Malotraktor Tip Robot zkusenost



Stránky: 1,  2,  3   
host - 122.70 (?) 
15.9.2012 6:56, zobrazeno: 34281x
Dobrý den, stojím před rozhodnutím jaký malotraktor pořídit, o Vari, Agzatu se toho da najít poměrně hodně, nicméně o Robotovi od Tip-u jsem nenasel skoro nic. Nemáte někdo zkusenost s těmito traktůrky? Kvalita, ovladatelnost, vhodnost pouziti k orbe,... Predem dekuji za jakykoli nazor
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 182.227 (?), 15.9.2012 8:12

Ještě než se rozhodnete, pokuste se zjistit možnosti servisu, oprav.Protože jestliže servis prakticky neexistuje, jakákoliv závada Vám stroj vyřadí třeba na měsíce, anebo trvale.Jestli Vám prodejce bude tvrdit, že servis zajišťují, to může platit teď.Po prodeji, nebo za dva roky to platit nemusí už vůbec.A že se Vám stroj časem nějak pokazí je jisté.P

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 122.70 (?), 17.9.2012 21:05

Diky za radu,

prave i proto se snazim sehnat zkusenost od nejakeho realneho uzivatele tohoto stroje. Zkrachovat muze mala i velka firma, ze se nekdo ujme delani nahradnich dilu ci bude produkovat temer to stejne se da cekat jen u vyrobku vetsi firmy,  nicmene Robot mi zatim teoreticky pripadne pro me potreby nejlepsi, potrebuji hodne sekat, na coz Agzat potrebuje prevodovku, potrebuju i neco malo orat, kde se mi nelibi system prepinani volnobezek u Vari, potrebuji pomerne dost jezdit - vyborny Agzat s diferencialem, na Vari je spousta prislusenstvi relativne levne... Je tezke zvolit, uprimne receno, to nejmene spatne reseni.Zadny neni idealni, kazdy ze stroju ma sve pro a proti a ptat se tu jaky stroj zvolit znamena, jak jsem procital diskuse, jen souboj majitelu Vari a Agzatu, kdo ho ma lepsiho ;-). Proto bych chtel jeste jednou poprosit, je tu nejaky uzivatel Robota, ktery by se podelil o zkusenost? Jak moc se to kazi, jaky je servis (i kdyz to mozna zalezi na lokalite), jake je to na or.bu, jake na sekani, jak se s tim da neco uvezt, je vyhodou silny motor nebo to kola, diky relativne nizke vaze, nedokazou prenest na zem a je to k nicemu?

Diky za reakci

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 208.35 (?), 17.9.2012 21:56

Jsem uživatel Robota a docela reálný. Mám ho patnáct let, ale mám tzv. Robot komunál s nejsilnějším motorem10,5 HP. Servis z Prostějova no problem, mám ho u Třeboně, opravuje mi ho, je-li potřeba firma Mikuláš... ík. Na vlastním traktoru nebylo za 15 let potřeba nic. sekám 0,75 ha dvoububnovou i jednobubnovou sekačkou, tahám dřevo z lesa po 2 m3, rotavátoruji cca 150 m 2 záhonů. Neorám. S traktorem plná spokojenost, když nechám přerůst trávu jednobubnovka to vezme díky velkému výkonu, ten oceňuji. Má tři rychlosti vpřed jednu vzad, řadí bez problémů, mám 12 kola. Kdykoli si napíšu o nějaký doplněk, výrobce zareaguje emailem do druhého dne a pošlou poštou. Nemám žádné výhrady, jen, protože mám starší typ motoru B a S, bez sluchátek ani nestartuji. Plus je velká rezerva výkonu, mínus? nic zásadního mě nenapadá. Závady, po 15 ti letech zteřelé trubičky od nádrže benzínu, prasklý bovden spojky, klínové řemeny, prsklá osa kola, když jsem vozil 1,5 tuny hlíny z výkopu. Nikdy jsem nečistil karburátor, důsledně užívám stabilizátor paliva.

Pavel

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 122.70 (?), 17.9.2012 23:13

DIk za odpoved,

zacnu od konce, stabilizator uz take pouzivam, k tomu mi bylo porazeno OMV Carrera 100 - pry je bez bio slozek a tim vydrzi vyrazne vic - neznam do puntiku legislativu, myslel jsem si, ze do vsech benzinu musi byt pridano - ale neresim to, zkazit tim nic nemuzu a pri spotrebe, kterou mam na tyhle stroje cena benzinu nehraje zasadni roli, do dvoutaktu radej nalivam jakysi alkalicky, chemie me nikdy nebavila, Aspen 2t dvoutaktní benzín HUSQVARNA ale pry vydrzi ctyri roky, litr je za 120, do tisicovky rocne se vlezu. I kdyz, krovak od Stihlu prezil i klasickou 95 pres zimu uz asi 10 let... Jestli to neni jen marketing, jak zelezo ve spenatu nebo dvoje miti vlasu samponem ;-).

Orat budu muset, ale nic moc velkeho a nepredpokladam, ze Vari a Robot se v ramci vahy moc lisi. Na Robotovi mam dve plus v tom, ze je silnejsi (nabidku mam na 9HP) a spojku pro naradi v predu. Takze toci i kdyz stojim a v ramci toho, ze chci kosit 2m vysoke byliny, to mozna bude k nezaplaceni. Nez couvat, rozjet, a zase couvat a zase rozjet dopredu.

Jak se s Robotem zataci? Na asfaltu, na poli?

Dik

Lubos

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 208.35 (?), 18.9.2012 5:55

Normální zatáčka s připojeným vozíkem na silnici není problém, ale obecně s vozíkem potřebujete velkou plochu, poloměr otáčení záleží na Vás jak vytočíte kleče. Když kosím louku, na konci obrat o 180 st - otočím se o 90 vlevo při výjezdu z řádku a pak zařadím zpátečku a o 90 st couvnu a stojím opět proti řádku to není žádný problém. Děláte dobře, výkon je nenahraditelný, každý HP je ve vzrostlé louce třeba, tam nejvíc. dvoububnovka B 82 se při přerostlém ucpává, jednobubnovka B 67 projede cokoli,  běžnou trávu, kterou vozím k sousedovi kravám kosím 2* ročně. Leju běžný B 95 a taky když míchám modrou vodičku, vidím Pepka námořníka, ale je to pro pocit. B a S s tím asi problém nemá rotačka Honda na to dojela a hoši v servisu mi slíbili, že když jim dám 8, tak mi vymění karburátor, že to prý nejde vyčistit. Spojka mi zatím neodešla, tak uvidíme, jen se ožvejkalo lanko bowdenu.  Držet zmačklou spojku dlouho je ale námaha, tak když mám delší trasu, drží mi ji taková ta pomocná svěrka, jinak chytá křeč do ruky. Mám pořád původní svíčku, startuji na druhé škubnutí, na první dám plyn uplně na doraz, na druhé o 1 cm zpět a motor chytá i v pod nulou. Za velkých mrazů jsem stříknul benzín pod svíčku, ale to bylo jen jednou, jinak v 15 pod nulou piju grog a nepracuji.

pavel

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 2.73 (?), 19.9.2012 19:54

Mám Robot s motrem BriggsStratton 6,5 HP, serie 825 Intek Pro, převodovkou 3+1 na kolech 14" od roku 2008. Mám k němu jednobubnovou sekačku. Dvoububnovku jsem nechtěl, protože někdy tráva přeroste a dvoububnovka se pak prý ucpává. Seče se s tím výborně, krtince, mraveniště to v pohodě projede, pozemek to vlastně rovná, zatáčí se s tím dobře. Je třeba se s tím naučit zacházet. Pozor ovšem na servis. Servisuje mi to prodejce, který už pro TIP není dealer a jeden další jejich prodejce - dealer, dokonce blíže k mému bydlišti mi odmítl kuželovou spojku pohonu předního nářadí namontovat. Komunikace s firmou byla problematická, letos se ale hodně zlepšili. Našli si i nové servisy.Díly i další vybavení posílají na dobírku. Dobře se komunikuje s majitelem firmy, který konstrukci stroje i jeho užívání velmi dobře zná. Letos by prý měli mít mulčovač ke strojům s motory pod 10 HP. Zatím jsem se strojem orat nepotřeboval, oře nám soused se Zetorem. Před třemi týdny se mi rozpadla spojka pojezdu, z řemenice mi vypadly kolíky a odpadla lamela spojky. Poslali mi nové kolíky, ale musím to rozebrat a pošlu jim to na navrtání dalších otvorů v řemenici. Dávat tak těžký nepohyblivý stroj na vozík a vézt do servisu se mi nechce.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 122.70 (?), 19.9.2012 23:23

Diky za zkusenosti, dost mi ztizily rozhodovani ;-), ktere se uz uz priklanelo k Robotovi. Zeptam se jeste na jednu vec - prislusenstvi obota je kompatibilni s Agzatem ci Vari? Kdyby me, nedej boze, potkala situace, kdy se stroj pokazi a uz se nebude dat sehnat ani nahradni dil, tak musim vymenit stroj i prislusenstvi nebo "staci" jen koupit novy stroj od jine znacky a prislusenstvi vyuziju. Je to investice bratru 130k (60k stroj, 70k prislusenstvi) a predstava, ze ji celou treba za rok vyhodim me zatim dost depta.

Dik

Lubos

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 194.106 (?), 20.9.2012 19:49

Myslím že není, opačně, z vari na robota něco dáte, ale z robota na vari asi těžko. ale já bych se tak nebál, netváří se že jsou na bankrot a kromě spojek, tam je všechno opravitelné i mimo výrobce, motor je briggs a to ostatní je taková obyčejná soustružničina a i ta spojka je nahraditelná. Podporujte české výrobce,  Vari je dávno zaprodané imperialistům.

Pavel

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 122.70 (?), 20.9.2012 21:12
Ja puvodne uvazoval o Agzatu, ale tam je problem se secenim, evidentne je to spis stroj na orani a vozeni. Pak jsem se presvedcil, ze Robot je relativne ideal, ale ted jsem na vazkach. K tomu jsem nasel sekacky Dakr - Panter, ktere maji hydro prevodovku, 15HP, vozik se za ne da dat, ale neni k nim orani a vozik nevim proc davaji jen 250kg. Vari jsem od zacatku zavrhl kvuli dvema prevodovkam a prepinani kol. Tak nevim kterym smerem se vydat. Pred domem mam Toyotu, ne ze bych nechtel podporovat ceskeho vyrobce, ale on z valne casti dilu a asi i monteru neni cesky a k tomu Toyota funguje jinak, je to stroj pro drsne zachazeni, ktery vyzaduje jen pravidelne meneni oleju a ostatnich serepeticek - diky tomu jezdim a nestaram se (napriklad o proslulou vahu vzduchu od VW). Rad bych se i v tom trakturku trefil co nejbliz k tomu, ze starost o nej bude minimalni, rozhodne se mi nechce shanet soustruznika ci frezare nebo nedej boze si soustruh a frezu porizoval domu ;-). Rad podporim malou firmu proti velkym, sam v male delam, ale ma to urcite hranice. Lubos
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3   
zahrada.cz
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika