Malotraktor - regulátor ťahu



Stránky: 1,  2,  3   
mirdoss - (30) - 103.241 (?) 
12.6.2015 19:07, zobrazeno: 18447x

Dobrý deň, chcem sa spýtať či mi viete poradiť, objasniť ako má pracovať regulátor ťahu na maltoraktore podobný systém motorov ako vari, agzat - konkrétne je to motor Robin EH18V, bol rôznymi "majstrami" rozštelovaný, tak sa pokúšam ho spojazdniť ako by mal chodiť ale je to ťažké - formou pokus - omyl a podobne. Pracuje tak že keď zýšim otáčky do maxim. polohy páčky - sú cca 3300 ot/min a motor ide, po chvíli klesnú otáčky - regulátor sa na chvílu prškrtí a potom sa uvolní a opäť ide oki a tak to opakuje sa.

Nemáte niekto skúsenosti s tým Robinom?

Dík za info.

Foto zapojenia tiahiel, pružiniek atd.
Foto zapojenia tiahiel, pružiniek atd.
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 48.106 (?), 12.6.2015 20:27
Mechanika je podobná Hondě GXV 160, jenom nevidím štelovací šrouby. Páka nad olejovým filtrem je od regulátoru otáček v motoru. Ovládá škrtící klapku karburátoru. Pružinky jsou natažené, nezbyde Vám než si vypůjčit otáčkoměr a poštelovat vyvažovací pružiny páky regulátoru. Není vidět v jakém stavu je pružinka, která je v táhle společně a druhý konec má u škrtící klapky. Změny otáček nemusí být způsobené pružinkami, mohou vznikat od karburátoru, ucpaná tryska aj. Regulátor na změny otáček reaguje čím jsou vyšší tlak na rameno páky regulátoru proti pružině je větší a opačně. Přes táhlo je pak regulován motor škrtící klapkou karburátoru. Jak pochopíte princip můžete problém vyřešit sám. Snad není ulomená packa regulátoru, čekala by Vás rozborka motoru.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
mirdoss - (30) - 103.241 (?), 12.6.2015 20:52

Pružinka na škrtiacu klapku karburátora je nová, tie dve kratšie sú natiahnuté už tak sa snažím ich ako tak nastaviť,..lebo aj to tiahlo bolo úplne rovné tak som ho len tak ohol cca podla obrázku v návode ako som videl a všetko ovládanie bolo ináč, bovden bol úplne v pravo o 5cm a tým pádom páčka plynu keď sa dala do predu - vtedy motor šiel do volnobehu. Teraz je tak asi ako by to malo byť, páčka plynu keď je v predu tak aj otáčky idú hore na max. Ten regulátor dosť jemne pracuje - tiahlo z pružinkou sa potiahne kúsok do ľava, otáčky klesnú a potom sa to vráti späť, otáčky stúpnu - len presne nechápem tú funkciu regulátora vlastne, otáčky aby pri záťaži neklesali ale naopak aby boli vyšie, konštantné - väčšinou sa to práve riešilo že sa pružinka pritiahla aby bol regulátor na pevno akože vytiahnutý. Tak skúsim ešte orginál pružinky zohnať a potom to ladiť.

Prikladám foto pred tým ako to bolo zle:


Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 48.106 (?), 12.6.2015 21:52
Regulátor otáček je takové plastové ozubené kolečko se dvěma závažíčky na čepech, závaží jsou po stranách v kolečku. Jak se kolečko roztočí, závaží vysunují středový kolík, který tlačí na páku a ta přenáší pohyb na škrtící klapku. Pružina vytváří protitah regulátoru, aby se udržovaly otáčky motoru. Narušení tahu pružiny změní otáčky. Jak podržíte páku regulátoru co se stane?
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
mirdoss - (30) - 103.241 (?), 12.6.2015 22:06

Ja tam nevidím taký regulátor, či tú funkciu neplní karburátor zo zadnou škrtiacou klapkou? Pri podržaní zadného tiahla otáčky jasne neklesnú preto by to chcelo silnejšiu pružinku asi.

Karburátor
Karburátor
Náhlad1
Náhlad1
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 105.167 (?), 12.6.2015 22:19
Regulátor otáček je v motoru. Tlačí na páku, pružina udržuje protitah regulátoru v maximu otáček, regulátor ubírá a přidává podle otáček v nastavení polohy podle páčky plynu. Dávám obrázek oranžový je regulátor otáček.
A
A
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
mirdoss - (30) - 103.241 (?), 12.6.2015 22:31

no ano tak to bude - len chcem to docieliť aby to len tak nekolísalo - budem davat pružinky ked zoženiem, a este potom karburátor prefúknem - snád to bude stačiť, lebo rozoberať ho velmi do skrutky nechcem.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 178.9 (?), 12.6.2015 22:44
Určitě vyčistil bych trysky hlavní je zespodu uprostředka jak sundáte misku plováku. Do šroubku neé jak ztratíte jehlový ventil osičku máte po radosti. Dejte si karbec na čistý stůl a vopatrně :-: Na vyčištění pořádně aditivum na sajrajt z benzínu ani nemusite do šroubku. Na Hondě mám dvě trysky japonci se příliš neliší. Zvenku je volnoběžná plastová, v karbecu zašroubovaná hlavní. Kdyžtak dejte fotku.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
mirdoss - (30) - 103.241 (?), 12.6.2015 22:56

Oki pozriem to ked to budem riešiť najbližie, preto som zatial sem písal aby som trošku nabral info čo ako dalej - tak vďaka za info :)

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
mirdoss - (30) - 103.241 (?), 13.6.2015 20:58

Ešte by som sa chcel spýtať akú funkciu plní táto brzda vid. obrázok, a ako má byť nastavená ak mi viete poradiť.

Brzda
Brzda
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika