Nastavení karburátoru u Homelite 350



Stránky: 1,  2,  3   
host - 156.239 (?) 
9.6.2009 21:02, zobrazeno: 61562x

Dobrý večer,

četl jsem příspěvky Stihl 041 AV, a chtěl bych se zeptat pana Radka, nebo pana J.S. (pánové, kloubouk dolů před vašimi vědomostmi), jaké je nastavení karburátoru u Homelite 350, karburátor je tam Walbro HDS 23, když dám H 1, L 11/4 tak se mi zdá, že pila kouří a netáhne, resp. ve vysokých otáčkách občas jakoby blafne a zakouří. Jinak ale jede docela dobře. Jinak jsem taky fanda "hořčíkových stařenek". Děkuji s pozdravem F.S.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 9.6.2009 21:32

V podstatě nemusíte základní nastavení znát.(L/H 1/1) To základní nastavení je orientační údaj pro nastavení trysek, aby se z něčeho vycházelo při seřizování. Zejména u starší pily to bude jinak, než u nové pily. To občasné blafnutí je náznak čtyřtaktování, které je doprovázeno zakouřením motoru, neboť motor se přetáčí, netáhne a proto zakouří - mám na mysli při odlehčení v otáčkách po zátěži. V zátěži by to nemělo dělat, pokud není mnoho oleje v benzínu. Většinou jsem nastavoval tyto pily s H nepatrně pod 1 otáčkou od opatrně uzavřené a vyšroubované trysky na tuto hodnotu(pokud jsem neznal nastavení seřizované pily, jinak není třeba zašroubovat a vyšroubovat trysky, navíc hrozí při neopatrném dotažení poškození sedel trysek a je to stav neopravitelný). L jsem nastavoval tak, aby motor dobře běžel po vypnutí sytiče a krátce na to, po zahřátí, dobře akceleroval. Tím to vycházelo na hodnoty kolem 1 1/2 otáčky dle stavu motoru. Když uzavřete více H, musíte pootevřít L, jinak se motor s tak chudou směsí nedokáže vytáčet na takové otáčky. Z toho plyne, že je lepší pro motor nešponovat H a nastavit karburátor na širší rozsah, kdy sice nebude břitva na slabé dřevo, ale bude dobře řezat i silnější dřevo, kdy je třeba vyšší kroutící moment, který vysokými otáčkami u spalovacích motorů klesá.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 9.6.2009 21:45

Dobrý večer pane F.S.,

nejdříve vás malinko opravím. Karburátor tam je Walbro HDC 23 a pila je Homelite 350 SL AUTO, čistá 350 měla HDC 21. Jakékoliv hodnoty nastavení dané výrobcem, jsou hodnoty základní a od nich se provádí vlastní nastavení při provozu. Základem pro správné nastavení je vše čisté (filtry, vedení paliva, setrvačník, kotva zapalování), motor zahřátý na provozní teplotu.  Tyto pily však měly dvě nectnosti, hrdlo ssání (guma) a vysokonapěťová cívka zapalování. U ní je třeba dobré upevnění, kontakt se svíčkou a i tak ty příznaky mohou předznamenávat konec. Občasné výpadky napětí! Co používáte za svíčku, předepsaná je Champion DJ6J, odtrh kontaktů 0,63 mm. Ona pokuřovat bude, směs se do ní míchá 1 : 32, tedy dnes cca 1 : 30-33 dle oleje. Osobně dnešní oleje dávám do babiček 1: 30. Důkladně také nastavte vzduchovou mezeru mezi setrvačníkem a nízkonapěťovou cívkou (0,3 mm). Jinak pila má vrtání 44,4 mm a zdvih 36,6 mm, tedy obsah 57cm3. Válec je potažen tvrdochromem.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
Milan Devera - (1) - 105.3 (?), 10.3.2016 21:28
Homelite 350 SL Automatic Dobrý den, nejde nastartovat, zapalování ok, hadička nádrž-karburátor ok, seřízení L/H trysek podle návodu (mám ještě původní z r.1975) nepomáhá, difuzor je suchý - jako kdyby tam nebyl dopravován žádný benzín. Při vstříknutí benzinu přímo do difuzoru motor okamžitě chytne do vysokých otáček a záhy zhasne - patrně po spálení vstříknutého benzínu. Poraďte. Díky. Milan.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 156.239 (?), 10.6.2009 9:42

Dobrý den pánové,

oběma Vám moc děkuji za informace a rady, ten garbec je opravdu HDC 23, svíčku tam mám BOSCH WSR 6 F, když jsem ji dnes ráno vyšrouboval, je dost očouzená - bohatá směs?, nebo není vhodná? Koupím Champion DJ6J. Jinak se chci zeptat, jestli by se daly do karburátoru HDC 23 koupit nové membrány, jako "repair kit" jak tomu říkají na západě, popř. celej karbec a kde? Ale asi to bude tím seřízením. Dát to do servisu, u nás je jenom Husqvarna mám trochu strach, protože ti staří borci co tomu rozuměli a tyto pily zažily už tam nedělají a ti mladí o tom asi moc nevědí a mám strach, že ji vyladí aby "ječela", proto že "pak jede" a neklekla mě.  Jinak startuje dobře, dám sytič, napodruhé, nebo napotřetí blafne, sytič stáhnu a na dalčí cuk jede. Stáhnu půlplyn a vrčí. Když je teplá, tak jde na drc. Olej dávám Stihl 1: 35. Zakarbonovaná moc není, podle toho jak vypadá toho moc nenařezala. Není ani odřená a na originální liště jsou ještě vidět nástřiky Homelite. Ten pán, co ji měl, tam vyměnil lištu jenom proto, že neobrousil otřepy a asi mu podřezávala. Jinak na řezání mám H 257, už 14 let bez jakéhokoliv problému, a před tím jsem měl Stihl 051 AV, to byl katr, ale byla moc těžká a tak jsem ji nechal kamarádovi, kterej s ní řeže dodnes.  A kdysi dávno jsem měl raritu JMP 54 ze Křtin, ale to bylo jedno velký trápení, dnes by to byl pěknej kousek do sbírky. Pánové ještě jednou mockrát děkuji za vaše příspěvky a těším se na další setkání. Děkuji, F.S

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 156.239 (?), 12.6.2009 20:25

Dobrý večer,

zdravím všechny účastníky fóra a pak zejména pana Radka B. a pana J.S.  Sehnat svíčku Champion DJ6J se mě bohužel nepodařilo, ale sehnal jsem její adekvátní náhradu NGK BM7F (made in japan) a svíčku jsem vyměnil. Při výměně jsem zjistil, že původní svíčka měla těsnění, zato tato těsní kuželem. Všechno jsem kolem před demontáží vyfoukal kompresorem, naštěstí nedošlo k poškození závitu a novou svíčku jsem našrouboval a s citem dotáhl. Dále jsem vypláchl nádrž technickým benzínem, vyměnil palivový filtr, který byl z materiálu jako filc, použil jsem Husqvárňacký a dal na hadičku, kterou jsem před tím vyskoušel, jestli není netěsná a taky průchodnost. To bylo v pořádku. Potom jsem vypral filtr vzduchu v teplé jarové vodě, několikrát teplou vodou propláchl a vyfoukal fénem do sucha. Změřil jsem ventilovou měrkou vzdálenost mezi setrvákem větráku (byla dobrá), očistil setrvačník tech. benzínem a odmastil kontakty na nízkonapěťové cívce. Nastavil jsem H 1, L1 a šel to zkusit. Start bez problému, nechal jsem ji cca 10 min. ohřát s občasným přidáním na plný plyn, to bylo taky v pohodě a potom jsem na L šroubu nastavil nejvyšší otáčky volnoběhu a přidal o 1/2 otáčky. Akcelerace byla v pohodě, H pořád 1. Pak jsem šel zkusit říznout. Bez zatížení pila jela dobře, ale jak jsem ji vzal do řezu, vůbec netáhla a začala se dusit. Po několikanásobnem štelování jsem se nakonec dostal do hodnot asi H 1-1/8 a L asi 1 +1/4 ale spíš trochu míň. Jakákoliv další byť velmi citlivá manipulace s H, L vede k tomu že pila netáhne. Nad vzduchovým filtrem po opětovném ofoukání vzduchem je na vnitřní straně deklu kryjícího filtr dost mastného filmu, i filtr je dost zamaštěný a pila dost žere. Pořezal jsem čtyři metrové kuláče cca 30 cm v průměru na špalky 25 cm a čtvrt nádržky ubylo, nádržka má necelý půllitr objem. To se mě zdá o proti H 257 dost. A nebo je to u Homelitky normální? Já vím, že to není nová mašinka, ale kompresi má jako hrom a to zapalování je taky redy. Mohl by to být problém membrán?  Ale to by asi blbla. Byl bych Vám oběma moc vděčen, kdby jste mě napsali Váš názor. Jinak ve finále pila řeže a asi to nemůžu srovnávat s H 257. Přeji příjemný slunečný a bezdešťový víkend, s pozdravem Franta S. franta.sterba@centrum.cz

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 12.6.2009 23:02

Zdravím Franto, nastavení mi "sedí", olej STIHL můžete snížit na 1:40, jede-li déle na tento olej, umaže to. Žere? Ta nikdy nebyla skromná! Nádrž má téměř 0,7 l (689 ml). Svíčku je potřeba s prodejcem dohledat v tabulce záměn Champion x NGK a BM7F je vhodná! Záměna je BRISK U15, nebo Oregon O-U15. Válec má u svíčky kuželovou dosedací plochu. Srovnávat tuto babičku s HQ 257, nelze a při delší práci to na rukách poznáte sám!

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 156.239 (?), 13.6.2009 9:00

Zdravím Radku,

děkuji moc za odpověď, jsem rád, že je to tak jak to je, já ji mám spíš tak pro potěchu, na "takové to domácí žvýkání", s HQ se do opravdu nedá srovnat. Já jsem pro jistotu objednal i tu opravnou sadu membrán. Pořád mě ale připadne, že v tom řezu to není ono.  Jako by málo táhla. Ještě bych se chtěl zeptat, jak se projevují ty  "nemocný" membrány.

   Na zadní stěně karbcu směrem k rukojeti je napojena hadička co bere podtlak z kliky. Když jsem ji odpojil a na karbec nasadil jinou a zkusil nasát tak to nešlo (asi dobře, membrána těsní). Když jsem ale foukal do té hadičky, tak to někam odchází celkem bez odporu - je to v pořádku. Když ale zatáhnu za startér, tak z hadičky cítím pulsaci vzduchu, což je dobře, ne. Děkuji za Vaši trpělivost a s pozdravem Franta.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 13.6.2009 9:53

Fando, umět doladit pilu po netu, to bych nemusel mít dílnu a ostatní kolegové také :-). Jen těch neplatičů by asi podstatně přibylo ! Rozhodně vám připadne "línější, vláčnější" než HQ 257. Kroutící moment je jinde, vrchol výkonu také. Impuls, jen podtlak a v nevhodnou dobu, je na nic. Proto je napojen z klikové skříně a "pulsuje". To je ten "fígl", nasátím jen přitahujete regulační membránu k víčku a čerpací také. Tlak (fouknutí) zase jen otevře jehlový ventil, ale bez načerpaného paliva je to k ničemu. Těsnost karburátoru se zkouší i tak, že natlakuji zamontovaný karburátor na 0,5 bar a otáčím el. vypnutým motorem, dodaný tlak pulsuje, ale vždy se vrátí na stejnou hodnotu. Je to jedna poloha membrán. Sada se nestratí, výměna i nyní není na překážku. To, že motor možná nemá ve špici dostatečný výkon, může navíc ukazovat na unavené membrány a málo paliva do ssání, začazená svíčky na větší množství oleje v palivu. Že "hází" palivo do ssání, je problém Homelitek a u malých motorů to řešili planžetou pod karbcem. Psal jste, že vzduchový filtr je dost mastný, to může být důsledek většího množství oleje v palivu, ale z toho se vždy benzín odpaří a zůstane olej. Tím bych se celkem tolik netrápil.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 156.239 (?), 13.6.2009 20:36

Příjemný večer Radku,

díky za odpověď. Zdraví a děkuje Franta.Ještě jednou moc dík.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3   
zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika