Co s jahodami?



host - 215.190 (?)
27.5.2011 13:26

dobrý den... jsem zahrádkář začátečník. už čtvrtý rok bojuji s jahodama vloni jsem hnojila ceresitem.. a hnojivem na jahody.. na podzim jsem zaryla dostatečné množství kvalitního hnoje do půdy a nasadila snad kvalitní odrůdu z obchodu..(myslím seva). ale jepravda že mi jahody nerodí tak jak bych si přála.. (tak max. na koláč) ale má sousedka (80) sází již několik let stejným stylem.. v srpnu nasadí mladé výhony na políčko. na jaře má mladé rostlinky kvalitně zakořeněné a plné květů a později plodů... a další tři roky nechává tento záhonek "být".. příroda si prej poradí. je pravda že nepoužívá žádné hnojiva ani preparáty.. jen pravidelně zalývá... a kdybych to neviděla na vlastní oči.. tak nevěřím.. že opravdu každý rok sklízí min. 5 kyblů jahody... postupně..zpočátku velké maxi.. později menší.. ale i přes tu "džungli" má její styl velký úspěch.. auvažuji o tom že také začnu takto pěstovat jahody..

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3   
                  
host - 135.2 (?), 31.3.2011 21:16

Takže vám vlastně pořád plodí nové sazenice - dobrý zlepšovák... Když tam ale pořád takhle přidáváte vysokou vrstvu kompostu, musíte mít tu jahodárnu už o hodně vyšší, než ostatní záhony...?     Lída

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Oxalistriangularis - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (578) - 69.144 (?), 31.3.2011 22:48

Ani ne, paní Lído. Jahodárnu mám obestavěnou zídkou vysokou asi 60cm. To kompostové nadělení cca 1x za 5 roků asi nebude tak moc.  Zřejmě to ty jahody zkonzumují. Všimněte si, že i v květináči zemina mizí a dokonce můžou zůstat jen holé kořeny, pokud vitální rostlinu včas nepřesadíte.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 135.2 (?), 31.3.2011 23:13