Křovinořez Hecht Kendo - po cca 15 min chcípne a nejde nastartovat



PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6460) - 70.100 (?)
25.5.2009 6:32

Když to budete mazat poměrem 1:25, zanese Vám to každý olej. TSF za to nemůže.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2,  3,  4,  5  >   
host - 242.192 (?), 24.5.2009 16:19, zobrazeno: 104708x

Mám tento stroj. Jsem s ním spokojený, až na tohle... Cca po 15 minutách práce, většinou na plné otáčky najednou začne jít více do otáček a za několik sekund chcípne. Pak nejde nastartovat, ať dělám co dělám. Po pořádném vychladnutí (cca několik hodin) zase normálně v pohodě přes sytič chytne a jede. Než se to zase stane.

Olej používám kvalitní červený Stihl 1:40, chytání a tah bez problémů, než se stane tohle.

Napadá Vás někdo, jak to vyřešit? Dost by mi pomohla i rada, je to prostě čína a nic s tím nenaděláš... Vim, že budu šetřit na něco pořádnýho.

Moc děkuju za každou radu!

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 24.5.2009 16:45

Zkusil jste otevřít nádrž? Jak dlouho to dělá? Jak je starý křoviňák?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 242.192 (?), 24.5.2009 17:52

Je starý něco přes dva roky. Dělá to cca rok. Nějak jsem tomu nevěnoval pozornost a je možné, že by to dělal od začátku, jen jsem si toho nevšiml. Tak nějak jsem s tím žil a teď už mi to začalo pít krev. Protože mi přibyly plochy a musím to dělat na několikrát. Že se "blížím ke smrti" poznám tím, že mi motor chcípne na volnoběh. Když ještě není úplně mrtvý, podaří se mi nastartovat pod plynem a musím jej držet v otáčkách.

Dodám, že motor je značky BlueBird, Italské výroby.

Jak to myslíte s tou nádrží? Jako jestli je čistá? Ano, je, benzín čerstvý. Karburátor i vzduchový filtr vyfoukaný. Spodní kloub pravidelně mažu správným mazivem. Spíš se mi zdá, že to má něco společného s přehřátím. Když "plivnu" na žebra, tak opravdu hodně syčí. A když pořádně vychladne, naskočí na první našlápnutí, drží otáčky na volnoběh, prostě paráda...

Zpočátku jsem do toho dával olej Mogul TSF, se kterým to dělalo po kratší době. A celkově nechtěl moc do otáček. Olej Stihl to podstatně zlepšil.

Ještě mně napadá, je možné, že by to třeba dělalo proto, že jsem předtím s nekvalitním olejem motor zadřel? Jak se projevuje zadřený motor? Nemám s tím zkušenost. Něco podobnýho mi udělala Jawa 350 a po výměně benzínu za směs s kvalitním olejem zase jela jak dřív - jasný, je to úplně jiný motor :)

Taky mně napadá, možná je třeba celý motor sejmout a pořádně vyčistit dráhy vzduchu. Aby se lépe chladil. Co myslíte?

Ještě mně napadlo - svíčka. Je tam nějakej podivnej noname. Když ji vyndám, jiskru normálně háže. Nejsem automechanik, ale vím, že svíčky mají nějaké teplotní hodnoty, atd.

Popravdě, trošku mně to začíná štvát a vždycky si říkám, že koupím něco pořádnýho. Ale pak studenej chytí a když jede, jede k mý plný spokojenosti. Tak nejdřív zkouším jestli by to šlo vyřešit...

Mockrát děkuju za reakce

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 24.5.2009 18:43

Přidřený motor by byl vidět po sundání výfuku, ale i po demontáži svíčky (i když trochu hůře), pokud má alespoň trochu slušnou kompresi, nevěřím přidření. Svíčka by asi vyměnit chtěla, jenže ta by to nehnala do vysokých otáček i noname. Spíš to vypadá na přehřátí gufer a otevřením se přisává falešný vzduch. Ztrácí to, jak píšete volnoběh. Otevřením nádrže vyloučíte špatné odvětrání nádrže, pokud se stav po znovu zavření nezlepší a nepůjde normálně natočit. Udělal bych to už při prvním zhasnutí na volnoběh. Budete-li sundávat výfuk, zkontrolujte výfukový kanál, zda není zanesený karbonem a výfuk taktéž.(Mogul TSF)

Jakou kompresi má motor po prvním zhasnutí. Je-li znatelně horší než při studeném startu, pak mohlo i dojít k připečení pístních kroužků a uhřátý válec se roztáhne a připečené kroužky netěsní.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 174.65 (?), 24.5.2009 19:41
Mogul TSF rozhodně nezpůsobil přidření nebo zakarbonování, je to v rámci své normy velice kvalitní olej. Taktéž tipuji odvětrání nádrže nebo gufera. Možnost přidírání při vysokých teplotách (plivnutím na žebra nezjistíte), ale bez sejmutí válce to nezjistíte. Začal bych od nejjednoduššího a sejmutí válce bych si nechal na konec.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 24.5.2009 19:49

Andy, Andíčku, Mogul TSF jsem zavrhl jako jeden z prvních, neboť pila doslova "hulila", píst byl po pár dnech černý jak bota. O TS ani nemluvím. Víte dobře, že na tabulky moc nedám, radši zkouším osobně! Kontrola přidření je výfukem dostatečná a zároveň se vyloučí zakarbonování. Jak je známo, píst jde pod výfukový kanál, narozdíl od ssání a je dobře vidět do válce. Ta gufera právě může tlakovat/otvírat uzavřený výfuk. Nevím zda je na něm sítko proti jiskření a i jeho zanesení bývá dost často příčinou podobných potíží.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
L. Radek - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (404) - 96.66 (?), 24.5.2009 20:14
S tim Mogulem TSF s panem Radkem souhlasim. Mel jsem ho jako doporuceny olej ve svem cinanovi jeste k tomu s pomerem 1:25 a je po trech letech uplne zanesenej karbonem pred tim jsem rok pouzival Castrol TTS a motor byl cisty, jenze pri zarucni oprave to zjistili a dali mi jasne najevo, ze pokud bude zavada souviset s olejem, tak zaruku neuznaji. R.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6460) - 70.100 (?), 25.5.2009 6:32

Když to budete mazat poměrem 1:25, zanese Vám to každý olej. TSF za to nemůže.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 118.24 (?), 25.5.2009 7:59

to tahle obecně říci nejde. Pokud je motor stavěnej na poměr 1:25, tak se nic nezanese. Třeba starý PF 62 - tam byl poměr 1:20 nebo 1:25 a jakmile se trošku prohřál, tak nekoučila vůbec, až byl chvílema dojem, zda tam olej vůbec je.

Sice to není ke křoviňáku, ale jen pro upresnění.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6460) - 70.100 (?), 25.5.2009 8:56

Už jsme dost Off Topic. Motor "stavěný" na jiný poměr mísení prakticky neexistuje. 2T motor _klasické_konstrukce_ je stejný v podstatě od začátku, kdy byl vymyšlen. Jedinou podstatnou změnou bylo odstranění deflektoru a vratné vyplachování. Změnit můžete jen materiály, drobné konstrukční detaily. To jakým poměrem mažete je z největší části dáno použitým materiálem. Samozřejmě moderní oleje mají lepší 2T vlastnosti, takže nízký mísicí poměr se projeví méně.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika