Skladování česneku - poraďte, jsem začátečník



Stránky: 1,  2   
otas69 - (3) - 112.123 (?) 
25.12.2009 18:27, zobrazeno: 56165x
Jsem zahrádkář začátečník. Intenzivně se tomu moc nevěnuji, ale odstěhoval jsem se na vesnici a ctím, že to k tomu nějak patří. Ale k věci. Trochu česneku jsme si letos vypěstovali. Svázal jsem ho do kytic a zavěsil pod střechu vedle cibule. A jak čtu tady na fóru, udělal jsem asi pěknou blbost. Skladování v nádobách "naruby" je opravdu lepší? A když bych ho tedy přestěhoval do sklenic, jaké je potom nejvhodnější místo? Myslím teplotu a vlhkost. Raději chladno? A snese to sklep? Nebude tam vlhko? A kolik mrazu snese venku cibule? Několik lidí tu uvádělo, že venku přes zimu bez problémů a mě loni venku po mrazech pěkně změkla. Děkuju Vám zkušenějším za rady :-) oťas
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 3.83 (?), 25.12.2009 22:21

Z vlastní zkušenosti :  česnek i cibule - sucho a chladno, čili klasická vesnická větraná spíž. Použitelnost některých CS specifických odrůd česneku bez problému rok!! Mráz nebude pro cibuli úplně ideální prostředí, v čem je vlhkost.to pochopitelně zmrzne a po rozmrznutí...

Pokud máte vlhký chladný sklep, bude vhodný na uskladnění brambor přes zimu a lahvového piva přes léto... 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 176.18 (?), 26.12.2009 0:29

Cibule i česnek - stačí nevytápěná bezmrazá místnost (třeba garáž).     Lída

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
otas69 - (3) - 112.123 (?), 26.12.2009 10:28