Hrušeň Dicolor jako vysokokmen



jitunka - (27) - 83.67 (?) 
20.10.2012 18:15, zobrazeno: 9190x

Dobrý den,

chtěla bych do zahrady hrušeň Dicolor, ale v podobě vysokokmenu, aby pod ní bylo možné pravidelně chodit. Obeslala jsem asi 9 prodejců, ale všichni ji mají jen jako zákrsky. Jsem naprostý laik, chtěla jsem se tedy zeptat, zda vůbec Dicolor lze na nějaké podnoži pěstovat jako vysokokmen?

Pokud ano, jak se laik neznalý roubování a podobných technik, k takové hrušni může dostat / zakoupit si ji nejlépe. Předem velmi děkuji za odpovědi.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 180.10 (?), 20.10.2012 18:23

Dobrý den. Mám tuto hrušeň v polokmenu ve svém sadu. Ale zapěstoval jsem si ji sám, čili udělat vysokokmen by nebyl vůbec problém jistě ani pro Vás.  Pokud jsem viděl nabídky školek, tak Dicolor se množí na hrušňovém semenáči, takže doporučuji koupit pěkný stromek s parádním terminálem, zasadit a na jaře potom odstřihnout všechny kosterní větve a v požadované výšce terminál zastřihnout. Ostatní příroda zařídí za Vás, čímž chci naznačit, že z oček vyrazí nové letorosty a za rok budete mít pěknou korunku. Je to tak zhruba, ale tak se to prostě dělá. Stanislaw

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
víítek - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (573) - 6.16 (?), 20.10.2012 19:49

Při extenzivním způsobu pěstování budou plody drobné.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 10.156 (?), 20.10.2012 20:50

Dodal by som velmi drobne.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
jitunka - (27) - 83.67 (?), 21.10.2012 16:30

Velice děkuji za radu s tím semenáčem, zkusím to tak.

Co se týká velikosti plodů, tak vím, že jsou dost malé, ale chutné. A to je přesně to, co potřebuji a čeho si mimo jiné na té hrušni cením.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci