Identifikace odrůdy + volba podnože pro nový strom



Stránky: 1,  2   
host - 192.252 (?) 
19.11.2021 22:27, zobrazeno: 2248x

Dobrý den, chtel bych predeslat, ze jsem uplny laik a potreboval bych pomoci od zkusenejsich.

A) vedel by nekdo o jakou odrudu by mohlo jit na obrazku?
- sladkokysela chut, jsou krupave, maji pevnou duzinu
- pri kousnuti se maji tendenci "lámat/odlupovat" (nevim jak to lépe nazvat
- jablka jsou ze stromu od nevyuzivane cesty k byvalemu JZD = strom bude nekolik desitek let stary, takze predpokladam nejakou "starou" odrudu
- trhali jsme je v polovine rijna - pri konzumaci byly/jsou vynikajici
- pri okrojeni velmi malo hnednou

B) vysadba noveho stromu - pomoc pri volbe podnoze
- strom bude umisten "solo" do velke zahrady na jizni stranu (slunce cely den) a mel by v budoucnu slouzit i jako zdroj stinu
- nadmorska vyska 350
- puda : 30cm cista hlina, nize postupne vice a vice kamenita (opuka), castecne jilovita, spodni voda hodne hluboko, jedna se o byvaly "sad" kde byly a stale jeste castecne jsou zastoupeny hojne tresne, svestky a prave jablone... vse pomerne starsi stromy (cca 50 a vice let)...
- nasim pozadavkem je... vyska do 5m, minimalne polokmen, idealne kulovita/siroce kulovita koruna 
- poslednich par dni procitam weby a snazim se vyznat v kombinaci ruznych podnozi, ale radeji bych praktickou zkusenost

Diky moc 


Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 91.196 (?), 20.11.2021 9:07

Lord lambourne červený?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 192.252 (?), 20.11.2021 19:06
Podoba tam je, děkuji Kde by se eventuálně dala taková odrůda sehnat? Přeci jen v klasických školkách budou mít zřejmě "proflaknutejsi" odrůdy
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 249.55 (?), 20.11.2021 19:36