Klepani a ctyrtaktovani dvoudobeho motoru



Stránky: 1,  2   
host - 136.198 (?) 
20.6.2013 6:39, zobrazeno: 12765x

Dobry den. Vysvetlite mi prosim tyto dva pojmy a poradite jak je u motoru poznam?

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 178.235 (?), 20.6.2013 8:38

Klepání uslyšíte (pokud je dost velké opotřebení a velká vůle v uložení ojnice a kliky),když vytáhnete svíčku a ručně pootáčíte setrvačníkem oběma směry.Při běhu motoru je markantnější, je slyšet i klika.           Čtyřtaktování znamená, že dvoutakt.motor běží jako čtyřtakt, neboli pracovní zdvih se zápalem směsi je na každou druhou otáčku.Dvoutakt takto pracuje při příliš bohaté směsi, jeho výkon je velmi nízký, svíčka je mokrá a černá(pokud vůbec jiskra jde).  AB

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 136.198 (?), 20.6.2013 10:14

klepanim jsem mel namysli samozapal pri kompresi nebo kvuli nizkemu oktanovemu cislu.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 178.235 (?), 20.6.2013 11:37

Vlivem nižšího oktanového čísla (antidetonačních přísad) je možné, že dojde k samozápalům u vyšších kompresních poměrů a klepání, které je slyšet, jsou opět vůle na ojnici nebo klice.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6490) - 14.199 (?), 20.6.2013 11:53

Nejde o samozápaly, ale o detonační hoření směsi. Tlaková vlna narazí na stěny spalovacího prostoru a to je slyšet jakoby zvonění. Dochází k neúměrnému namáhání klikového mechanismu. S vůlemi to nemá nic společného, leda je to může zvětšit. Dochází k tomu nejčastěji, když se motor zatíží a otevře naplno plyn při nízkých otáčkách. Pokud jde o čtyřtaktování, měl by to být jakýsi kokrhavý zvuk motoru při plném plynu a maximálních otáčkách, kdy je slyšet, že motor neběží jaksi hladce. Má to být známka správného seřízení. Svíčka v takovém režimu jistě nebude mokrá a černá. Trochu vlastní iniciativy by neškodilo, google to vyhodí hned jako druhý odkaz.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 72.149 (?), 20.6.2013 12:45

Je to jak píše PP.  Samozápalem se rozumí stav, kdy i při vypnutí zapalování motor běží. Při normálním běhu motoru začně spalování zapálením směsi svíčkou. Aby hořící směs předala co nejvíce energie musí spalování probíhat plynule. Při velkém kompresním poměru nebo malém oktanovém čísle dojde k uvedenému detonačnímu hoření. Vzniká to co popsal PP. jen namáhání motoru a žádná práce. Starší motory krátce zaklepaly po prudkém přidání plynu. Jinak oktanové číslo vyjadřuje odolnost benzínu proti detonačnímu hoření.

FO

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 178.235 (?), 20.6.2013 13:54

PP, přiznám se, že Vašemu příspěvku nerozumím.Tazatel začal o čtyřtaktování dvoutaktu, nebo o detonačním hoření směsi? Domnívám se, že tato rubrika ani není vhodná nad věcí teoretizovat.Většina čtenářů se mnou jistě bude souhlasit.  AB

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6490) - 14.199 (?), 20.6.2013 14:14

To je your problem, že nerozumíte. Já vám to do hlavy nenaleju. Dotaz zněl, čtu-li dobře, na klepání a čtyřtaktování dvoudobého motoru. A je spojka souřadící. Klepání jsem se pokusil vysvětlit, čtyřtaktování jsem opsal ze zdrojů tady ve fóru. Že bych teoretizoval mi nepřipadá. Nevím, co udělá většina, já nesouhlasím. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
Rony - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1084) - 192.99 (?), 20.6.2013 14:41

Dovolím si to upřesnit, tak jak jsme se to učili v předmětu "spalovací motory". Klepání je dostihnutí rázové vlny čela pístu. To znamená, že střední pístová rychlost poklesla natolik, že hoření je rychlejší (a šíření čela tlakové vlny). Proto se to stává výlučně při nízkých otáčkách. Opatření jsou známá, zvýšit rychlost pohybu pístu a nebo oktanovým číslem upravit rychlost hoření.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 72.149 (?), 20.6.2013 16:45

Sice je to ale daleko od původního dotazu, ale Rony víš jak se měří oktanové číslo? Víš, že v horní úvrati je rychost pístu nulová? Že rázová vlna se šíří rychostí zvuku? Ke klepání dochází při nízkých otáčkách proto, že se při přidání plynu navalí víc směsi než při malých otáčkách stačí motor spotřebovat. Přitom nastane detonační hoření. Pak samozřejmě vzniká rázová vlna, která dostihne dno pístu. Jinak by nemělo. To je jedna ze základních úloh v konstrukci motoru, vyřešit spalovací prostor tak, aby bylo možné co nejvíce zvýšit kompresní poměr.

FO

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2   
zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika