Množení lilie pacibulkami



host - 24.16 (?) 
19.7.2013 18:03, zobrazeno: 12646x

Zdravím, mám na záhonu lilii tygří která na stonku u listů tvoří pacibulky, takže bych toho chtěla využít a začít množit. Jsem teprve začátečník, takže se chci zeptat, kdy mohu oddělit pacibulky (kdy dozrávají), a co potom, mám je hned zasadit? Zasadila bych je do květináče, v záhonu by se mi ztratily. Jak hluboko a jak daleko od sebe je mám zasadit, jak často zalévat a musí být přes zimu venku nebo je můžu mít vevnitř v chladnější místnosti?

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
   
host - 220.186 (?), 19.7.2013 23:32

Zralé pacibulky opadají samy, nebo když se jich lehce dotknete. Do květináče bych je nedávala (přemokření/přeschnutí). Označte si místo na záhoně třeba čtyřmi zapíchnutými klacíky, pacibulky dejte jen tak 1cm pod povrch země - ony si hloubku zregulují samy. Od sebe jsem je dávala tak 4cm, prvním rokem udělají jen lístek.           Lída

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 77.130 (?), 6.8.2013 9:05

Zrovna jsem chtěla psát to samé, také mi některé lilie, které jsem dostala tvoří pacibulky. A Lído, prosím Vás, kdy asi tak lilie z pacibulek kvetou? kterým rokem? Děkuji Petra

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 220.186 (?), 6.8.2013 14:01

Kvetou většinou až čtvrtým rokem, ze šupin cibule někdy už třetím, ale to jsou ještě malé.  Lída

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 192.79 (?), 9.8.2013 20:58