Neznáte výkon motoru Bd1s 72?



host - 208.49 (?) 
21.5.2012 12:47, zobrazeno: 16851x
Zdravim. Odešel mi výše zmíněný motor na lištové sekačce a přemýšlím, že bych ho na sena vyměnil za motor B & S serie 550 který mám doma. Netuším ale jaký kroutící moment ty starý nesmrtelný motory BD1s měly. Sekačka má pojezd a rotačka ze který ten Briggs pochází pojezd nemá tak abych na ho na lištovce s pojezdem neutavil. Ten novější motor má krouťák cca 7Nm ovšem údaje ke staršímu marně hledám. Dík za vaše informace. Zdeněk
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 245.218 (?), 21.5.2012 14:28

Motor má 5,3 HP při 2300 ot./min.  Výpočtem jsem došel k hodnotě kroutícího momentu 16,6 Nm/2300 ot./min. BaS má 7 Nm při 3060 ot./min. I když použijete zatím nejvýkonější dostupný Briggs řady 875 o obsahu 190 ccm, tak ten má v pracovních otáčkách 3000/min krouťák kolem 11 Nm. Takže s novými motory by jste bez úpravy převodů jel o 30% rychleji. Nadějí by byl nový Briggs řady 950, který má 12,88Nm/3060 při obsahu 220 ccm. Motory honda mají max. krouťák položen kolem 2500 ot, ale i u GCV 190 je kolem 11 Nm. Zkrátka vysoký obsah motoru, který se dával do neutahatelných fréz PF62, se jen tak nahradit nedá. Kupte si nějaký starší stejný motor po generálce, po inzerátech se občas vyskytují. P.G.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 0.30 (?), 22.5.2012 9:06

Tak takový rozdíl kroutícího momentu jsem opravdu nečekal. Říkal jsem si že je to přeci jen starý dvoutakt proti modernímu čtyřtaktu takže by to mohlo být výkonově blíž. Sekačka má řemenový převod jak na pojezd tak k liště takže větší otáčky by se daly teoreticky trochu stáhnout změnou velikosti převodových řemenic ale třetinový rozdíl ve výkonu by to ani tak nedohnalo.

Mám původní BD motor v dobrém stavu, jen dost zlobilo zapalování. Bohužel při pokusu o zprovoznění, hliníkový rotor magneta dosloužil a rozletěl se na kusy. Když se někde objeví tento tip motoru na náhradní díly, tak je většinou stejně postižený... bez rotoru. Myslel jsem si proto, že než válčit se sháněním dílů bude jednodušší na to naroubovat osvědčený a cenově dostupný čtyřtakt. Koukám ale že to tak jednoduché nebude.

Zahlédl jsem na aukro stejnou sekačku stejného výrobce osazenou nějakým BriggsStraton motorem, takže se pokusím vyhledat dokumentaci, nebo oslovit přímo výrobce opp domažlice jestli mi řekne jak upravil původní LB 70 aby bylo možno BS motor použít. Jen si nejsem jitý, jestli OPP Domažlice ještě v oboru funguje.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 245.219 (?), 22.5.2012 11:26

Krouťák je přímo úměrný výkonu, proto se dá při srovnání použít pouze výkon, ale při určitých otáčkách. Váš motor má výkon 4 kW při 2300 ot., to znamená, že pokud použijete podobný výkon při otáčkách vyšších, tak to bude výkonově pro stroj dostatečné, ale jak jsem již napsal, zrychlí se. Když vezmu pracovní otáčky Briggsů 3100 ot., tak i nejsilnější řada 800 dosahuje nanejvýš 3,7 kW, ale to by již mohlo sekačce stačit. Záleží na tom, kolik měl originální motor rezervy. Briggs 550 má zhruba 2,3 kW=3 HP/3100. Zdá se mi to málo, ale nemám v tomto zkušenosti. P.G.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 245.218 (?), 22.5.2012 12:23

Sakra práce - vy máte sekačku LB70? Ta má motor o obsahu 100 ccm a výkonu 2,2 HP/3000 ot.!!!  Motor Bd1s72 je motor o obsahu 317 ccm a dával se mimo jiné do motorobotů PF62! Nemáte špatné označení motoru, není tam náhodou Bd1s50 nebo něco podobného? Pak by Váš briggs asi vyhověl. P.G.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 0.30 (?), 23.5.2012 7:20

Neznám historii toho stroje ale je tam opravdu motor se štítkem BD1s 72-L Já to zdědil po otci jako nefunkční krám z kůlny a bylo mi to líto zlikvidovat.Podařilo se mi to po pár hodinách hledání jiskry rozběhnout a na půl plynu jsem za tím chvíli běhal po louce. Bohužel při novém startu už to zase jiskru nemělo. Vyndaná svíčka házela ale po utažení se nic nedělo, vyšrouboval jsem ji a jiskra nikde. Vyměnil jsem postupně kondík, svíču, fajfku, kabel vn cívku a furt to stejně blblo. Nakonec se to podařilo nahodit a hned na to se rotor zapalování rozprsknul na kusy.

co se motoru týče připouštím možnost, že motor původní, táta to vyšmelil od nějakého nádražáka. Na dráze se ty motory používají na utahovačkách šroubů, takže je možné že původní majitel mohl nahradit nefunkční motor sekačky za nějaký z vyřazené utahovačky.  Při brouzdání po inzetrátech jsem ale několikrát narazil na to, že inzerenti uvádějí taky motor 72 takže je spíš pravděpodobnější že se ve firmě na sekačku montovalo to, co zrovna zásobovač dokázal sehnat.

To že píšete že si se stejnou sekačkou poradí i ta slabší verze motoru mi dává naději že bych to s tím BS motorem mohl zkusit.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 245.219 (?), 23.5.2012 8:08

Vysokoobsahový motor 72 má mnoho společných dílů se slabší verzí 50, takže někdo mohl příslušný ND se štítkem vyměnit. Jinak na foru Naše traktory se dopídíte k originálním návodů pro oba typy motorů. P.G.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 0.30 (?), 4.9.2012 7:50

Pokud by někoho zajímalo, jak to dopadlo, tak motor briggs byl na lištovku úspěšně naroubován. Odsekal jsem s tím celou seno/sezónu. Vyšší obrátky nevadí, protože sekačka má malá kola, která ve vyšší trávě ráda prokluzují takže mně sekačka nijak nehonila. V nižší trávě se zase dalo sekat na půl plynu takže i tam rychlost vyhovovala.

Ještě jednou díky všem diskutérům za rady. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
zahrada.cz
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika