McCulloch M125-97TC zahradní traktor



Stránky: 1,  2,  3,  4,  5   
host - 216.89 (?) 
28.7.2014 11:45, zobrazeno: 54594x

Dobrý den,

jsem majitelem tohoto zahradního traktoru, který pohání motor Briggs and Stratton Series 3 Powerbuilt™ 3125 - 344cm3. Tento motor má mít hrubý výkon 12,5 koňských sil při 3600 ot./m. Tento traktor má mít ovšem přednastavené otáčky na 2500 ot./m - tudíž nějakých 9 koní. Moje otázky zní (zda-li se s tím někdo setkal)... Přednastavení otáček je jen v podobě Thorx šroubku po straně motoru a fixuje tak maximální doraz plynového lanka s takovým pojezdníkem. Nepřijde mi tudíž normalní, že nemohu vůbec dát plynovou páku do polohy "zajíce" na kterou se má sekat trávník (alespoň všude v návodu se to píše). Jsem schopen dát plynovou páčku jen cca 2-3cm (z celkových cca 10cm) nad "želvu". Takže jsem schopen sekat na 1/3 plynu! A navíc se mi nezdá, že by to mohlo být těch 2500 ot./m., jelikož motor rezonuje kovovým zvukem a má přidušený zvuk! Při spuštění spojky sečení se několikrát stalo, že motor chcípnul, jak neměl dostatečné otáčky! Nemluvím vůbec o tom, že byť se dvěma noži, traktor skoro vůbec na tyto otáčky nesbírá posekanou trávu (ucpe se tunel pro výhoz 8 z 10 košů se neplní)! Když jsem Thorx šroub odstranil tak to byla jiná jízda. Mohu dát plynovou páčku do jakékoliv polohy a motor má pravidelný a ustálený chod. O sběru ani nemluvě - perfektně sesbíraná a posekaná tráva! Proto se ptám je tam ten Thorx opravdu k přednastavení otáček, protože vedle něj je několik dalších vyvrtaných děr pro různé polohy tohoto šroubu. K čemu slouží? A mohu očekávat v budoucnu, po jeho případném odstranění, problémy s motorem? Mám totiž pocit, že šroub v této poloze motor zničí daleko dříve! Traktor vyloženě trpí, když má sekat ani ne na 1/3 plynu co může motor poskytnout!

PS: Vyjádření oficiálního prodejce (i servis) k tomu, že "Nemohu plynovou páku dát, díky tomu šroubu, do polohy zajíce na sečení - viz. manuál." byla taková, že jsou ty páčky a plastové kryty univerzální (i na jiné traktory) a že se toho nemáme bát, když posuneme plyn. páku jen o 2-3cm! Osobně onomu servisu nevěřím ani nos mezi očima! Když nám při prodeji traktor montovali, vše na co sáhli bylo zmršené! Nevhodně nastavená výška sekacího bubnu - sekám na výšku 3 a nože sekají do země, umístění antiskalpovacích koleček tak vysoko, že stejně trávník nože skalpují, vyosené úchyty sběrného koše, takže sečená tráva létala dírou cca 1,5cm mezi košem a traktorem ven, chybějící kryt baterie, vyosené řízení (špatně seřízený - nasazený volant), odfláknutě smontovaný sběrný koš atd... Prostě na co šáhli to podělali!

Předem děkuji za rady a postřehy.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 216.89 (?), 28.7.2014 14:04

Tak jsem ještě projistotu prošel pár videí a např. Husquarna 126 CTH (stejný motor) tu plynovou páčku do polohy "zajíce a sečení" dává! To samé slabší model McCulloch M115-77TC. Prostě všechny zahradní traktory, co jsem odpozoroval, tak jim to umožňovalo do této polohy plynovou páku dát. Je tam ten šroub tedy omylem? Nejsou už ony přednastavené otáčky motoru (2500o./m.) nastaveny ve fabrice přímo na karburátoru? Nejspíše jen prodejce zakrývá svou neznalost či neschopnost. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Standam - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (471) - 136.63 (?), 28.7.2014 14:45

Zdravím, přednastavení otáček na karburátoru není technicky možné. Regulátor otáček vždy pracuje s celým rozsahem natáčení klapky karburátortu, to znamená na klapce karburátoru 90st. Regulaci otáček provadí předpětí regulační pružiny vůči síle vyvinuté převodníkem otáčky/náklon páky regulátoru. Zdá se to být složité ale je to jen konstrukčně nejjednodušší Wattův regulátor s převodem na rameno páky, která ovládá onu klapku karburátoru. Důležité je základní nastavení, kdy zcela otevřená klapka v karburátoru musí korespondovat s minimálním zdvihem (doraz na minimu) ramena regulátoru. Nastavte si 3000ot. nic tím nemůžete pokazit. Rozsah polohy páky je jen v upravení délky lanka (struny) provádí se změnou uchycení bowdenu. Toto se upravuje až po přesném nastavení regulátoru. Minimální otáčky motoru se seřizují dorazem klapky karburátoru a maximální předpětím regulační pružiny. Standa.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 219.13 (?), 28.7.2014 15:19

Děkuji za rozsáhlou odpověď. Jako laik se ptám, k čemu slouží onen šroubek? Kromě toho, že jede traktor na 1/3 plynu? A zda nebude vadit jeho odstranění.  Ještě připojím foto mého problému.

Děkuji.


Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 219.13 (?), 28.7.2014 15:21

Další foto - šroub co brání přidání plynu


Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 219.13 (?), 28.7.2014 15:21

Detail šroubu co brání přidání plynu


Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 116.207 (?), 28.7.2014 16:33

Dobrý den,

řekl bych, že šroub brání počátečnímu přetěžování motoru v záběhu, měl jsem to na svém traktoru také. Jelikož ale se šroubem se motor nedostane do otáčet, tak jsem ho vyndal hned na začátku. Takže šroub pryč a sekat na zajíce, ze začátku s přestávkami. Udivuje mě, že o tom není zmínka v návodu.    David  

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 219.13 (?), 28.7.2014 16:45

Děkuji za odpověď.

Jak jsem již psal v úvodním dotazu, tak oficiální prodejce byl resp. je totálně neschopný a nedůvěryhodný! Můj problém zakecal slovy, že jsou to univerzální plasty a páčky pro všechny jejich traktory a že se nemám divit, že plynová páka jde posunout jen o 2cm, že je to prostě v pořádku. No v návodu o tom není zmínka z jednoduchého důvodu. Prodejce nám totiž dal návod od traktoru, ale měl nám dát i sólo návod k motoru (k ruční sekačce bez pojezdu máme návod na sekačku a další sólo knihu - návod k motoru BaS)! Ten ovšem nemáme a tam by o tom zmínka být mohla.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 65.0 (?), 29.7.2014 21:11

je to tam kvůli "*****" hlukovejm normám (děkujeme EU), to že se to běžně po prodeji odstraňuje je jiná písnička...

HH

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 216.89 (?), 30.7.2014 11:21

No ale jak říkám, v této poloze šroubu má motor odstrašující chod a výkon - tuším, že motory mají mají štítek kolem 105 dB a to při té standardní zátěži (nebo při maximálních otáčkách? opravte mne kdyžtak), což na 1/3 plynu rozhodně není! Přeci nemohu kvůli hlukové normě přidusit (šroubem!!!) zahradní traktor natolik, aby neplnil svou funkci (pomalu nenahodí ani sečení nožů aniž by motor nechcípnul)! Spíše se přikláním k variantě, že jde o šroub který slouží v počátcích k nadměrnému přetěžování motoru a má být po pár MH odstraněn. Ovšem prodejce nás ani správně nepoučil o funkci tohoto šroubu a ani nedodal návod k motoru, kde by o něm mohla být zmínka.

Takže dneska šroub vyndám a vyjedu na zahradu.

Uvidíme, všem děkuji za reakce.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika