asi 7 stupňů/ se přes lanko pouze ovládá posuvné šoupátko, kterým se reguluje jednoduše průtok oleje a tím rychlost otáčení pohonových kol. Je to velmi spolehlivý a bezúdržbový systém.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 142.9 (?), 31.5.2013 11:09

Jo princip chápu. Ještě bych se zeptal znalých (uživatelů, servisáků...) na jakém principu funguje to úplné vypínání pohybu přítlačnou pákou na držadle sekačky. Vydží to časté zapínání a vypínání?

Jde mi o to, že v členitém terénu potřebuji často 2m sekat, pak couvnout, pak zase 2m sekat atd. A ten hydrostatický pojezd přeci nebudu vypínat páčkou pojezdu pro plynulé nastavení rychlosti, ale přítlačnou pákou pojezdu na držadle. Čili budu ten pojezd neustále zapínat a vypínat. Vydrží to ta spojka?

Nebo je lepší na toto sečení dopředu a dozadu pořídit místo hydrostatu ten variátor Smart Drive s těmi křidélky? Ten má jen křidélka a žádnou páku na držadle pro zapnutí pojezdu nepotřebuje. Ale stále držet křidélka... A hydrostat bude asi spolehlivější.

Díky za názory.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
Standam - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (471) - 229.84 (?), 1.6.2013 10:23

Zdravím, princip změny rychlosti je následující, motor pohání přes řemenový převod čerpadlo (umístěné v převodovce). Toto čerpadlo je pístkové a má díky náklopné čelní desce možnost proměnlivého průtoku. V základní poloze je čelní deska rovnoběžně se zákldní dekou čerpadla a tak při otáčení nemají pístky žádný zdvih a tím nulový průtok. Se zvyšujícím se náklonem desky se mění zdvih pístků a tím se zvyšuje průtok čerpadla. Tento průtok je přiveden do pístkového hydromotoru s pevnou čelní deskou a nelze ho otáčkově řídit. Přednastavení rychlosti pojezdu pákou na řidítkách se provádí vlastně naklonění čelní desky čerpadla v převodovce, čím více nakloněná, tím vyšší rychlost pojezdu. Aktivace pojezdu bezpečnostním rámem na řidítkách se vlastně provádí jen napínání lanka od ovladače rychlosti. Ovladačem jen přednastavíte nějakou určenou délku lanka pro danou rychlost a bezpečnostní pákou pojezdu to lanko napnete. Pro převodovku je to naprosto stejná manipulace. Pro mechanizmus páky a ovladače rychlosti je šetrnější uvolňování bezpečnostní páky pojezdu. Standa.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 142.9 (?), 3.6.2013 12:05

Stando moc děkuji za pěkné vysvělení! Honda to má pěkně vychytané, ale abych se přiznal tak ještě lépe se mi líbí Viking 655V. Jen je škoda, že ten vario pohon nejde regulovat od nulové rychlosti.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 9.2 (?), 4.6.2013 20:52

Honda možnost regulace pojezdu,,od nuly" má na Smart Drive pojezdu, což je velmi šikovně udělaný kuželový variátor.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika