Motorová pila s elektrickým startérem



Stránky: 1,  2,  3,  4,  5  >   
host - 38.31 (?) 
10.6.2015 3:09, zobrazeno: 51094x

Zdravím, nevíte prosím někdo, jestli se nevyrábí někde motorovka-řetězovka s elektrickým startérem? Nemyslím samozřejmě, že by měla v sobě AKU, jen konektor na připojení při startu třeba do auta, nebo na externí zdroj. To "natahování" mi už unavuje, a v pile by stačil malinký "Mabušák" s planetovou převodovkou - jaké se používají do aku vrtaček či šroubováků - radši v pilce "tahat" ssebou 0.2kG navíc, než si večer 2hod masírovat rameno. Prostě někdy to hned nečapne, i když nejradši mám starty systémem "JóJo", ale mám zkušenost s mojí centrálou (teda 750ccm motor), že když se jí prostě "nechce" na startpáku (jasně, že všechno je vyčištěné, palivo OK...) našlápnout, a zmáčknu elektrický starter, tak hned chytne - prostě vyšší otáčky, lepší výplach karteru i válce, silnější jiskra - všechno má vliv. Zatím mám novou pilku Hechtku, a nejvíc jsem tahal 3x, když dýl stála, ale tak do budoucna - lepší je zmáčknout čudlík a čekat...  Jestli někdo víte o takovém stroji, ozvěte se prosím.   Alfi.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 248.116 (?), 10.6.2015 7:32

Není a nebude. Jste odkázán na systém DODO. Tj. koupit díl s lankovým startérem, ten vykuchat a přidělat tam osazení pro externí elektrostartér. Tedy nikoliv, že by roztáčecí EM byl na pile, ale že by uprostřed krytu byla díra s ořechem na 1/2" hlavu rázového utahováku (např. AEG SD 340). Motor 1,5 kg i ACCU cca 5 kg by byl mimo pilu.

indecision

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 33.66 (?), 11.6.2015 1:43

Hmmm, já si to myslel, že to nikdo "nevymyslel"...-nikde jsem to nevygůglil. To navrhované řešení je sice dobré - dědek takhle startoval Zetora 25, že do kliky vepředu strčil takový čůro, stoupnul si na tu "strojovnu", aby se to nepřevracelo, byl tam asi 5kW motorek ze šroťáku a převodovka, a zařval na mě:"Zapni to". Jo, startovalo to výborně, mělo to drobnou chybičku - když se cestou z pole zastavil ve vedlejší vsi v hospodě, už nenatočil - neměl to ssebou, že. To samý s tou pilkou, 12V seženu "kdekoliv", ale tahat ssebou ten startovač je vopruz-musí být na pilce. Jinak "startovač" dnes může mít pár DKg, né 1.5Kg, a 3Li-Pol články si klidně strčím do kapsy u montérek. Já jen chtěl od profíků vědět, jestli to nejde někde koupit, abych to nemusel pracně vyrábět jako před 30ti lety el. starter do Babbety, ale tam jsem "zabil více much jednou ranou", tak se to vyplatilo, a měl jsem na to čas...   Dík za info,  Alfi.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6490) - 9.135 (?), 10.6.2015 7:40

U Stalince byly celkem tři motory. Ektromotor nastartoval benzíňák, benzíňák nastartoval hlavní nafťák. Zkuste to řešit podobně,

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 33.66 (?), 11.6.2015 2:09

Jo, jo, to bylo u těch prvních typů, pak to Rusáci vyřešily trošku progresivněji (jó, mimochodem víte, že prvho turbínovýho Messerschmitta roztáčel Zweitackten, kterej se pak v úpravě montoval desetiletí do Trábošů..?), a to, že místo toho benzínovýho startovacího-mezičlánku, motoru, dali silnější elmot, převod do rychla na setrvák, a pak přes jakýsi pseudo "diferák" a spojku přímo na klikovku toho Dieselu. Elmot vytočil setrvák do nepříčetna, a pak sepla ta spojka - šílenej ráz - to by snad natočilo i zadřenýho Čirokýze - a nafťák chytnul. Já to soustrojí mám doma, používám to po úpravě na "rychlou" lochovačku, s dobrou střižnicí není problém ani čtyrka plech.  Ale takhle bych tu pilku v dnešní době - třeba pomocí modelářských motorků do ér, jsou malinký, 3f nebo 5f, řízený frekvenčním měničem-tzv "brushless", a mají výkony stovek Wattů -- asi neřešil. Ale dík za návrh.   Alfi.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 250.122 (?), 10.6.2015 8:07

Možná STIHL s ErgoStartem. Mám to a je to pohoda

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 11.116 (?), 10.6.2015 8:15
Určitě pomocná pružina na porádné pile nevymýšlet blbiny.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
Standam - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (471) - 136.63 (?), 10.6.2015 9:56

Zdravím, na "pořádné" pile startovací pružina nebývá. U profi pil se uvažuje s dostatečnou fyzičkou obsluhy a navíc mechanizmus pružinového starteru je dosti poruchový díl a váha navíc. Standa.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 11.116 (?), 10.6.2015 10:08
Dalši blbina mysliš že s tou hechtkou dělá profi.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 33.66 (?), 11.6.2015 3:04

Souhlas, ta pružina s pružinovým bubnem by byla větší zátěží než ten eletrickej motorek, navíc zdrojem dalších vzteklostí... U mých pilek - HUska 261(babička-již mě opustila), Stihl 510 E - moje krasavice(ale taky babička, ale furt ve formě/jako kompresi/, takže natáhnout těch 150ccm je docela vopruz...), teď jsem pořídil Hechtku, narychlo, znouze a za cenu útraty na diskotéce. Špica, chytá na 1ní trhnutí, ani jsem nečekal ten výkon. Ale skorotchán asi před 3mi lety z neznalosti koupil v "akci" v MF Oleolamaca, se zárukou snad na 99let - no prostě kraviny, navíc za cenu dvou vejplat... - dobrá AKCE! Hned odzačátku to blbě chytalo a šlo to prostě "blbě", ty štelovací šroubky na karbesu jsou na 1/4ot celej štelovací rozsah, navíc v plastu a bez aretace! I to provedení boku plastové skříně na straně lišty "plástev" je fakt unikátní, do toho se tak zaserou piliny, že se spojka a řetěz za chvíli ani nehne! Když už přestala úplně fungovat, poslal jsem ho to reklamovat do MF - já tam nejel, protože bych asi rovnou tasil svou čtyřiačtyřítcku, co mu řekli... Lanko jsme z "bubínečku" plastovýho při startování urvali 100x, a nebejt šílený trpělivosti mý mladý/teda starý, která dovedla tu pružinku-menší než v budíku nebo hodinách Prim, tam zpátky nasadit, tak jsem to rozmlátil kladivem! A on vám ten rádobytechnik v MF řekne, že je závada způsobená palivem - konkrétně olejem, který byl samozřejmě velice dobrý, certifikovaný Paramo, na který já najezdil 200.tis. KM a stále ho používám do všech svých strojků, a všechny jsou OK. A s touhle přiblblou pilou jsem si právě uhnal už 2x zánět ramene, od startování, tak proto je tu můj dotaz, kdyby moje strojky nechtěly na "šňůru", tak co si pořídit s elstarterem. Docela by se mi to líbilo do tý Hechtky(no, jó, není to profi..., ale fakt jede skvěle, až se divím, já myslel, že si tu zjara pořežu vlezlý roští a stromky, a pak to třeba i vyhodím, že se to mázne, nebo tak... - a ona furt jede), tak jsem si na ní udělal LEDkový osvětlení(to ještě bejvala brzo tma), a jsem spokojenej. Nedělám propagaci značky, já chci něco s el starterem...   Díky všem za info.  Alfi.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika