|
Elektrocentrála SH 1000 DX
|
|
|
|
|
|
|
jjiri - (23) - 221.57 (?) 5.9.2009 23:34, zobrazeno: 54161x
Mám chalupu bez elektrického proudu, takže sháním elektrocentrálu na běžný večerní provoz což je max 400w. Do teď jsem měl tu čínskou, která se u nás prodává pod spoustou značek (2t,650w,20kg) - Vzhledem ke slušné zatěži vydržela celkem dlouho a to tři roky, byl jsem s ní velice spokojen protože i spotřeba se při takovém zatížení vešla do půl litru za hodinu, ale rozhodl jsem se pro změnu a Hondu nedostanu doma schválenou je prostě moc drahá. Našel jsem tedy SH 1000 DX, parametry vypadají dobře:
Motor: G100 (4t,1,2 kw,98cm3)
Trvalý výkon (kVA): 0,75
Spotřeba při 70% výkonu (l/kW/hod.): 0,35
Váha: 25kg
Cena:6000,-
Nemáte někdo zkušenosti s touto elektrocentrálou nebo máte tip na podobnou?
Adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 144.29 (?), 15.9.2009 12:20
Máte od té sh1000 návod, nebo pořádný datasheet?
Invertorová asi nebude, tak jestli má aspoň AVR.
Invertorovou centrálu mohu doporučit zn. Kipor, třeba IG1000
U ní máte na rozdíl od té vaší staré zaručenou malo spotřebu při provozu bez zátěže, nebo s malou zátěží.
Otta
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jjiri - (23) - 25.83 (?), 15.9.2009 23:58
Bohužel, manuál nemám- Proto jsem se ptal na zkušenosti, už jsem jim napsal zda by mohli zaslat manuál tak uvidíme když tak ho sem hodím.
Jinak rozpočet mám omezen max cca 8000 a to ještě bych si to doma od ženy schytal.:)
Dnes jsem koukal ještě na elektrocentrálu v obi, prodávají jí pod tou svojí značkou cmi, ta stojí 7000,-
Stará elektrocentrála odešla tak, že nejdříve začala dávat menší napětí asi 180 v a začala kolísat, tak jsem jako vždy vše vyčistil a elektrocentrála chvilku jela (i kdyz už to nebylo to pravé) za pár dní se ozvala rána - prasklo těsnění pod hlavou, které jsem tedy pracně nahradil, ale pro změnu mi nejde zase benzín do spalovací komory, karburátor jsem vyčistil, ale stále nic tak jsem se na to..., nová stojí 2000 a tahle už má najeto hodně, navíc jsem při demontáži utrhl "kvalítní" šroub u výfuku, tak to byla poslední kapka.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
host - 144.29 (?), 16.9.2009 10:25
Navrhl bych vám 2 řešení,
1)Nejnižší amortizaci za hodinu provozu bude mít asi ta centrála z obi za 2000:-) Navíc už na ni máte náhradní díly
2)Pokud chcete co nejdelší dobu života, kupte vyřazenou vojenskou centrálu. To jsou všechno dvoutakty.
Otta
PS Ještě k té rozbité. Zajímal by mně z ní odstředivý regulátor otáček, jak je udělaný, kdybyste jí mohl rozpůlit, a vyfotit ho.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
jjiri - (23) - 14.198 (?), 16.9.2009 11:36
Až budu mít chvilku tak vám to vyfotím. Vojenská je asi sice fajn, ale jde mi také o provozní náklady.
Jinak k tématu elektrocentrála SH1000DX, má prý regulaci AVR, což moc nevím co znamená? Ta původní co jsem měl tento systém asi neměla? Odhaduji, že to je nějaký usměrňovač proudu či napětí?
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 144.29 (?), 16.9.2009 12:50
Stará centrála používala takový trik, s nabuzením alternátoru pomocnou fází s kondenzátorem. Velmi nestabilní, napětí kolísá zhruba 190-270v, sposta vyšších harmonických...
AVR stabilizuje napětí cca na 10%, je to velmi podobné regulaci u alternátoru v autě. Ale za tento luxus platíte možnonými chybami v regulaci, v kroužcích na alternátoru, a ve ventilech 4taktního motoru. Ve výsledku především závisí na pečlivosti výroby a použitých komponentech(Čína???) takže těžko odhadnout tu spolehlivost.
Otta
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
jjiri - (23) - 14.198 (?), 16.9.2009 13:05
Děkuji za odpověď takže ve finále je možná lepší AVR nemít... Elektrocentrála je asi čína, když se prodává za takovou cenu. U staré jsem měl spíše později problém s podpětím, ale přepětí nenastávalo. Notebook je vůdči podpětí imuní protože jsou dnes adaptéry ve velkém rozashu tuším od 100v do 240v a tv se s tím také poprala jen světla - u žárovek kolísaní světla a u zářivek dlouhé nabíhání.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
host - 144.29 (?), 16.9.2009 13:17
No tak clé to není, AVR je elektronika, to když přežije 3 měsíce mělo by držet dál. Kolik znáte případů že odešla regulace alternátoru v autě. Pravděpodobnější je závada mechanická, já bych se nejvíc bál toho 4 taktu, ventily si budete nastavovat sám? Mám pocit že ty hoby centrály jsou určené pro provoz pár hodin v roce, když vypadne proud, u vás je to skoro trvalý provoz.
Otta
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
Pokračování této diskuze (další příspěvky) | 1, 2, 3, 4
|
|
|
9 rychle rostoucích stálezelených stromů
Stálezelené stromy vytvářejí na zahradách krásné přírodní ohraničení, které lze použít místo tradičn...
Návod, jak na odplevelování při péči o trávník
Odplevelování trávníku je důležitý proces, který udržuje vaši krajinu zdravou. Když se na trávníku n...
Nejlepší rostliny pro rajčata a tipy, jak zajistit, aby se jim dařilo
Pokud uvažujete o pěstování rajčat na zahradě, měli byste zvážit pěstování doprovodných rostlin. Dop...
Závěsná velikonoční vajíčka: kreativní DIY projekt pro jarní výzdobu
Pokud hledáte velikonoční výzdobu, která je elegantní a zároveň snadno zvládnutelná jako DIY projekt...
Pěstování jahod: nejlepší tipy pro obrovskou úrodu
Vyzývám vás, abyste našli jahodu, která by chutnala stejně dobře jako ta, kterou jste si sami vypěst...
|
|
|
|