Platan - dobrý pro posezení?



Anitti - (19) - 30.229 (?) 
3.4.2016 16:33, zobrazeno: 11156x

Dobrý den! 

Máme chalupu 600 m.n.m. a jsem začátečník - je tam ořešák, pod kterým bude posezení a ještě bych chtěla jedno posezení v druhé části zahrady. 

Pro to druhé uvažuji nad vysazením platanu - prý jsou odolné a mně přijdou nádherné. Je to vhodné? Vyroste kmen tak, ať si pod ně člověk může stoupout? Jak rychle rostou? Jaká odrůda je nejlepší? Je něco na co si dát pozor?

Děkuji! 

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
   
Maky - (3) - 198.216 (?), 8.4.2016 8:08
Dobrý den, platan určitě vhodný je. Roste poměrně rychle, dá se dobře tvarovat, nevadí mu řez. Viděl jsem dokonce video, jak ho v Německu ve školkách tvarují tak, aby se kmen vyhnul stolu a koruna se pak nad něj skláněla jako slunečník. Dá se u nás koupit i větší strom, pod kterým lze chodit. Sám jsem si takový pořídil na zahradu. Měl bych taky dotaz ohledně tvarování, pokud se najde někdo zkušenější. Chtěl bych ho tvarovat do širokého slunečníku. Nyní mám dvě patra větví, což by mi stačilo. Mám seříznout terminál? Podpoří to růst bočních větví? A kdy bych měl větve sklánět, abych příliš nezastavil jejich růst do stran? Chtěl bych aby narostl co nejvíc do stran a větve se skláněly trochu dolů.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 240.228 (?), 8.4.2016 10:46

Miluju stromy, velké, staré stromy. Platany u nás v okolí nikde nerostou. Poprvé jsem vzrostlý platan viděla v brněnské nemocnici, tuším u sv.Anny a byla jsem jeho nádherou úplně ohromená. Sama mám teď splněný sen - velkou zahradu s mnoha stromy, v bodoucnu mnoha velkými stromy a jeden z nich je platan. Nemám ho na posezení, kolem je záhon s kytkama. S nadšením sleduju, jak mi každý rok povyroste, už je to statný fešák. Těším se, že se snad dožiju toho, kdy jeho koruna zastíní i část domu. S tvarováním tedy nepomůžuwink jen jsem ráda, že se líbí ještě někomusmiley

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci