Jikov 1447 DV VAPE



Stránky: 1,  2,  3,  4,  5   
emtymaster - (1) - 123.212 (?) 
11.9.2013 21:23, zobrazeno: 49911x

Zdravím, uvazujem nad kúpou motora Jikov 1447 DV VAPE, rád by som sa dozvedel nejaké skúsenosti a prípadné problémy od majitelov tohto motora, lebo nenasiel som vela príspevkov k tomuto motoru. Nejake problemy boli s podtlakovym dekompresnym kanalikom, tak zato DV.

Ďakujem.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 9.2 (?), 13.9.2013 20:08

Motor Jikov 1447 se teď vyrábí s manuálně ovládaným dekompresorem, je to systém jako u motorových pil - zmáčknete a startujete. Jde to krásně zlehka. Motor mám 4 roky s kontaktním zapalováním a nemohu si vůbec stěžovat, je to spolehlivý a silný pomocník.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 19.15 (?), 13.9.2013 21:21

Tedy on se vyrábí i s dekompresorem připojeným ke karburátoru a dekompresním kanálkem(s tím jsem si užil po dva roky peklo),ale teď už mám verzi s dekompresorem mechanickým, a to je paráda.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 72.218 (?), 14.9.2013 12:10

S dekompresorem podtlakovým se tento typ motoru už nedělá - nyní pouze ve verzích s kanálkem nebo mechanickým dekompresorem. Co jste si užil za peklo?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 227.133 (?), 15.9.2013 16:02

Trochu pro pořádek. Označení motoru je správně JIKOV 1447 DV, nic víc, VAPE je označení zapalování - bezkontaktní elektronické se světelnou cívkou 6V/17W.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 123.212 (?), 17.9.2013 22:49

Díky. Viem, ze VAPE je oznacenie bezkontaktneho a ISKRA je kontaktne ale uviedol som to tam schvalne, lebo som pocul ze su nejake problemy s tym zapalovanim a lepsie je zobrat Iskru, cize kontaktne. Este jedna vec co sa mi zatial podarila zistit, ze da sa spravit len jeden vybrus, kvoli hrubke, ci skor tenkosti stien valca. Ale zatial som rozhodnuty ist do tohto motora s manualnym dekompresnym ventilom a kontaktnym zapalovanim.

Dakujem zatial za odpovede a prosim aj ostatnych napisat svoje dalsie postrehy aby to bolo napomocne aj dalsym zaujemcom, lebo predajca vam naslubuje aj modre z neba ked chce predat :D

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 125.225 (?), 4.12.2013 8:11

Na tomto motoru to nejde. Jedná se o českou specialitu a nejen u tohoto motoru. U těchto motorů jsou dva zdvihové objemy, ale jeden výchozí polotovar. Aniž by se cokoliv měnilo na válci, pro menší zdvihový objem, tak se do něj flákne větší díra a hned máme dvě kubatury, to je 133 a153 kubických centimetrů.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 40.92 (?), 19.10.2013 11:31
Je tady nekdo tak technicky fundovany, kdo vi, kam vede ten dekompresni kanal a dokaze vysvetlit, jak se chova pri startu a behem chodu motoru (vykonova ztrata)?
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 21.5 (?), 19.10.2013 13:53

Technicky natolik fundovaný nejsem, ale tento motor jsem vlastnil.Síla potřebná k nastartování je u nového motoru o maličko menší, než u klasického provedení.Ovšem po čase až se kanálek zaplní karbonem je to snad i horší.Utrhl jsem startovací šňůru, což se mi za 20 let u předchozího motoru nepovedlo.Kanálek je vrtaný ze dvou směrů.Ve styku obou vrtů je pravý úhel, což velmi stěžuje, až znemožňuje jeho čištění.Ke startování motoru s mechanickým dekoventilem, jaký bývá u pil, a který mám teď, se to nepřibližuje ani zdaleka.Myslím, že dekompresní kanálek je slepá ulička.Toť moje zkušenost.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 89.147 (?), 11.12.2013 19:42

Telefonicky jsem hovořil s konstruktérem motoru V ČB a ten mi funkci kanálku objasnil takto: kanálek přepouští část stlačené směsi při chodu pístu nahoru zpět do karteru, tím se sníží objem stlačené směsi nad pístem a tím je menší i komprese a tím se to i líp startuje, to ovšem platí pro otáčky motoru blízké vonoběhu, při zvýšení otáček je průměr kanálku příliš malý aby aby při větší rychlosti pístu odvedl kanálek rozhodující množství směsi, tj při větších otáčkách je jeho vliv na snížení komprese zanedbatelný a motor pracuje s plným výkonem. Tak asi tak. Jak jsem koupil tak prodávám..

Josef

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5   
zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika