Pracovní čtyřkolka



host - 157.239 (?) 
27.1.2012 6:19, zobrazeno: 16265x

Dobrý den má někdo pracovní čtyřkolku.Jaké máte zkušenosti s navijákem a stahováním dřeva v lese.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 11.107 (?), 27.1.2012 14:45

To co zřejmě chce, je na čtyřkolku nesmysl. Čtyřkolka má naviják jen pro "vlastní potřebu" vyproštění ap. Za čtyřkolku se včdy dávají jen různé přepravníky na vytěžené dřevo. Buď vyvážecí vlek s vlastním motorem pro hydrauliku, nebo třeba nějaké jdnoosé mech. kolesny na kmeny stromů. Myslím, že ani nenajde video dle vašich předsav, zato těch s různýma přívěsama je spousta.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
solutan - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (166) - 168.9 (?), 12.1.2015 16:58

Dobrý den, už jste koupil tu čtyřkolku na práci v lese? Taky nad tím uvažuji. Viděl jsem už několikrát jak s tím tahají dříví v lese. Navíják většinou utáhne jen 500 kg, ale na menší stromy to stačí. Čtyřkolka má kouli a dá se za ní připojit kára za auto. Když někde zapadne tak se vytahne navijákem. Všude zajede a na moje 4 hektary by stačila. Samozřejmě jen na těžbu na topení. Kdybych chtěl nějaké velké stromy třeba na krov tak bych někoho zavolal se silnějším strojem. Máte někdo se čtyřkolkami na práci v lese zkušenosti?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 253.135 (?), 14.1.2015 12:07

Dobrý den 

Vlastním čtyřkolku tgb 550.Práce v lese není žádný problém.

Pracuji jako dřevorubec a použíám ji jako dopravní prostředek +++ tahání dřeva na palivo(souše, smrk a buk) a práci na poli.Naviják mám pouze na vozíku(kolesna) a to ruční. Skušenosti jsou výborné ---je to rychlejší koník.Tahám:

  1. s kolesnou (domácí vyroba) průměr 0,8-1,5 kubika s kopce se da ji okolo 2 kubíků podle terenu.
  2. s háčky (vlačaky) obratnost skoro stejná jako koník pruměr podle terenu do 1 kubíka
  3. vozík --jakykoliv s hlavicí na kouli 
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 107.146 (?), 14.1.2015 12:55

Taky vlastním pracovní čtyřkolku. Jako dopravní prostředek na jízdu do lesa je to skvělý pomocník. Využívám ji pro dělání palivového dřeva jen pro svou potřebu. Žádnou kolesnu nepoužívám, jen menší přívěsný vozík, na který nakládám tak 3/4 kubiku. Výhodou je, že se se čtyřkolkou dá zajet poměrně blízko ke zdroji, samozřejmě dle profilu terénu. Díky šířce cca 125 cm se dá vykličkovat i mezi stromy.

Ovšem na nějaké profi využití to není. Je potřeba počítat s vyššími provozními náklady. Spotřeba nad 20 litrů benzínu/100 km v terénu a při pracovním využití je běžná. Taktéž servis se dělá po cca 1000 -2000km nebo při cca 50-100 motohodinách dle druhu ATV. Čtyřkolka je zde považována za zábavu pro bohaté, co nevědí co s penězma, a od toho se odvíjí i ceny náhradních dílů, které dokáží mnohdy nemile překvapit.

Čtyřkolka má sice elektrický naviják s jakousi tažnou silou, ale problém je v tom, že její elektrická soustava je stavěna jen na občasné použití např. při uvíznutí, ale rozhodně se nedá dlouhodoběji jako třeba při manipulaci se dřevem. Navíc některé čtyřkolky nejsou vybaveny kvalitním navijákem, ale jen čínskou parodií na naviják. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 253.135 (?), 14.1.2015 13:18

tgb550

Znám pár lidí kolegu dřevorubců co si ji pořidili místo koní a jsou spokojeni.Nákladově do vychazí o dost líp než koníci.Jinak atv už dávno není jen pro bohaté ale jsou lidi co jsi to pořád myslí. Hlavní naklady tvoří benzín to je pravda spotřba 5-20l, ale pořád to vychází líp než si někoho volat a čekat až se uráčí dojet (třeba s konmi).další je olej a filtr max vyměna 2x za rok cca do 1000 kč (měním doma). Na mojí tgb 550 mě opravy stály za 7let 2 000kč(nahradní dily)+nova baterka loni 2100kč a to jezdím skoro každý den..  Hodně zaleží (na zachazení jako u všeho) gumy ji řemen variatoru původní.A el. navijak jde udělat taky do zadu přez dodatečnou baterku a dobijení (ale nevím přesně jak to funguje)    tony

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 226.64 (?), 14.1.2015 18:53

Trošku ti nevěřím, že bys měl TGB 550 7 let a vrazil jsi do ND jen 2tisíce. Já jsem měnil startér za 5000, oprava zadniho difu nd za cca 5 tisíc, oprava kardanů neorigo cca 2 tisíce a baterku mám už třetí. Navíc TGB se začalo dělat myslím v roce 2009, tak jestli nás trochu nelakuješ.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 253.135 (?), 14.1.2015 20:15

Ano máš pravdu bral sem ji hned jak se začala dovažet 2009. Já měnil volnoběžku přez záruku jinak mezikus mezi valcem a karbecem(myslim okolo 650kč) a 2x manžeta.pár pojistek, žárovek a matroš na výrobu kovové ochrany ramen + ta baterka jinak vše origo + nefunkční display asi rok ale ten neřeším. jinak origo vše.  tony

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 194.106 (?), 14.1.2015 13:06

Jsem tak jeden z těch, co neví co s prachama a mám pracovní čtyřkolku. Jezdím s ní do lesa na dřevo, tahám za sebou klidně 1,5 prm, ale po rovině, ne z kopce. Naviják není na stahování v žádném případě vhodný. Několikrát jsem si s ním potáhl visící strom s pomocí tyče jsem ho dostal dolů, ale jak píše předřečník, nevydrží to ani akumulátor, který je ve čtyřkolkách maličký, ani elektrosoustava. Je tak dobrý aby jste se s jeho pomocí dostal třeba z hluboké kaluže. Jinak je čtyřkolka do lesa skvělá, všude se vejde, ale je to luxus, nad kterým jiní kroutí celkem pochopitelně hlavou a řeší to samodělem traktorem.

Pavel

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
zahrada.cz
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika