Malotraktor - Vari IV nebo Dakr-RZS



Stránky: 1,  2,  3   
host - 12.146 (?) 
2.4.2007 9:49, zobrazeno: 48142x
Dobrý den, chtěl bych se poradit a vyřešit otázku, jestli pro obhospodaření pozemku (orba, kypření; prvotní asi 1500m2 a posléze 500-800m2) si pořídit malotraktor Vari IV nebo Dakr RZS a jestli s motorem Honda GCV 160 (190?) nebo B&S Intec Pro 65.
Nemám zkušenosti se žádným z uvedených motorů, uvítám proto vaše zkušenosti s údržbou, chodem i připomínky k práci s těmito traktorky. Děkuji. -F.D.-
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 4.243 (?), 2.4.2007 11:59

Tří rychlostní převodovky jsou u obou stejné. Náprava s koly taktéž. Jediné co je třeba vyřešit je jaký motor. Já za sebe říkám Honda. Tím nechci říct, že BS motor je špatný, nedostatečný nebo poruchový. Klidně bych koupil GCV 160, protože i ten má dostatečný výkon a problém obou strojů je spíše v tom, jak ho dostatečně přenést na zem. Někdy ani kompletní závaží nezabrání při orbě prokluzu kol. Lze to řešit orebnými návleky. Máte-li pochybnosti o výkou GCV 160 a finance to dovolují kupte GCV 190. Pokut  koupíte Vari IV dostanete, při dodržení záručních podmínek, 5 let záruku na celý stroj. Dakr ručí za vady jen dvěma roky. Podumejte propočítejte. Stroje od obou firem jsou konstrukčně skoro stejné, jen se liší motory. I spojka je u obou stejná a má průměr 80 mm.
PS:  V současné době běží akce Vari, kdy při nákupu stroje Vari IV můžete získat návěs za cca. 300 kč.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 12.145 (?), 2.4.2007 12:28
Akci s vozíkem jsem si všiml, zaujala mně. Pokud jsou si stroje tak podobné, jak říkáte, tak do úvah zahrnu ještě prodejní a servisní dostupnost v okolí a rozhodnutí se vyvrbí.
Pokud by zde někdo neměl diametrálně odlišný názor, samozřejmě...

Díky za info.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 1.170 (?), 3.4.2007 17:01

Ja som minule riesil rovnaky problem. VARI aj DAKR maju zhodny format prislusenstva, su podobne stroje, ktore toho vela vydrzia a maju siroku ponuku prislusenstva. Nakoniec som si zvolil DAKR RZS s INTECom 65 a som velmi spokojny (volba dakr bola len kvoli pre mna lepsej servisnej sieti na Slovensku a pri prepocte na CZK aj lepsia cena - co samozrejme nemusi byt pravda).

Podla informacii od vyrobcu staci aj HONDA 160, INTEC ma lepsie mazanie (tlakove, nie preplachom) a pre mna je vhodnejsi (dlhodobe pouzivanie), je to priemyselny motor. Oproti HONDA ma horsie nastavovanie volnobeznych otaciek.

SUMA SUMARUM: ci si kupite DAKR alebo VARI a ci HONDU alebo INTEC, urcite budete spokojni :)

Mgx

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 133.120 (?), 3.4.2007 17:12

Ja jsem toto take řešil a dakr přišel trošku levnější.P

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 11.99 (?), 3.4.2007 19:15
Já žít na Slovensku, tak jednoznačně beru AGZAT. Motory stejný, ale mají nejlepší převodovku ze všech. Žádný šnek, ale ozub. kola, diferenciál s uzávěrkou a možnost připojení aktivního nářadí na jeden z několika vývodových hřídelí  převodovky. Jen tak pro zajímavost tato převodovka vznikla na prknech konstruktérů Vari a.s.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 3.83 (?), 4.4.2007 10:44

AGZAT ma sice super prevodovku, ale cenovy rozdiel po spocitani bol pre mna prilis velky, aby ospravedlnil tuto vyhodu. Pre profesionalneho pouzivatela, ktory seka denne 20000 m2 by som zvolil asi AGZAT 120mm. Pri mojej vymere 5000m2 /1x mesacne je skor vhodne VARI/DAKR a usetrene peniaze radsej investujem do dobrej strunovej kosacky na dokasanie okrajovych casti.

 Navyse predajca AGZATu nemal vobec chut sa bavit o nejakej zlave, zato s pristupom DAKR predajcu vo Vsetine som uplne spokojny. Pri predvadzani zabil so mnou 1.5 hodiny, vyskusal a predviedol mi vsetky mozne aj nemozne situacie (od vymeny oleja pocnuc az po udrzbu klin. remena a nastavovanie zapalovania).

Takze, rozhodnutie o znacke dost ovplyvnuje aj kvalita servisnej/predajnej siete, nielen +/- tej ktorej znacky. Tieto vsetky parametre treba zvazit.

Mgx

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
slimakmato - (28) - 79.97 (?), 24.3.2009 19:50

AGZAT ozaj špička ale aj strašne drahy...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 103.201 (?), 4.4.2007 17:00

My sestavu VARI s motory Honda GXV 160 používáme od r. 1996. Já nejvíce používám tento stroj, jako přibližovadlo v těžkém terénu - zde mám úpravu na tažné nápravě 4 kola a potom je to orba, naviják,rotavátorování, sečení, rýhování a vyorávání brambor,vláčení. Několikrát jsem si pomohl rotavátorem s 1+1 nožem při vyhloubení základů - dokončení muselo být ručně - přesto to šlo velmi dobře. Intenzita používání je dle sledu uvedení. Vozík jsem si vyrobil sám z nápravy os. automobilu - brzdy musí být 100%!!! Na co bych  upozornil je z pohledu větší fyz. náročnosti - orba - zde je nutno mít správně nastavený pluh a využít max. přídavných závaží. Rotavátor je náročnější obsluhovat v kypré půdě - boří se, a tím pracuje na místě, naopak v tvrdé půdě je nutno dát pozor na nečekaný záběr a tím možnost poškození např. skleníku. Celkově jsem se sestavou spokojen, nic není 100% a některé nedostatky jsou zase vyváženy jednoduchostí a možností vlastní opravy. Odstředivou spojku jsem preventivně vyměnil 1x. Při její výměně je nutno kontrolovat spojkový buben na opotřebení a dotažení. Zde je nutné si uvědomit, že její ovládání je podobné, jako třeba u motorových kos - proto se nesmí nechat prokluzovat na malý plyn, jinak se rychle opotřebuje obložení - toto se dá řešit novým obložením - cena kolem 150,-Kč včetně práce, ale pokud jsou otvory v čelistech elipsovité, nebo kolíky opotřebené je nutná výměna. Převodovka je bezproblémová a pokud je správně udržovaná a provozovaná s hypoidním převodovým olejem je to nezmar.U všech převodovek je nutné dodržovat kontrolu stavu oleje(na rotavátorové někdy úniky kolem gufer - musí být dobře stažená spojovací tyčí)  Kola je nutno pravidelně kontrolovat na správný tlak cca 1,5 atm, jinak při větším poklesu tlaku hrozí při větší zátěži pootočení na disku a utržení ventilku. Motory jsou při správné údržbě většinou pro naše použití několikanásobně předimenzované. Tyto motory jsou např. profesionálně používány na dusadlech, elektrocentrálách, profesionálních sekačkách a běží v kuse několik hodin denně. Tady snad jen nešetřit na kvalitním oleji, protože náplň cca 0,65l není v tomto případě problém a dodržet celkovou  údržbu motoru - zdůrazním vzduchový filtr a seřizení ventilů. Toto je pro majitele Vari malotraktorů běžná rutina a jenom jsem Vám to napsal z pozice obsluhy.To co jsem popsal nedělám před každou prací - už po těch létech vím co musím udělat a co např. po sezóně atd. Celkově jsem s tímto strojem spokojen a investice do dražšího stroje by pro naše podmínky byla zbytečná - nevyužil bych jeho hlavní přednosti rychle a s menší námahou odbělávat  velké pozemky. J.S.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 113.37 (?), 9.4.2007 20:16
Děkuji, jsem už po fázi rozhodování a od čtvrtka mám Vari IV s GCV 160 doma. Rady ohledem údržby si zaznamenám červeně.

S rotavátorováním nemám žádný problém - mám mnohasezonní výcvik z dob mládežnických. Chtěl bych se ale zeptat na správné nastavení pluhu. Dá se na nastavovacím tělese NT-3 nastavovat ve dvou osách, a zřejmě tedy budou existovat správná nastavení podle druhu orby nebo druhu půdy, nebo podle kyprosti půdy, případně toho, jestli se zaorává hnůj? Čím se řídít?
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika