Motor jikov



host - 51.207 (?)
26.10.2008 16:04

Vsaka za odpoved. Digitalnym ohmmetrom nameriam na vsetkych vyvodoch proti kostre motora aj medzi nimi max. hodnotu, ktoru dig. ohmmeter ukazuje. Aj pri pootacani magnetom. V pondelok poziciam klasicky ohmmeter a skusim odmerat odpor vyvodov s nim. Nechcem zbytocne rozoberat magneto. Aj tak by ma zaujimalo vnutorne zapojenie magneta motora Jikov 1433..

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  <  11,  12,  13,  14,  15  >   
            
host - 250.1 (?), 9.10.2008 17:58

Je to ono.Přisává si to vzduch

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 231.85 (?), 13.10.2008 12:13

Tak už jsem motor celý přetěsnil, nová ložiska na klice, nové gufera, těsnění pod válec, pod hlavu, mezi kartery, nová svíčka, vyčištěnej karbec, nová pružina reg., a pořád to nechce do otáček. Tak teď babo raď. Motor naskočí na druhé zatáhnutí. Ve volnoběhu jde docela dobře občas vynechá jiskra. Při přidání na plný plyn se na okamžik roztočí, ale pak tarokuje poklesává výkon. Zkoušečkou na zapalovací kabely jsem zjistil, že tarokování souvisí s vynecháním jiskry. Tak čím to může být? Prosím poraďte.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 47.123 (?), 13.10.2008 12:40

Mate spravne nastavene zapalovani? Neni opotrebeny kontakt zapalovani. Mohl by to byt maly odtrh, ale take klidne spatna zapalovaci civka. Take muze byt nekde poruseny VN kablik. Predpokladem spravne funkce je take dobre pripravena smes v karburatoru.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 168.167 (?), 13.10.2008 14:25

Párkrát se mi to samé stalo a vždy to bylo v reg. ot. - buď někde dřela klapka nebo byl problém v pružině...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 250.1 (?), 13.10.2008 20:37

Zkuste sundat výfuk a podívat se, jesti není ucpaný, nebo výfukový kanál. Taky by to mohla dělat kabelová botka. Pokud ji sundáte, zkuste dát VN kábl asi 1 cm od kostry a zatáhněte za starter. Musí házet jiskru. Pokud nehodí, je špatná zapalovací cívka. Ty kontakty na kladívku by bylo dobré taky opilovat, popř.vyměnit

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 151.133 (?), 25.10.2008 7:16

Mam motor Jikov 1433 15 rokov bez problemov. Pred tyzdnom som ho po zastaveni nemohol nastartovat. Prestal hadzat iskru.  na vyvodoch z magneta nemozem namerat ohmetrom ziadny odpor. Je magneto v poriadku? Staci kupit indukcnu cievku? Kde by som mohol na webe pozriet schemu magneta a bezkontaktneho zapalovania motora Jikov 1433?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 64.138 (?), 25.10.2008 18:37

Odpor vystupniho vinuti by mel byt do 10kohm proti bloku motoru (mohu pripadne zmerit). Schema kontaktniho zapalovani je jednoduche. Na jadre jsou navinuta dve vinuti. Jedno vystupni vysokonapetove a jedno ovladaci (odpor asi1 ohm). Jeden vyvod obou vinuti je pripojen na jadro (slouzi jako vyvod). Pri pohybu magnetu v rotoru kolem jadra civek se v nich indukuje napeti. Pokud je ale kontaktem zapalovani zkratovane ovladaci vinuti, na vystupnim vinuti se napeti neindukuje. Ve chvili, kdy ma byt smes zapalena se kontakt zapalovani rozepne a tim se muze indukce v jadre prudce menit. To vede k indukci vysokeho napeti a nasledne k zapaleni smesi.

Schema je tedy: pralelne k ovladaci civce je pripojen spinac zapalovani, spinac ovladani behu ("chcipak") a proti opalovani kontaktu jeste kondenzator. Jednim spolecnym polem je blok motoru.

Zmerte radeji jeste jednou ten odpor vystupniho vinuti.

PKod

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 51.207 (?), 26.10.2008 16:04

Vsaka za odpoved. Digitalnym ohmmetrom nameriam na vsetkych vyvodoch proti kostre motora aj medzi nimi max. hodnotu, ktoru dig. ohmmeter ukazuje. Aj pri pootacani magnetom. V pondelok poziciam klasicky ohmmeter a skusim odmerat odpor vyvodov s nim. Nechcem zbytocne rozoberat magneto. Aj tak by ma zaujimalo vnutorne zapojenie magneta motora Jikov 1433..

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 64.138 (?), 26.10.2008 16:23

Vsak jsem to psal. Tedy pokud si rozumime. Vnitrni schema civky je transformator. Primar je ovladaci vinuti a sekundar je VN vinuti. Primar a sekundar maji spolecny jeden konec vinuti a ten je pripojen ke kostre.   Praralelne k ovladacimu vinuti je pripojeno to vse vnejsi (spinace a kondik). Na VN je pripojena svicka. Vic toho tam snad neni...

PKod

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 10.232 (?), 26.10.2008 20:52

Mám podobný problém.Mě motor sice jiskru hází, ale nechytne pokud neudělám odtrh na svíčce 0,3-0,4mm.Myslím si, že cívka dává menší napětí.Mám zapalován s kladívem.Primární vinutí jsem měřil při seřizování předstihu a bylo 1 ohm.VN jsem neměřil, protože jsem nevěděl, kolik má mít.Zajímalo by mně, jak měříte odpor VN vinutí, jestli je nutno oddělat káblík nebo přes fajfku?Nebo je závada někde jinde?Díky.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  <  11,  12,  13,  14,  15  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika