Napadené jehličnany - co to je a co s tím?



Marie61 - (38) - 160.145 (?) 
16.6.2015 20:48, zobrazeno: 13443x

Dobrý den, prosím o radu. Jsem začátečník a letos mi na malých smrčcích, které mám vysazené asi 4 roky, začalo hnědnout jehličí (obrázek1,2,3). Jsou hnědé i uvnitř, ale na povrchu se to rychle rozšiřuje..Myslela jsem, že je to spálené od slunce... vláhy ale mají dostatek, sousedovým psem to asi nebude a tak jsem si myslela, že to budou svilušky. I když jsem stromečky důkladně prohlédla, nic jsem nenašla, ani drobné pavučinky. O 2 metry dále mám zasazenu zakrslou borovici. Té sice jehličí zatím nehnědne, ale na konci výhonků to vypadá, jako "posypané moukou" (obrázek 4). Prosím, nevíte, co by to v obou případech mohlo být? Co by pomohlo? Nerada bych o stromky přišla

obrázek 1
obrázek 1
obrázek 2
obrázek 2
obrázek 3
obrázek 3
obrázek 4
obrázek 4
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
   
Josef. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2694) - 233.137 (?), 16.6.2015 23:19

Myslím, áe je to přehřátí od sluníčka - úpal.

A na borovici nic konkrétního není vidět; mohou tam být "vlnatky", vlnatí červci., 

Josef.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 248.116 (?), 16.6.2015 23:46

Proč jste vyloučila toho pejska? Mně to připadá právě jako úpal od sluníčka indukovaný močením pejska. Močovina normálně do určité meze stromku nevadí (zpracuje ji jako hnojivo), ale v kombinaci s ostrým sluníčkem a vysokým UV indexem...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
mjancar - (34) - 20.84 (?), 17.6.2015 8:20

Picea conica mně toto dělá, bohužel, pravidelně každý rok (mám jich 11 ks a dělá to každá druhá). Mám za to, že jde o úpal. Jsou celodenně pod sluníčkem, těžká jílovitá půda. Příčinu neumím odstranit. Důsledek řeším tak, že uschlé konečky po oklepání jehličí ustříhnu. Příští rok to krásně obroste a není nic poznat.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku