Délka výhonů podnože a roubu



Stránky: 1,  2   
host - 240.21 (?) 
27.5.2014 15:41, zobrazeno: 8688x

Dobrý den, jsem zahrádkář začátečník, tak se omlouvám, jestli bude můj dotaz hloupý, nebo jestli je tu už někde zodpovězen a já to nenašla. Na jaře jsem naroubovala podnož jablůňky a roub se mi chytil a stromeček roste. Akorát nevím, jak dosáhnu jednoletého špičáku, jelikož podnož vyhnala zatím větší výhony než roub a začínají přerůstat výhon z roubu. Mám výhony z podnože zkrátit, nebo odstranit, nebo to mám nechat a řešit to na podzim, nebo příští rok? A také mám tu jablůňku zatím v květináči, kdy je nejvhodnější ji přemístit na zahradu?

výhony z roubu a podnože
výhony z roubu a podnože
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 244.2 (?), 27.5.2014 15:55

Když roub tak pěkně roste, je potřeba vzít ostrý nůž a ty větvičky na podnoži pěkně u loňské kůry hladce odříznout. Čím dřív to odstranění výhonů z podnože uděláte, tím líp. Taky povolte už úvazek v místě roubování.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Mimmo - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2261) - 65.132 (?), 27.5.2014 19:14

Ano, plané výhony ihned odstranit, zasadit do školky nebo na trvalé stanoviště, ale úvazek bych ještě chvíli nechal, když se nezařezává. K sazeničce dejte tyčku nebo i 3 tyčky, aby vám ji někdo neposekal křoviňákem. Já dávám jednu dlouhou a dvě krátké do trojúhelníku.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 220.138 (?), 27.5.2014 20:47

ano, úvazek nechat, jen povolit na něm ten uzel aby se nezačal zařezávat. Pokud uzel nejde povolit (začátečníci občas dělají dvojitý) tak se seřízne odmotají se dva-tři závity a udělá se jednoduchý nový bez silného utažení.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci