B&S Intek 13,5 HP - problém



host - 9.189 (?) 
9.3.2013 14:07, zobrazeno: 21903x

Dobrý deň. Vlastním český jednoosý malotraktor Robot s touto motorizáciou a po roku sa začali objavovať fenomény ako: nepravidelný chod; dym a explózie vyrážajúce do sania; opálený tlmič výfuku.

Pôvodne som nepravidelný chod pripisoval vadnému zapaľovaniu, motor sa celý rytmicky pohupuje zo strany na stranu, akoby bol na chvíľu odpojený od elektriky alebo paliva na čo reaguje otáčková regulácia zmenou akcelerátora, pričom po zvýšení otáčok opäť dôjde k ich zníženiu až k podprahovej hodnote, ale predtým, než sa motor zastaví opäť dostane impulz. Takto sa to opakuje, kým nie sú otáčky nastavené úplne na "želvu", kedy to už regulácia nevykryje a motor sa zastaví. Regulácia otáčok pracuje teda neustále, aj keď motor nie je zaťažený, výsledkom je i nepríjemný kolísavý akustický prejav. Motor má aj AVS-ko, ale napriek tomu ho "klepe" ako nejakého senilného dedu.

Často tiež dôjde k "výbuchom" do sania. Preto si myslím, že to môžu byť jedine ventily, resp. ich časovanie. Ako sa to však mohlo zmeniť, tak tomu nerozumiem. Ďakujem za postrehy.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 186.102 (?), 10.3.2013 21:33

Ahoj.Pošli mi prosím typové označenie motoru BS.Čiže Model, typ,kód.Malo by to byť vyrazené na veku ventilov.Kedže si toto neudal neviem presne o aký motor a radu ide.Podla toho pozriem do katalógu a potom ti poradím.Inak ak striela do sania tak sú to ventily, a ksú presne nastavené tak potom netesnia, hlavne sací preto prepúšta do sania.Viacej po tom ako pošleš údaje.Mechanik.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 128.254 (?), 15.3.2013 10:26

Zdravím, nejprve zkontroluj stav "stop obvodu", nejlépe tak, že na modulu zapalování odpojíš slabý vodič s konektorem. Tím se odzkouší zda je vadný modul, nebo chyba ve stop obvodu. Po odpojení vodiče by měl motor fungovat normálně, ale nepůjde zastavit.stop spínačem. Do ventilů nezasahuj, tam závada nebude. Standa.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 195.109 (?), 19.3.2013 23:18

Je to MODEL 2100000; Séria Intek (344 cm3).

A nemohlo dôsť k skôr k zmene časovania ventilov v súvislosti aj s tým governor-om? Skutočnosť, že by bol netesný ventil sa mi nezdá pravdepodobná. Tu som sa totiž dočítal, že pre štartovanie je charakteristický akýsi posun v časovaní za účelom kvázidekompresie (ľahké štarty). Zaujímalo by ma, ako takýto mechanizmus funguje. Tiež som nepochopil, že už pri napohľad nepatrnej zmene vôle ventilov (zväčšenie) nebolo možné prekonať kompresiu (alebo urvem ručný štartér). Na škodovke (OHV)  väčšia vôľa nikdy logicky nemohla mať takýto fatálny dôsledok, akurát je vtedy motor hlučnejší.

B&S_2100000_Intek_13,5HP
B&S_2100000_Intek_13,5HP
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 128.254 (?), 21.3.2013 8:52

Zdravím, nemění se posun v časování, ale pouze úplně nezavírá výfukový ventil. Mechanických provedení je mnoho, ale funkce je vždy stejná. Za klidu stroje přečnívá přes nizký obvod vačky tento mechanizmus, který se při určitém počtu otáček vačkové hřídele "schová" pod obvod výfukové vačky. Pokud tento mechanizmus nefunguje a ventil nenadlehčuje, tak je hlavně u motorů s vyšší kubatůrou problém natartovat, protože je obtížné dosahnout startovacích otáček. Standa.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 83.7 (?), 22.3.2013 16:33

Dobrý deň,tiež mám podobný problém s motorom B&S Quantum XLS 50,objem 190ccm,(jt to rotačná kosačka ALKO) dal som novú sviečku, nový nôž, olej,filter, tesnenie karburátora, odkarbónoval som piest aj ventily, nalial nový 100 oktánový benzín, odskúšal som STOP obvod ako radil kolega Standa - motor išiel aj keď som odpojil ten kábel a pustil stop páku a aj tak má nepravidelný chod ako by ho chviľkami chcelo vypnúť a aj v max.otáčkach, ešte aj sem tam strelý do sania.Neviem čo s tým, celá kosačka sa dosť chveje a je to aj dosť počuť že motor nepracuje ako má.

Ďakujem za radu, L.M.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
Standam - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (471) - 238.142 (?), 22.3.2013 20:02

Zdravím, nyní už je zřejmě vymezená závada v zapalování. Zkuste ještě zkontrolovat, zda je koncovka svíčky shodná s botkou na kabelu. Stává se poměrně často, že si majitel vymění svíčku a nevšimkne si, že osadil svíčku se slabším kontaktem (závitem) do botky kam patří svíčka se silnějším dříkem. Pak už jen zkuste odříznout botku a svíčku napojte bez ní. Pokud ani toto nepomůže, je to zapalovacím modulem. Standa.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 13.44 (?), 31.3.2013 19:48

Je vymenený kompletný interný systém obmedzovača otáčok (governer system) (mechanický). Napriek tomu sa prejavuje dym v saní i s akustickými efektami relatívne často, ale v podstate náhodne. Pri nominálnych otáčkach bez záťaže sa opäť regulácia otáčok rozkmitá, nepravidelnosť chodu pretrváva. Myslím, že to nie je O.K., i keď sa ma už múdrejší pokúšali presvedčiť, že regulátor takto pracovať má, lebo obmedzuje max. otáčky. Lenže on má zabezpečiť konšt. otáčky a nie spôsobovať nepravidelný chod. Navyše nechápem tie ventily. Najbližšie vyskúšam vymeniť zapaľ. modul z kosačky.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Standam - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (471) - 233.42 (?), 1.4.2013 20:00

Zdravím, regulátor reaguje na nepravidelný chod motoru a proto se takto projevuje. Zase jednoduchá pomoc, stačí rukou přidržet táhlo regulátoru a znehybnit jej, pokud motor opět pracuje kolísavě, je to už minule uvedené zapalování. Standa.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 113.78 (?), 8.4.2013 16:44

Za prvé co na to říká záruka a servis. Ta identifikace závady a navrhovaná řešení se mi zdají trošku fantasmagorické. Co tam lejete za benzin- není moc starý. Starý může být i po měsíci v kanistru. Co tak vyčistit obyčejný vzduchový filtr a filtr paliva-osobní zkušenost, oprava za pár korun a je to běžná údržba. Nechci dělat chytrého, ale pokud nepomůže vyčeštění fitru vzduchu, filtru paliva a výměna svíčky, tak jedině servis. Nějaké rádoby štelování ventilů, tak to akorát doprzníte celou mašinu.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika