Má u Vari motor Honda nějakou jasnou výhodu proti dvoutaktu?



Stránky: 1,  2,  3,  4,  5   
host - 236.107 (?) 
24.4.2008 12:21, zobrazeno: 83907x

Řeším následující problém. Dosloužil mi starý dvoutakt JIKOV u Terra-VARI a já teď zvažuji, zda je lepší prostě koupit nový dvoutakt nebo koupit Hondu GCV160, jehož cena je jen o trochu vyšší a převodovku DSK317 nechat předělat na DSK317/S, což by se mělo vejít do několika tisíc. Má někdo zkušenosti s tím, jak se VARI chová s oběma těmito motory? Poskytne třeba ta Honda GCV 160, která by měla mít větší krouticí moment a obdobný výkon jako dvoutakt, v praxi nějakou jasnou výhodu oproti dvoutaktu, která by vyvážila vyšší cenu a ztrátu svahové dostupnosti nebo je lepší zůstat u dvoutaktu? Vari používám na orbu, rotavátorování a odvoz dříví z lesa. Za případné zkušenosti a rady předem děkuji. Jaroslav Hlava

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
asteroid - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (87) - 70.240 (?), 24.4.2008 12:59

Stejný problém jsem řešil před dvěma lety - otcovi také odešel starý Jikov.

Pro uvedené práce je čtyřtakt Honda lepší něž nový dvoutaktní motor - ten by jsem dopručoval kdyby při práci převládalo třeba sekání.

 K předělání převodovky - stačí pouze vyměnit "štefty" na převodovce - místa kde se připínají rychloupínáky. Řidítka použil otec také původní - s menšími úpravami

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 33.146 (?), 24.4.2008 14:09

Jak je možné zničit původní motor? Vždyť stačí GO za pár korun a jede se dál. Současný motor Honda GCV je hoby, se všemi negativy (životnost). Dříve se osazovaly poloprofi (někdo je označujel za profi) Hondy řady GXV (snad jsem to nepopletl) a ty byly výborné. Já bych koupil opět dvoutakt nebo profi motor BS-INTEC s tlakovým mazáním a vysokou životností. Přiklad těchto motorů je např. na zahradní-technika.com v sekci traktory-motory. Snad to nebudete považovat za reklamu, poněvadž ceny v tomto obchodě nejsou nejnižší, ale lepší přehled motorů na Vari jsem ted v rychlosti nenašel.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 24.4.2008 16:46

Motory Honda GX -V ertikal jsou dle toho na čem jsou použity profi motory. Z pohledu změny - 2/4 takt se stačí poohlédnout po sekačkách, které byly dříve s 2 taktními motory. Každý, kdo tuto změnu absolvoval pochválil nízkou spotřebu, kultivovaný chod motoru, jednoduché starty a úžasný poměr vykonané práce/ spotřebované palivo. Je fakt, že jsou tyto motory složitější a trochu náročnější na údržbu. Při dodržení těchto požadavků, ale vydrží déle a déle se nemění počáteční výhody - výkon, starty. U Vari bych o 2 taktu uvažoval pouze z důvodu neznalosti s provozem 4 taktu a snad velké svahy. Kdysi jsem počítal spotřebu u GXV/ 2 takt - na životnost cca 4500 hodin, když hodně uberu u GCV - 2500 hodin a každá provozní hodina je ve spotřebě o 0,4 ltr vyšší spotřeba u 2 taktu, k tomu olej do benzínu - 1000 litrů rozdíl - při ceně 30 Kč - máte to jen ve spotřebě zpátky s rezervou na opravy. To, že GCV není profi nevadí, neboť se již velmi osvědčily na jiných strojích i Vari. Tento motor jednoduchý a spolehlivý. S Hondou jsem se už něco nadělal a jednoznačně doporučuji.Tu spotřebu na hodinu práce uvádějí sami výrobci - Vari 1,2 l a Honda 0,8l  - průměr. Ještě bych dodal, že hodně majitelů 2 taktů změnilo pohonnou jednotku právě při důvodu dosluhující původní.  Jinak jen pochválili, ale řekli, když to zatím jede, tak počkám, až bude problém. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 29.75 (?), 24.4.2008 17:16

Jikov má jednodušší údržbu, navíc je tady dost sporným požadavkem životnost, kterou má Jikov asi 2500 mth, kdežto Honda má cca 1500 u GCV a zhruba 3500-4000 mth u GXV. Je to hodně o konstrukci motoru a uložení pohyblivých částí, Jikov to má řešené klikou ve valivých ložiscích, GXV má dole valivý a nahoře kluzný a GCV obě kluzný. Nejvíc to však závisí na údržbě, kterou potřebují všechny motory a pravidelně. Avšak můžete vyzkoušet i jiné motory než Hondu, je tady i velice kvalitní řada INTEC 825 series od Briggsu, to jsou moc dobrý motory, prostě lepší než HONDA GXV 160.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 110.159 (?), 24.4.2008 19:29

S Hondou srovnávat nemůžu. Já mám doma na výběr mezi dvojtaktem (s elektrickým zapalováním) a motorem Tecumsech 4T. Ten jsem koupil na inzerát asi za šest tisíc ojetý. Oba motory dobře startují, dvojtakt má suběktivně větší výkon (dělá velkej kravál), ale hlavně na plnej plyn hodně žere. 

Já bych volil 4T. Když spočítám tu životnost 1500mth x spotřeba o 0,4l míň x 32 korun = ušetříte jen na spotřebě 19 tisíc.

způsob uložení klikovky u 4T a 2T se nedá srovnávat. I automotor má šálky

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 29.75 (?), 24.4.2008 19:37

No rozhodně nedělá hluk velkej, záleží to taky na kusu a na tom, čím Jikov mažete. Soused používá ten s elektronickým zapalováním a dokonce je tišší než čtyřtakt, aspoň subjektivně. Ale uložení kliky rozporovat budu.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 21.210 (?), 25.4.2008 12:15

No, tak podle mych zkusenosti je v dnesni dobe lepsi volba ctyrtaktni motor. Nevolil bych vsak Hondu, ale Briggs&stratton intek 65 pro, tento motor ma tlakove mazani s olejovym filtrem (filtr je stejny jako na aute), diky tomuto olejovemu fitru je olej i pro hojnem pouzivani cistejsi. Honda takovýto filtr nema... Díky tlakovemu mazani se hodi i do svahu. Dale ma velice kvalitni valec, lehce se startuje. B&S ma take malou spotrebu a neni hlucny. Jedna se o strary dobry typ s usporadani OHV.  U Hondy se nejvice plati za znacku, je sice pravda, ze je kvalitni motor, ale za ty prachy... treba vzduchovy filtr to je hruza a des, hodne mizerne ho udelali, je nejaky cely chatrny. B&S je dle meho nazoru lepsi. Zalezi pouze na Vas jaky typ motoru si vyberete... jenom aby jste toho pak nelitoval...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 29.75 (?), 25.4.2008 20:36

Pane 21.210, dávám vám za pravdu. Motor 825 Pro Intec OHV je nejlepší motor do 6,5 HP na trhu

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 26.4.2008 7:33

Zde se můžete podívat na motory a jejich ceny : www.jvs-zahrada.cz/katalogy-ceniky-akce.html. Ještě vysvětlení ,proč já doporučuji Hondu. V době, kdy jsme kupovali Vari sestavu, byly v nabídce 3 volby motorů. Honda, BS, 2 takt. Dost jsem přemýšlel, který motor zvolit. Honda byla nejdražší a dost jsem uvažoval o BS. Prodavač mi tehdy doporučil Hondu, BS prý byla pouze rozšířená nabídka, výkonově slabší, jak se ale ukázalo, hlavně slabší i po stránce životnosti. BS byly tehdy v nabídce krátkou dobu. Honda měla velký náskok a myslím si, že ho má i nyní. Je jasné, že ostatní výrobci zdokonalují a snaží se srovnat s nejlepšími. Podle ceníku je Honda o něco dražší, ale je osazována na stroje, které jsou hodně zatížené a to i v profi oblasti -  čerpadla pro hasiče mají GCV motory a sekačky na velké plochy také. Na stránkách Vari, a.s. jsou pouze Honda motory a 5 letá záruka. S ohledem na zkušenosti, které mají, to jasně vypovídá o spolehlivosti a kvalitě těchto motorů. Používáme také BS a proti 2 taktu je to lepší volba. Na malotraktoru bych ale neměnil za jiný motor. Kroutící moment řady 825 je menší než GCV 160/190, olejový filtr má Honda na vyšší řadě a mě vůbec nevadí, že na mém motoru není. Z pohledu životnosti je lepší taková filtrace, ale i když používám Vari hodně, překračuje jedna výměna oleje za rok lhůtu pro pravidelnou údržbu motoru. Nemusím kupovat filtr, který má omezenou životnost - výměna oleje.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5   
zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika