Prosím o radu jak zastříhnout angrešt a rybíz



Stránky: 1,  2   
Ferneti - (1) - 218.214 (?) 
4.3.2013 17:16, zobrazeno: 22185x

Dobrý den, "zdědil" jsem keřík angreštu, keřík červeného rybízu a dva keříky kanadských borůvek. Jelikož jsem úplný amatér (ikdyž pro věc nadšený) nevím si rady, jak zastřihnout tyto keříky, aby byly zdravé a měli co nejvíce plodů. V příloze jsou fotky těchto keříků, jsou 6 let staré, vysoké cca 80-100 cm. Moc vám děkuji za radu :-)

rybíz
rybíz
angrešt
angrešt
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6461) - 9.2 (?), 4.3.2013 17:42

Je jaro! Už začínají dotazy na stříhání a řezání.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
Rony - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1084) - 12.162 (?), 4.3.2013 18:24

Do toho rybízu už mělo být šáhnuto před 2 roky a to tak, že se u země odstřihnou něktré ty jakoby starší a méně perspektivní a tento řez nastartuje výhony nové ze země. Rybíz nejlépe rodí na dvouletém dřevě. Je to výhon dlouhý vyhnaný v jednom roku a v druhém je celý obypán hrozny. Poté se už přírustky na této větvi zkracují a hrozny se zmenšují. Když jsem pěstoval dříve, tak jsem ponechával větve tak 3 max. 4 roky. Jinak je to "drobotina". Zde na obrázku vidím problém, chybí "dorost".

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 220.186 (?), 4.3.2013 19:36

První, co bych udělala, bych do toho keře rybízu do středu nahrnula malý kopeček zeminy, aby bylo zakryté to rozvětvení keře dole. Během roku by tam potom měly vyrazit nové výhony, ze kterých později budete mít nové větve. Protože tyhle staré větve jsou už dost přestárlé, zkusila bych je jen trochu (tak o 20-30cm) pokrátit k nějaké nižší větvičce. Až vyrostou nové pruty, tak ty staré půjdou pryč.