Na predstih jsem se tu take ptal, odpoved tu je max 14 dni stara. Hodnoty pro rozepnuti kontaktu: 0,3 odtrh a 3mm pred horni uvrati. Ja to nastavoval pri sundanem krycim plechu a nadrzi. Magneto musi byt jiz nasazene a zajistene. Vsechny ukony lze provest skrz otvory v rotoru magneta. Mam kontaktni zapalovani.
Nejdrive jsem nastavil odtrh (maximalni mezeru mezi kontakty) - povoli se sroubek u kontaktu a ten se natoci tak, aby maximalni mezera mezi kontakty byla tech 0,3mm (listova merka)
Ohmetrem jsem se pripojil mezi kostru (teleso motoru) a drat pro zhasinani motoru. Tedy paralelne ke spinaci. Civka ma odpor jenom asi 1ohm, ale i tak je sepnuti/rozepnuti na meraku videt (rozdil sepnuto a rozepnuto je prave ten odpor civky). Hloubkomerem posuvky zasunutym misto svicky jsem si zjistil, kde je "3mm pred horni uvrati" a tuto polohu jsem si fixou orysoval mezi rotor magneta a plast motoru. Potom jsem pomalym otacenim rotoru magneta (lze otacet na obe strany), sledovanim ohmetru (rozepnuti kontaktu) a korekci natocenim zakladny zapalovani nastavil okamzik rozepnuti presne na prekryti fixou naznacenych rysek. Pri rychlejsim otaceni rotorem se do ohmetru indukuje napeti, ktere mereni zkresluje. Je proto potreba otacet pomalu a ve finale merit bez pohybu.
Hodne stesti
Petr Koder
PS: Presto, ze nastaveni vypada slozite, netrvalo napoprve ani 5 minut.