Naviják na Vari, teru, dakr, agzat



Stránky: 1,  2,  3   
127martin - (25) - 93.35 (?) 
6.2.2008 14:29, zobrazeno: 59984x

Píšte jsem všechny vaše vylepšení těchto malotraktorů, od vleků až po kola.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
127martin - (25) - 93.35 (?), 6.2.2008 16:33

Nevíte někdo jak udělat naviják na vari?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 151.203 (?), 6.2.2008 22:09

Záleží co s tím chcete tahat. S ohledem na váhu těchto strojů, jednu osu lepší bude to dřevo vzít do ruky. Možná, že až si naviják vyrobíte a budete ho používat, tak pokud budete sám, naběháte se třeba víc, než když to polínko odnesete. Mám své zkušenosti profesionálním strojem tzv. železným koněm vyrobeného pro lesnické použití. Ten má na navijáku tah okolo 900 kg (no i víc když přetrhnu 6 mm nové lano), ale často když chci něco vytáhnout musím stroj ukotvit a leckdy běhat abych kládu uvolnil když se někde zasekne. Přestože stroj má pásy a doporučená hmota na tahání je taky 900 kg, jsou starosti se i s lehčím nákladem někdy dostat k cestě . U jednoosého stroje budete mít starosti na každém kořínku. Jinak stroj má obyčejný naviják  s pásovou brzdou. Je poháněn 9 k čtyřdobým motorem kterým je stroj osazována. Počet otáček je téměř u všech typů a značek motorů prakticky stejný, není třeba snad jmenovat který konkrétní motor tam je. Rychlost navíjení lana je asi 5 km/h (lano se navíjí přibližně stejně jako je pojezd stroje - záleží jak je buben navinut). Takže poměr převodu už není obtížné vypočítat. Nicméně česká tvořivost je neomezená a když si něco postavíme, chválíme si to i když to nepracuje tak jak jsme si v počátku snili.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
vnetusil - (12) - 77.41 (?), 7.2.2008 8:31

Jakou máte představu o použití navijáku??

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
127martin - (25) - 93.35 (?), 7.2.2008 19:34

No představa by byla taková, že když pojedu z lesa a mám za malotraktorem naloženo okolo 1tuny a když zapadnu tak abych se mohl vytáhnou stačilo by to jen dobře spočítat a udělat převody na taháni.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 151.203 (?), 7.2.2008 21:39

Pokud chcete naviják jen pro tento účel tak si udělejte dvě civky na kola. Když  zapadnete uvažte jeden konec lan ke stromu (na široký úvazek abyste nepoškodil kůru, respektive kambium stromů) a druhý konec upevněte do cívek. Jak pojedete, začnou se lana navíjet a vytahovat. Jednoduché, desetiletími a válkou ověřené. Musíte mít dvě cívky, stejně napnutá lana, jinak vás to bude tahat do stran.

Druhá možnost je koupit si ráčnový lanový naviják. Stojí okolo 1000 Kč a má tak okolo jedné tuny.  Používám ho v práci, když potřebuji se kousek popotáhnout a nechce se mi na auto montovat elektrický naviják.

Třetí možnost je, že dostanete rozum a nebudete na těchto strojích vozit tunu dřeva. Takže projedete lehčeji. I když popravdě - tunu asi těžko odvezete, zřejmě si pletete prostorový metr. Smrk ve štěpinách může vážit okolo 300-400 kg, kuláče o trochu víc. Dub bych počítal okolo 600 kg. Nicméně dle zákona byste měl vozit maximálně 300 - 400 kg, pokud máte bržděný přívěs a pokud vlastně brzdy fungují. Myslete si o mne co chcete, ale leta jsem jezdil v lesnictví a zemědělství. Na chvíle, když jsem jel krokem a potřeboval jsem zabrzdit a ono to pořád jelo se moc nezapomíná.

No poslední možnost je, že si klepnete vedle na Kobras.cz a koupíte si ruční naviják přimeřeného výkonu a přizpůspbíte si no na pohon řemene. Výhodu má, že máte vše hotové, včetně západek, jen dáte místo kliky řemenici. a počítejte s tím, že když naviják špatně ke stroji připevníte, bude vám ho kroutit. Řekl bych, že žádný z nich nemá tak nevné šasi, aby vydrželo víc jak tunový tah (musíte vedle nákladu počítat s odporem kol).

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
vnetusil - (12) - 114.146 (?), 7.2.2008 22:13

Tu variantu variantu s těmi cívkami bych viděl jako dostačující. Myslím, že by stačilo na nápravu navařit dva háčky a za ty chytnout smičku z lana, které dáte okolo něčeho za co se vytáhnete. Při tahání bych vypnul náhon kol, aby to zbytečně nehrabalo. Vzhledem k průměru nápravy to pojede sice pomalu, ale utáhnete i tunu. Samozdřejme takhle lze popojet cca o dva metry, ale to by mělo stačit.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 245.61 (?), 8.2.2008 8:52

Dvě tyčky budou mít nepravidelný záběr a navíc se o ně lano bude lámat. Cívka je lepší.  Gl.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 90.168 (?), 8.2.2008 10:49

Nebo asi myslíte za háček jen zaháknout a namotávat se bude na nápravu?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 4.243 (?), 8.2.2008 13:18

Pokut použijete převodovku Vari jako zdroj pohonu bez náročnosti únosu v tahu budiž. Pokut ale použijete princip jakéhosi navíjení na poloosu bez eliminace tahu jste na nejlepší cestě jak převodovku neopravitelně zrušit.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3   
zahrada.cz
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika