Tak jsem si tuhle rubriku se zájmem pročetl, a nedá mi nereagovat. Oleje zde diskutované (vyjma M2t) ve správném poměru,(dle výrobce motoru), musí vyhovět. Z vlastní zkušenosti jsem ale narazil na problém benzinu. U dvoutaktu není nutné řešit oktanové číslo- smísením s olejem se stejně mění. Problém je, ze automobilní benzin je směs ulovodíků s bodem varu od... do. (citace technické specifikace-dříve oborové normy) Zjistil jsem, že benziny mívají problém ve složení, tj. vyšším podílu lehkých, tudíž i těkavějších složek. Lidově řečeno- benzín vaří.(a stává se to i u aut se vstřikováním) Je-li ještě celé zařízení hodně kompaktní a konstrukčně nedotažené(mizerná tepelná izolace karburátoru), může se projevovat popsaným způsobem. Stejně mi za velice teplých letních dnů občas zastávkuje u můj křoviňák (homelite). Husq. prodává standartizované palivo pro tyto dvoutakty. Zkusil bych i tuto cestu. ( U aut to řešíme zvýšením vstřikovacího tlaku- stačí i 0,2bar) V poslední řadě, bych ještě nepodceňoval zapalování. To, že háže jiskru, neznamená, že má dostatečnou energii pro zapálení směsi při zvýšeném tlaku v motoru. Průrazné napětí směsi je výrazně vyšší, než u vzduchu. A polovodiče dokáží s teplotou taky pěkně fikslovat..