Motor jikov



host - 233.236 (?)
23.2.2008 16:18

Je možné aby si falešný vzduch nasával kolem hřídelky klapky plynu? zdá se mi tam velká vůle. Jak se poškození gurer ještě projevuje? To základní nastavení někdo nevíte?

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  <  6,  7,  8,  9,  10  >   
                     
host - 233.236 (?), 23.2.2008 16:18

Je možné aby si falešný vzduch nasával kolem hřídelky klapky plynu? zdá se mi tam velká vůle. Jak se poškození gurer ještě projevuje? To základní nastavení někdo nevíte?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
durkovic - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (121) - 23.222 (?), 12.3.2008 14:57

Zdravíčko s pohonnou jednotkou MOTOR JIKOV JM4-003 som  mal len dobre skusenosti ak nepočítam zadretie motoru (benzín bez oleja) a výmenu zapalovania. Ja som ho mal z 1992 roku a to štartovanie šlo fakt tažko niekedy tam vznikla taka kompresia že som nevedel pretočit rohatku. štarter odyšiel po 5 rokoch takže som ho dal dole a vždy pri štarte namotal na rohatku šnuru s držadlom a razne trhol a motor naskočil. v novších prevedeniach tohoto motoru sa už elektronika zapalovania nedavala na čelnu stranu pod nádrž ale bola schovaná niekde inde a ešte sa namontovaval dekompresný ventil takže štart išiel lahko.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 160.2 (?), 12.3.2008 17:24

Možné to je. Hřídelka se dá vyměnit, stojí asi 70 kč. Potom dobře usadit klapku. Základní nastavení je 1,5 otáčky od dotažení, ze zkušeností to bývá tak půl až jedna otáčka. Každý motor chce něco jiného. Poškození gufer poznáš tak, když při volnoběhu zatlačíš prstem na páčku ovládání klapky(co jsou ty tři dírky a táhlo omezovače), motor musí zhasnout. Když ne, jsou to gufera. Většinou to dělá to spodní, od spojky.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
durkovic - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (121) - 23.222 (?), 12.3.2008 17:51

oska klapky plynu...to neverím ja som ju kúpil s domnením že je to ona a nakoniec to bolo spôsobené rozpletením lankom v bowdene plynu, nový bowden + znovunastavenie karbecu a motor bežal jak hodinky. ešte tolko že v mojom kaheci bola šrúba čo drží klapku o tu osičku bola rozklepaná z jednej strany už od výroby takže by som ju aj tak musel odvrtavat a to sa mi nechcelo a nakoniec ani nebolo potrebné.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
durkovic - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (121) - 23.222 (?), 22.5.2008 21:40

Jak tu čítam o tých guferách, tak máte pravdu, ja som VARI požičal susedovi že bude orať, vyjazdil nadrž s mojim namixovaným benzínom a potom do toho nalial len čistý benzín bez oleja, stihol dôjst k obrabanej zemi a motor dať do otáčok a zaberu orania, zachvílu íšli otáčky dolu až sa to momentovo zastavilo, už to nenakopol, potom sa mi pri znal že tam nalial čistý benzín, v oprave menili spalene krúžky, zapaľovanie, GUFERO. a to mal motor nabehaných len nejakých 23 motohodín. potom bežal ako hodinky až do rozpletenia lanka v bowdene plynu, aj po tejto oprave a vyčistení bežal jak hodinky, no a potom som raz v noci oňho prišiel, k tomu motoru a celemu systemu VARI som mal doslova citový vztah :D. čo sa týka toho štartovania, niekedy vznikla taka kompresia že som musel zavolat druheho suseda a obaja sme razom zatiahli za šnuru aspon pre odstranenie kompresie, niektore posledne kusi JIKOV JM4-003 maly aj dekompresný ventil. mal som možnosť jeden taký štartovať a bola to fakt pohodka, ako pri tej pozdejšej honde GCV 160

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 41.244 (?), 23.5.2008 9:41

Mám též motor Jikov od roku cca 1993. Skoro od začátku (cca po půl roce) s ním byly opakované potíže, věčně odcházely svíčky. Pak jsem se jednou naštval, sundal koncovku kabelu ke svíčce (fajfku - taková ta oplechovaná) a zahradil ji běžnou plastovou. Od toho momentu všechny problémy se svíčkami přestaly. Jinak za celou dobu jsem jednou měnil gufero na klice (to spodní u spojky), jsem ale přesvědčen, že to bylo zbytečné, protože po výměně se potíže opakovaly, bylo to totiž ještě před výměnou fajfky. Před cca 3 lety mi odešlo bezkontaktní zapalování, a následně jsem musel nechat v servisu vyměnit klínek, který upevňuje zapalovací zařízení a startovaví zařízení na klice. Klínek byl natolik omačkaný, že se zařízení pootočilo a následně při startu motor pěkně "kopl". Domnívám se ale, že právě dloho trvající problémy z počátku byly za poničením tohoto klínku v důsledku nekonečného množství pokusů o start. Dokoupil jsem si k motoru tzv. dekosadu, tedy dekompresor. Startování s ním je velmi pohodlné, podobné 4 taktům, na počátku tahu je totiž dekompresor otevřený a až ke konci startu se uzavírá podtlakem v sání.

Jinak používám běžný benzin Special + olej MT2 v poměru cca 1:50. Benzin je v nádržce trvale, po ukončení práce pouze uzavřu přívodní ventil a po několika vteřinách vypnu motor. Při startu v létě nepoužívám sytič, pouze dám pro start skoro plný plyn. V zimě začnu startovat stejně, pokud motor nenaskočí na 2. pokus, dám na 1-2 pokusy sitič. Déle ne, motor by se mohl "uchlastat".

K seřízení motoru. Pokud jsou potíže se seřízením motoru, jako první vždy čistím volnoběžnou trysku, je velmi slabá a snadno se přicpe. Skoro vždy je právě její přicpání na vině problémům. Pokud to nepomůže, zkontrolujte si filtr paliva, je zajímavé, kolik nečistot se to benzinu dostane a hladina benzinu v karburátoru potom může kolísat. Stává se potom, že motor na plný plyn po chvíli zhasne, nebo zhasíná po ubrání z plného plynu, protože díky nižší hladině dává volnoběžná tryska málo paliva. Na dalším kroku je potom filtr vzduchu (též na něj často zapomínám s čištěním, je značně namáhán zejména s sekačkách na vysokou trávu - pyly a semena trav) a svíčku. I vzhledově dobře vypadající svíčka dokáže hůže zapalovat a motor potom běží jakoby na bohatší směs.

Ing. Mašek

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 220.253 (?), 5.6.2008 8:18
2 p. Mašek: citace: "Jinak používám běžný benzin Special + olej MT2 v poměru cca 1:50." M2T se specifikací TA/TB je v dnešní době nejhorší olej pro dvoutaktní motory. V manuálu vari se píše o použití 2T oleje specifikace TC v poměru 1:40, případně lze použít i M2T, ale v poměru 1:25. Takže použití M2T v poměru 1:50 dává motoru celkem zabrat.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 79.149 (?), 17.9.2008 18:33

Milý andy.wise,

je moc hezké, co tu píšeš, ale v manuálu k motoru Jikov, se pro zaběhnutý motor doporučují mísící poměry benzinu a oleje 50 ku 1. 40 ku 1 je pro motor v záběhu. Faktem je, že se o oleji s označením M2T vůbec nezmiňuje. Doporučený je olej od českého výrobce MOGUL TS a dále alternativní oleje pro 2T motory od zahraničních firem, např. CASTROL, OMV, SHELL, BP a další. Kladen důraz je na dodržování předepsaných mísících poměrů výrobcem. Mogul TS je skutečně doporučen mísit 50:1 s ohledem na životnost motoru a šetrnost k životnímu prostředí! Tento poměr dodržuji a nemám problémy se zakarbonizováním ani se zadíráním. Motor nám slouží již téměř 20 let. Převzal jsem užívání po dědovi, který motoru dopřával vždy lepší oleje a já sám užívám motocyklový olej SHELL pro 2T motory. M2T jsem deset let snad ani neviděl, natož tak měl v ruce.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 171.108 (?), 26.3.2009 18:18

Dobrý deň

Mám podobný problém z karburátorom, nevie mi niekto poradiť ako nastaviť správnu hladinu?. Taktiež sa mi zdá že uloženie hriadeľky škrtiacej klapky je značne voľné zo strany zaisťovacej podložky Nemá tam byť nejaké puzdierko? Ďakujem za každý dobrý tip.  

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 178.235 (?), 14.6.2010 10:07

Správnou hladinu nastavíte pomocí náhradní vaničky karburátoru, do které vyříznete kontrolní otvor a zalepíte ho průhlednou páskou.Správná výška je 8 mm od vrchní dělicí roviny vaničky.Velká vůle hřídelíku klapky může mít vliv na kolísání otáček (podsáváním falešného vzduchu)hlavně za volnoběhu.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  <  6,  7,  8,  9,  10  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika