Napadené psí víno a jabloň



Petr323 - (1) - 18.89 (?) 
15.7.2011 14:45, zobrazeno: 9396x

Dobrý den, jsem naprostý laik, prosím o pomoc s identifikací choroby/škůdce na jabloni, psím vínu a (asi) jasmínu. Psí víno spolu s jabloní máme už bezmála 15 let a nikdy s nimi nebyl sebemenší problém. Jasmín sice jen pár let, ale také naprosto bez problémů.

Bohužel, letos je vše něčím napadené, viz foto. U té jabloně to bude asi mšice, ale jak říkám, jsem laik a netroufám si kupovat nějaké postřiky, aniž bych věděl, proti čemu bojuji.

Nechci někoho obviňovat, ale příčinu vidím v sousedovo už léta napadených jabloních, které jsou bezprostředně vedle plotu a přerůstají větvemi až k nám. Navíc vítr fouká z 90% od souseda, takže máme na zahradě jeho napadené listí. Na podzim jde o 120l pytle nabouchané k prasknutí. Souseda jsem oslovil, jestli by to nemohl nějak řešit. Po jeho krátkém zapírání a tvrzení, že je vše vlastně v naprostém pořádku sice uznal, že má stromy napadené, ale nehodlá to nijak řešit. Je mu to prý u pr**le- doslova. Na výzvu k řešení problému postřikem reagoval slovy "že to raději pochč..." - ano opravdu je tu řeč o urinaci. Nechci někumu bránit v pěstování jabloní a tím omezovat jeho práva, ale domnívám se, že k tomuto právu patří i povinnost se o pěstované stromy řádně starat. Snad mi nikdo nemůže mít za zlé, že mi není po vůli trpět současný stav.

Nemáte prosím radu či zkušenost, jak takovouto situaci řešit? Vím, že se na to vztahuje §127 občanského zákoníku, ale řešit sousedské spory soudní cestou mi přijde trochu zu viel.

Za kvalitu fotografií se omlouvám.

Předem moc děkuji

Petr

jabloň
jabloň
Psí víno
Psí víno
Jasmín
Jasmín
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
Josef. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2694) - 255.206 (?), 16.7.2011 9:42