host - 61.6 (?), 31.3.2016 15:03
Naviják na Vari poháním od nápravy. Na nápravě je ozubené kolečko a na navijáku také, větší. Uchycení navijáku je zaměřeno na rychlé nasazení a sundání, když není potřeba vytahovat dřevo. Jsou místa, kam se dostanu jenom s Vari. Západky (palce) dám na vypnuto ze záběru a pohon je na naviják. Před kola kus dřeva a zabrzdím vozík. Směrování lana na cívku dělám natočením řídítky (klečemi). Pojistná spojka je na principu sevření bubínku páskou. Sevření se děje otočením šroubu. Pomocník k nezaplacení. Jak Vari, tak jeho příslušenství. Na obr. je dřevo vytahané na 1 nádrž za dopoledne (2,5 hod) a k tomu cesta 10 km a ještě zbyl benzín. Dřevo bylo v potůčku, kolem bahno, lezení po čtyřech nad potokem. Naviják je běžný, tah 750 kg, není třeba tolik tahat, ani to nejde, souprava je lehčí. Stačí méně a snadněji se manipuluje. Naviják má 3 rychlosti podle DSK a také kliku a západku. Po vypnutí západky se snadno odvíjí lano.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|