Jízda s Vari na půl plynu



Stránky: 1,  2   
host - 161.252 (?) 
9.10.2015 21:04, zobrazeno: 11514x

Ahoj,

   chtěl bych se zeptat, jestli je možné jezdit s VARI GLOBAL s motorem HONDA GCV 160 dlouhodobě třeba na 50% plynu? Jednalo by se o jízdu po rovném poli a jediné co by to tahalo bych byl já na sedačce vozíku a v předu 28 kg postřikovač. Rychlsot 3,1 km/h na jedničku mi příjde málo a 10,5 km/h na dvojku už by bylo moc. Ideálně okolo těch 6 km/h, ale jde toho docílit jinač?

Díky

Petr

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 58.231 (?), 9.10.2015 22:42

A proč byste nemohl jezdit na půl plynu? Jestli spojka normálně zabírá a neprokluzuje.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 161.252 (?), 9.10.2015 22:48

Já to ještě nemám. Jen o tom teoreticky uvažuji, jestli by tento stroj připadal v úvahu. Každopádně jinde mi to nedoporučují, pač to stroji asi nevyhovuje???

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 11.107 (?), 9.10.2015 23:02
Jenže jak si ráčíte všimnout, záměr je, snížit pojezdovou rychlost na cca 6 km/h bez ohledu na procentuální polohu plynové páčky. Troufne si někdo potvrdit, že při požadovaném již nezačne prokluzovat spojka? Já bych tu odvahu neměl.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 248.106 (?), 9.10.2015 23:41

Zdravím Petře

ale tuto otázku jsme tady už řešili dlouze a podrobně na jaře. Pokud tedy máte už ten Global koupený tak nezbývá, než si sehnat nápravu s koly, která mají příslušně kratší obvod. Při ubrání plynu totiž dojde k snížení rychlosti na cca 8 km/h a pak dojde k rozpojení odstředivé spojky. Jestliže však ještě sestavu nemáte koupenou, pak převodovky pro 2T (DSK317 obj.č. 3411) se stále vyrábí (sestaví z dílů skladem) po závazné objednávce koncového zákazníka. U ní při ubrání plynu dojde k snížení rychlosti na 6,4 km/h a pak zase následuje oblast prokluzu spojky či ťukání obložení o bubínek.

Asi nejjednodušší bude sehnat kola od DSK316, které mají ráfky "poloviční" a dodělat k nim poloosy navlékací na čepy trčící z Globalu. Protože ráfky jsou 6" místo 12" ale pláště jsou v obou případech 5" tak poměr obvodů bude jen 0,72 a tak budete muset ještě trochu ubrat plyn, ale stále se vejdete do otáček, kdy spojka je sepnutá a neprokluzuje (k prokluzu dojde při snížení na rychlost 5,5 km/h). Dolní plocha převodovky bude o 3" níže (cca 8 cm z původních 16), což je stále dost dobrá prostupnost po roviném terénu. Další možností je sehnat kola s ráfkem 8" a pláštěm 4", což by měla být náprava TN-ECO (prodávaná pod objednacím číslem 4292). Tato náprava také má pevné upevnění polosy k ráfku (bez náboje s volnoběžkou ovládanou polohou palce) - proto je levnější.

Nejchytřejší řešení je pak kombinací obou metod = převodovka DSK317 pro 2T a k tomu menší kola. Budte tak moci ubírat jen "ctvrt_plynu" místo "až_na_prokluz a kousek_zpátky"! Jestliže si navíc koupíte PowerMeter nebo jiný podobný snímač otáček motoru, budete moci mít rychlost pojezdu stále pod kontrolou.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 161.252 (?), 9.10.2015 23:57

Díky a smekám s Vaší pamětí:)

  Ještě to nemám. Ve finále to bude vypadat jinak. Něco jsem tomu dnes věnoval a jinde mi chlapi doporučují radši připlatit a pořídit např. Dakr Fd-3. To už je sic sakryš mašina, ale zase mne to vyveze i do kopečku a na poli se to bude snad chovat méně hopsavým způsobem, což by bylo dobré pro přesnost práce. A hlavně to má plynule nastavitelnou rychlost a super zatáčecí sedačku:)

Děkuji však za Váš nástřel možností. Člověk nikdy neví!

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 248.106 (?), 10.10.2015 0:20

njn hydrostatická převodovka je o úplně něčem jiném. Je však otázkou, jestli při hydrostatu jít do jednoosáku a nekoupit nějaký ten rider či traktůrek (např SOLO 566 H).

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 161.252 (?), 10.10.2015 9:06

Mám to na ježdění po poli a na předek chci namontovat ULV postřikovač viz obr. a to by asi na ten traktůrek nešlo, ne? Další věc je, že by to chtělo i jiná kola, pač někdy bude pole trochu mokré a s tímto na blátě by to asi nebylo to pravé ořechové


Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 72.218 (?), 10.10.2015 9:07

Solo 566 H je akorát překapotovaná a předražená STIGA 1066. Ta vyjde o dva a půl tisíce levněji. Přitom má střeva úplně totžná.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 248.106 (?), 10.10.2015 10:07

Ano, jedná se o totožné stroje s totožnou nákupní cenou. Prodejní cena se liší podle prodejců, jejich marží a kursu koruny v době dovozu do ČR.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2   
zahrada.cz
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika